GlobeNewswire by notified

Attensis spillbaserte opplæring førte til at Bosch-Siemens økte salget med 26 %

Del
  • Bosch-Siemens' smarttelefonbaserte opplæring ga en 26 % økning i salg hos de ansatte som gjennomførte opplæringen.
  • De ansatte brukte i gjennomsnitt halvannen time hver på å «spille» – noe som resulterte i et redusert kunnskapsgap på 93 %.
  • Opplæringsmodulene skal nå rulles ut globalt.

Mer fleksible- og moderne opplæringsmetoder for ansatte er nøkkelen til å hjelpe butikker i konkurransen mot internetthandel, ifølge Bosch-Siemens.

OSLO, Norge, March 17, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Oppfordringen kom etter den forbløffende suksessen fra en opplæringspilot i regi av Bosch-Siemens. Prosjektet hadde som mål å øke innsikt og kunnskap om produktene for ansatte ved fysiske utsalgssteder.

Opplæringen ble pilotert i 10 butikker som ble målt opp mot 10 «kontrollbutikker» av samme størrelse og med tilsvarende lokasjoner. Butikkene som var gjenstand for opplæringen opplevde en økning i salg av vaskemaskiner på 26,2 %, mens butikker som ikke deltok i opplæringen, så en nedgang på 13 %.

Nå er opplæringen lansert i hele Norden, og over 1000 ansatte bruker BSH GO-opplæringsappen, på tvers av en rekke ulike forhandlere. Spillet har blitt spilt over 110 000 ganger, som utgjør hele 1300 timer med opplæring.

Opplæringsmetoden er utviklet av spesialister på spillbasert opplæring hos Attensi, og bruker spillteknologi for å motivere ansatte til å repetere opplæringen til ønsket læringsutbytte er oppnådd.

Ellen Vrålstad, Vice President Sales/Business Development Director i Attensi, sier: «Denne tilnærmingen til opplæring, ved bruk av simulasjonsbaserte apper som leveres via mobil, har fordeler for alle involverte. De ansatte får bedre kjennskap og selger flere enheter, noe som hjelper dem med å prestere bedre. Samtidig kan forhandlerne tilby spesialkunnskap og et servicenivå som kundene ikke får hos nettbaserte konkurrenter.»

«Tallene viser at folk ikke bare fullfører opplæringen to eller tre ganger – de kommer tilbake igjen og igjen, og spiller i noen tilfeller opptil ti ganger. Denne repetisjonen bidrar til å lukke kunnskapsgapet vi identifiserte innledningsvis med opptil 93 %.»

«Først og fremst ga dette kunden vår, Bosch-Siemens, et betydelig konkurransefortrinn, og det hjalp virkelig produktene deres med å skille seg ut på butikkgulvet. Vi har nå ambisiøse planer om å fortsette utrullingen i 2022 og fremover.»

Bosch-Siemens fokuserte den innledende opplæringen på e svært spesifikk produktserie – Vaskemaskiner med selvdosering. Dette har nå blitt utvidet til å omfatte et bredt spekter av apparater og funksjoner.

«Selvdosering er en nyskapende funksjon folk er svært interessert i, og det hjelper om de kan få forklart fordelene i detalj,» sier Thomas Antonsen, Bosch-Siemens' Head of Sell-out Management and Training Excellence for Nord-Europa.

«Vi jobbet opprinnelig med 20 forhandlere for å justere opplæringens suksess. Vi valgte ut butikker fra den samme kjeden, og av lignende størrelser der ti fikk opplæring, og ti mottok den ikke. Blant de som hadde fått opplæring, så vi en gjennomsnittlig salgsøkning på 26 % for maskinene med selvdosering.»

«Vi er selvfølgelig interessert i å selge mer av egne produkter, og det å utstyre ansatte ved utsalgssteder med riktig kunnskap om produktet. Dette har vist seg å gi en betydelig økning i salget.»

«Vi anser dette også som fordelaktig for forhandleren, ettersom det hjelper dem med å tilby noe nettbaserte forhandlere ikke er i stand til. Kunnskapsrike og vennlige ansatte som kan snakke med kunden ansikt til ansikt og svare på vanskelige spørsmål, verdsettes fremdeles, og gjør det mer sannsynlig at kunder kjøper noe, særlig når det kommer til dyrere varer som elektronikk/hvitevarer.»

«Denne piloten ble lansert i de skandinaviske markedene, men har nå blitt rullet ut i USA og Baltikum. Vi håper å lansere den i Storbritannia snart.»

«Folk ønsker å få innhold levert på en praktisk og tilgjengelig måte, og Attensi-opplæringsappen har hjulpet oss med å oppnå det.»

Attensi, som bruker en kombinasjon av spill- og kodingseksperter, sammen med kompetanse innen atferdspsykologi, sier at metodene hjelper læringen å feste seg, slik at kritisk produktkunnskap blir enkelt å huske og videreformidle til kunder.

«Vi har jobbet med Bosch-Siemens siden 2018. Det vellykkede pilotprosjektet banet vei for å utvide prosjektet, og vi er alltid på utkikk etter nye og interessante måter å utvikle opplæringen vi tilbyr på», tilføyer Ellen Vrålstad.

«Vi er nå i ferd med å introdusere et konkurranseelement, som gir ansatte en resultattavle med de høyeste poengsummene, slik at de kan konkurrere med kollegene sine. Folk får skikkelig konkurranseinstinkt, og glemmer nesten at de lærer i forsøket på å nå toppen av resultattavlen. Det er som arkadespillenes storhetstid på 1980-tallet, bortsett fra at folk faktisk lærer mens de spiller!»

