GlobeNewswire by notified

Attensis spillbaserte opplæring førte til at Bosch-Siemens økte salget med 26 %

Del
  • Bosch-Siemens' smarttelefonbaserte opplæring ga en 26 % økning i salg hos de ansatte som gjennomførte opplæringen.
  • De ansatte brukte i gjennomsnitt halvannen time hver på å «spille» – noe som resulterte i et redusert kunnskapsgap på 93 %.
  • Opplæringsmodulene skal nå rulles ut globalt.

Mer fleksible- og moderne opplæringsmetoder for ansatte er nøkkelen til å hjelpe butikker i konkurransen mot internetthandel, ifølge Bosch-Siemens.

OSLO, Norge, March 17, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Oppfordringen kom etter den forbløffende suksessen fra en opplæringspilot i regi av Bosch-Siemens. Prosjektet hadde som mål å øke innsikt og kunnskap om produktene for ansatte ved fysiske utsalgssteder.

Opplæringen ble pilotert i 10 butikker som ble målt opp mot 10 «kontrollbutikker» av samme størrelse og med tilsvarende lokasjoner. Butikkene som var gjenstand for opplæringen opplevde en økning i salg av vaskemaskiner på 26,2 %, mens butikker som ikke deltok i opplæringen, så en nedgang på 13 %.

Nå er opplæringen lansert i hele Norden, og over 1000 ansatte bruker BSH GO-opplæringsappen, på tvers av en rekke ulike forhandlere. Spillet har blitt spilt over 110 000 ganger, som utgjør hele 1300 timer med opplæring.

Opplæringsmetoden er utviklet av spesialister på spillbasert opplæring hos Attensi, og bruker spillteknologi for å motivere ansatte til å repetere opplæringen til ønsket læringsutbytte er oppnådd.

Ellen Vrålstad, Vice President Sales/Business Development Director i Attensi, sier: «Denne tilnærmingen til opplæring, ved bruk av simulasjonsbaserte apper som leveres via mobil, har fordeler for alle involverte. De ansatte får bedre kjennskap og selger flere enheter, noe som hjelper dem med å prestere bedre. Samtidig kan forhandlerne tilby spesialkunnskap og et servicenivå som kundene ikke får hos nettbaserte konkurrenter.»

«Tallene viser at folk ikke bare fullfører opplæringen to eller tre ganger – de kommer tilbake igjen og igjen, og spiller i noen tilfeller opptil ti ganger. Denne repetisjonen bidrar til å lukke kunnskapsgapet vi identifiserte innledningsvis med opptil 93 %.»

«Først og fremst ga dette kunden vår, Bosch-Siemens, et betydelig konkurransefortrinn, og det hjalp virkelig produktene deres med å skille seg ut på butikkgulvet. Vi har nå ambisiøse planer om å fortsette utrullingen i 2022 og fremover.»

Bosch-Siemens fokuserte den innledende opplæringen på e svært spesifikk produktserie – Vaskemaskiner med selvdosering. Dette har nå blitt utvidet til å omfatte et bredt spekter av apparater og funksjoner.

«Selvdosering er en nyskapende funksjon folk er svært interessert i, og det hjelper om de kan få forklart fordelene i detalj,» sier Thomas Antonsen, Bosch-Siemens' Head of Sell-out Management and Training Excellence for Nord-Europa.

«Vi jobbet opprinnelig med 20 forhandlere for å justere opplæringens suksess. Vi valgte ut butikker fra den samme kjeden, og av lignende størrelser der ti fikk opplæring, og ti mottok den ikke. Blant de som hadde fått opplæring, så vi en gjennomsnittlig salgsøkning på 26 % for maskinene med selvdosering.»

«Vi er selvfølgelig interessert i å selge mer av egne produkter, og det å utstyre ansatte ved utsalgssteder med riktig kunnskap om produktet. Dette har vist seg å gi en betydelig økning i salget.»

«Vi anser dette også som fordelaktig for forhandleren, ettersom det hjelper dem med å tilby noe nettbaserte forhandlere ikke er i stand til. Kunnskapsrike og vennlige ansatte som kan snakke med kunden ansikt til ansikt og svare på vanskelige spørsmål, verdsettes fremdeles, og gjør det mer sannsynlig at kunder kjøper noe, særlig når det kommer til dyrere varer som elektronikk/hvitevarer.»

«Denne piloten ble lansert i de skandinaviske markedene, men har nå blitt rullet ut i USA og Baltikum. Vi håper å lansere den i Storbritannia snart.»

«Folk ønsker å få innhold levert på en praktisk og tilgjengelig måte, og Attensi-opplæringsappen har hjulpet oss med å oppnå det.»

Attensi, som bruker en kombinasjon av spill- og kodingseksperter, sammen med kompetanse innen atferdspsykologi, sier at metodene hjelper læringen å feste seg, slik at kritisk produktkunnskap blir enkelt å huske og videreformidle til kunder.

«Vi har jobbet med Bosch-Siemens siden 2018. Det vellykkede pilotprosjektet banet vei for å utvide prosjektet, og vi er alltid på utkikk etter nye og interessante måter å utvikle opplæringen vi tilbyr på», tilføyer Ellen Vrålstad.

«Vi er nå i ferd med å introdusere et konkurranseelement, som gir ansatte en resultattavle med de høyeste poengsummene, slik at de kan konkurrere med kollegene sine. Folk får skikkelig konkurranseinstinkt, og glemmer nesten at de lærer i forsøket på å nå toppen av resultattavlen. Det er som arkadespillenes storhetstid på 1980-tallet, bortsett fra at folk faktisk lærer mens de spiller!»

Tilbakemeldinger fra de ansatte har også vært positive. De har ønsket den fleksible tilnærmingen til opplæring velkommen. Dette betyr at de kan gjennomføre den når det passer dem, og alle de ansatte er enige om at opplæringen har gjort dem bedre på å foreslå produkter for kunder.

Attensi har levert spillbasert simulasjonsopplæring i mer enn 150 land og på mer en 50 språk. Kundelisten vår omfatter Circle K, Bosch Siemens Home Appliances, Accenture, Hiscox, Equiniti og flere andre. 

Mediakontakt:
Anthony Wong
Anthony.wong@attensi.com

Du finner et bilde tilknyttet denne kunngjøringen på https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/37e5f5df-771b-4584-9d7d-81f1c9d6a3fa

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

GlobeNewswire by notified
GlobeNewswire by notified
One Liberty Plaza - 165 Broadway
NY 10006 New York

https://notified.com

GlobeNewswire by notified is one of the world's largest newswire distribution networks, specializing in the delivery of corporate press releases financial disclosures and multimedia content to the media, investment community, individual investors and the general public.

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

COMPLETION OF DIRECTED ISSUE OF 11,577,957 NEW B SHARES AND 250,000 EXISTING TREASURY B SHARES24.3.2023 00:50:07 CET | Press release

Ambu A/S (“Ambu” of the “Company”) has completed its offering of new B shares and existing treasury B shares (together the “Shares”) through an accelerated bookbuilding process (the “Offering”). Further to company announcement no. 6 of 24 March 2023, Ambu has successfully completed an accelerated bookbuild offering of 11,577,957 new B shares and 250,000 existing treasury B shares (in aggregate corresponding to approximately 5.3% of Ambu’s issued B shares), at a sales price of DKK 93 per share, raising gross proceeds to the Company of approximately DKK 1.1 billion. The board of directors of Ambu (the "Board") has today exercised its authorization in Article 9e(2) in Ambu’s Articles of Association, pursuant to which the Board is authorised to make share capital increases without pre-emption rights for the existing shareholders at a price not lower than market price, to increase Ambu's share capital by issue of 11,577,957 new B shares at a subscription price of DKK 93 per new B share. The

Årsrapport 202223.3.2023 22:58:17 CET | pressemeddelelse

Selskabsmeddelelse nr. 2 – 2023 København, den 23. marts 2023 Årsrapport 2022 Bestyrelsen i NTR Holding A/S har i dag behandlet og godkendt Selskabets årsrapport for regnskabsåret 2022. Årsrapporten har følgende hovedpunkter: NTR Holding koncernens salg af Daniamant A/S og Daniamant Ltd. blev gennemført den 31. januar 2022. Hovedparten af provenuet fra salget af Daniamant er udbetalt som udbytte. NTR Holding A/S har således i 2022 udbetalt udbytte på i alt DKK 49 pr. aktie, svarende til et samlet udbytte på DKK 121 mio. Bestyrelsen foreslår, at der ikke udloddes yderligere udbytte for 2022. Koncernens resultat af primær drift udviser et underskud på DKK 2,5 mio. (DKK -1,9 mio. i 2021), hvilket er i overensstemmelse med de senest udmeldte resultatforventninger. Koncernens totalindkomst udgør DKK 1,1 mio. Egenkapitalen udgør DKK 12,9 mio., svarende til en indre værdi pr. aktie på DKK 5,2. Bestyrelsen vil fortsat sondere NTR Holding A/S’ strategiske muligheder, herunder for at kapitaliser

Millicom (Tigo) announces a change in the Nomination Committee ahead of the 2023 Annual General Meeting23.3.2023 22:40:00 CET | Press release

Millicom (Tigo) announces a change in the Nomination Committee ahead of the 2023 Annual General Meeting Luxembourg, March 23, 2023 – The Nomination Committee of Millicom International Cellular S.A. (“Millicom”) announces that Mr. Nicolas Jaeger appointed by Atlas Luxco S.àr.l., has joined the Nomination Committee of Millicom. On March 17, 2023, Atlas Luxco S.àr.l. reported that it holds a 20% shareholding in Millicom. On March 23, 2023 Mr. Nicolas Jaeger joined the Nomination Committee. The Nomination Committee comprises Jan Dworsky, appointed by Swedbank Robur Funds; Viktor Kockberg, appointed by Nordea Investment Funds; Staley Cates, appointed by Southeastern Asset Management, Gerardo Zamorano appointed by Brandes Investment Partners, and Nicolas Jaeger appointed by Atlas Luxco S.àr.l., as well as the Chairman of Millicom’s Board of Directors, José Antonio Ríos García. Information about the work of the Nomination Committee can be found on Millicom’s website. Shareholders wishing to p

GreenMobility issues warrants23.3.2023 22:40:00 CET | Press release

Company Announcement no. 121– 2023 Copenhagen, March23rd, 2023 GreenMobility issues warrants The Board of Directors of GreenMobility A/S S (“GreenMobility” or the “Company”), has today resolved to grant warrants in the Company for the purpose of: Ensuring that shareholders, the Executive Management and other management employees of the Company have the same interests, and that everyone makes a special effort for the value creation in the Company and its subsidiaries.Retaining the Executive Management and management employees of the Company.Granting warrants to the Board of Directors as authorized at the 2021 Annual General Meeting but not yet granted Warrants granted will generally be subject to the existing warrant programs as publicized in company announcement no. 41 on November 19th, 2019 and in company announcement no. 64 on September 29th 2020 with certain deviations. The total issuance of warrants is in accordance with the resolutions passed at the Annual General Meetings held on

Inventiva announces the schedule of publication and presentation of its 2022 Full-Year Financial Results23.3.2023 22:00:00 CET | Press release

Daix (France), Long Island City (New York, United States), March 23, 2023 – Inventiva (Euronext Paris and Nasdaq: IVA) (the “Company”), a clinical-stage biopharmaceutical company focused on the development of oral small molecule therapies for the treatment of patients with non-alcoholic steatohepatitis (NASH) and other diseases with significant unmet medical needs, today announced that its management team will host a webcast to present the Company’s 2022 full-year financial results on Thursday, March 30, 2023. Inventiva’s 2022 full-year financial results will be published on Wednesday, March 29, 2023 at 4:00 pm (New York), 10:00 pm (Paris). Frédéric Cren, Chairman, CEO and cofounder of Inventiva, Pierre Broqua, Chief Scientific Officer and cofounder of Inventiva, Jean Volatier, Chief Financial Officer of Inventiva, and Michael Cooreman, Chief Medical Officer of Inventiva, will hold a conference call in English, followed by a Q&A session, onThursday, March 30, 2023, at8:00 am (New York)