Tilbakemeldinger fra de ansatte har også vært positive. De har ønsket den fleksible tilnærmingen til opplæring velkommen. Dette betyr at de kan gjennomføre den når det passer dem, og alle de ansatte er enige om at opplæringen har gjort dem bedre på å foreslå produkter for kunder.

Attensi har levert spillbasert simulasjonsopplæring i mer enn 150 land og på mer en 50 språk. Kundelisten vår omfatter Circle K, Bosch Siemens Home Appliances, Accenture, Hiscox, Equiniti og flere andre. 

Mediakontakt:
Anthony Wong
Anthony.wong@attensi.com

Du finner et bilde tilknyttet denne kunngjøringen på https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/37e5f5df-771b-4584-9d7d-81f1c9d6a3fa

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

GlobeNewswire by notified
GlobeNewswire by notified
One Liberty Plaza - 165 Broadway
NY 10006 New York

https://notified.com

GlobeNewswire by notified is one of the world's largest newswire distribution networks, specializing in the delivery of corporate press releases financial disclosures and multimedia content to the media, investment community, individual investors and the general public.

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Elavon and FreedomPay to transform payments for hospitality and retail in Europe25.4.2024 01:01:00 CEST | Press release

LONDON, April 24, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Elavon, a leading global payments provider, today announces its expanded collaboration in Europe with FreedomPay, a global leader in Next Level Commerce™ technologies. The partnership aims to deliver cutting-edge integrated commerce solutions and omni-channel payments technology to large enterprise merchants across Retail and Hospitality. The agreement pairs Elavon acquiring with FreedomPay commerce technologies to benefit Elavon merchants across Europe, empowering businesses with enhanced payment flexibility and optionality, data security, and a seamlessly integrated payments technology across both physical and ecommerce channels. “Elavon and FreedomPay have an enviable track record in Europe of helping hospitality and retail merchants grow their operations and better meet their customers’ needs,” said Hemlata Narasimhan, President of Elavon in Europe. “We’re pleased to extend our relationship with FreedomPay to continue to offer the first-cl

Ensurge Micropower ASA - Grant of Incentive Subscription Rights24.4.2024 23:30:00 CEST | Press release

The Board of Directors of Ensurge Micropower ASA (the "Company") resolved on 24 April 2024 to issue a total of 202,200 incentive subscription rights to employees in the Ensurge group. The grants were made under the Company's 2023 incentive subscription rights plan, as resolved at the Annual General Meeting on 24 May 2023, and amended on the Extraordinary General Meeting held on 10 November 2023. The exercise price of the subscription rights is calculated to NOK 1.2640 per share. The subscription rights expire on 24 May 2028. The subscription rights follow the terms and conditions of the 2023 subscription rights incentive plan. Following the grant there are 46,057,881 incentive subscription rights issued and outstanding in the Company. For more information, please contact: Lars Eikeland, Chief Executive Officer E- mail: lars.eikeland@ensurge.com This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Bombardier Unveils Bold New Brand Identity Worldwide as Company Soars Toward an Ambitious Future24.4.2024 23:12:07 CEST | Press release

A new logo celebrates the company’s successful shift toward pure-play business aviation. The symbol itself, the Bombardier Mach, features the silhouette of an aircraft breaking the sound barrier, while the strokes of wind over a wing reference the company’s heritageThe employee value proposition “where heart meets mastery” focuses on Bombardier’s talented people, celebrating the workforce’s renowned passion, its incredible craftsmanship and profound technological expertise MONTRÉAL, April 24, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bombardier, the worldwide leader in business aviation, today unveiled a new brand identity anchored by the evolution of the company’s logo. As Bombardier successfully moves forward as a company with a sole focus on designing, building and servicing the world’s best business jets, the new brand identity will reinforce and propel the company’s unique approach to its customers and stakeholders—putting people at the centre and instilling a one-of-a-kind sense of family. Bombar

Vistin Pharma ASA: Annual Report 202324.4.2024 23:10:00 CEST | Press release

Oslo, Norway, 24 April 2024 Please find attached the Annual Report for 2023 for Vistin Pharma ASA. There are no material changes in the financial statements compared to the preliminary full year results presented on 16 February 2024. The annual report for 2024 will also be made available on www.vistin.com. ***** For further information, please contact: Alexander Karlsen CFO +47 97 05 36 21 Alexander.karlsen@vistin.com Attachments 2023 Annual Report Vistin Pharma ASAVistinpharmaasa-2023-12-31-en

Nokia Corporation: Repurchase of own shares on 24.04.202424.4.2024 21:30:00 CEST | Press release

Nokia Corporation Stock Exchange Release 24 April 2024 at 22:30 EEST Nokia Corporation: Repurchase of own shares on 24.04.2024 Espoo, Finland – On 24 April 2024 Nokia Corporation (LEI: 549300A0JPRWG1KI7U06) has acquired its own shares (ISIN FI0009000681) as follows: Trading venue (MIC Code)Number of sharesWeighted average price / share, EUR*XHEL392,1193.43CEUX--BATE--AQEU--TQEX--Total392,1193.43 * Rounded to two decimals On 25 January 2024, Nokia announced that its Board of Directors is initiating a share buyback program to return up to EUR 600 million of cash to shareholders in tranches over a period of two years. The first phase of the share buyback program in compliance with the Market Abuse Regulation (EU) 596/2014 (MAR), the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052 and under the authorization granted by Nokia’s Annual General Meeting on 4 April 2023 started on 20 March 2024 and ends by 18 December 2024 with a maximum aggregate purchase price of EUR 300 million. Total cost of

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye