
Attensis spillbaserte opplæring førte til at Bosch-Siemens økte salget med 26 %
- Bosch-Siemens' smarttelefonbaserte opplæring ga en 26 % økning i salg hos de ansatte som gjennomførte opplæringen.
- De ansatte brukte i gjennomsnitt halvannen time hver på å «spille» – noe som resulterte i et redusert kunnskapsgap på 93 %.
- Opplæringsmodulene skal nå rulles ut globalt.
Mer fleksible- og moderne opplæringsmetoder for ansatte er nøkkelen til å hjelpe butikker i konkurransen mot internetthandel, ifølge Bosch-Siemens.
OSLO, Norge, March 17, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Oppfordringen kom etter den forbløffende suksessen fra en opplæringspilot i regi av Bosch-Siemens. Prosjektet hadde som mål å øke innsikt og kunnskap om produktene for ansatte ved fysiske utsalgssteder.
Opplæringen ble pilotert i 10 butikker som ble målt opp mot 10 «kontrollbutikker» av samme størrelse og med tilsvarende lokasjoner. Butikkene som var gjenstand for opplæringen opplevde en økning i salg av vaskemaskiner på 26,2 %, mens butikker som ikke deltok i opplæringen, så en nedgang på 13 %.
Nå er opplæringen lansert i hele Norden, og over 1000 ansatte bruker BSH GO-opplæringsappen, på tvers av en rekke ulike forhandlere. Spillet har blitt spilt over 110 000 ganger, som utgjør hele 1300 timer med opplæring.
Opplæringsmetoden er utviklet av spesialister på spillbasert opplæring hos Attensi, og bruker spillteknologi for å motivere ansatte til å repetere opplæringen til ønsket læringsutbytte er oppnådd.
Ellen Vrålstad, Vice President Sales/Business Development Director i Attensi, sier: «Denne tilnærmingen til opplæring, ved bruk av simulasjonsbaserte apper som leveres via mobil, har fordeler for alle involverte. De ansatte får bedre kjennskap og selger flere enheter, noe som hjelper dem med å prestere bedre. Samtidig kan forhandlerne tilby spesialkunnskap og et servicenivå som kundene ikke får hos nettbaserte konkurrenter.»
«Tallene viser at folk ikke bare fullfører opplæringen to eller tre ganger – de kommer tilbake igjen og igjen, og spiller i noen tilfeller opptil ti ganger. Denne repetisjonen bidrar til å lukke kunnskapsgapet vi identifiserte innledningsvis med opptil 93 %.»
«Først og fremst ga dette kunden vår, Bosch-Siemens, et betydelig konkurransefortrinn, og det hjalp virkelig produktene deres med å skille seg ut på butikkgulvet. Vi har nå ambisiøse planer om å fortsette utrullingen i 2022 og fremover.»
Bosch-Siemens fokuserte den innledende opplæringen på e svært spesifikk produktserie – Vaskemaskiner med selvdosering. Dette har nå blitt utvidet til å omfatte et bredt spekter av apparater og funksjoner.
«Selvdosering er en nyskapende funksjon folk er svært interessert i, og det hjelper om de kan få forklart fordelene i detalj,» sier Thomas Antonsen, Bosch-Siemens' Head of Sell-out Management and Training Excellence for Nord-Europa.
«Vi jobbet opprinnelig med 20 forhandlere for å justere opplæringens suksess. Vi valgte ut butikker fra den samme kjeden, og av lignende størrelser der ti fikk opplæring, og ti mottok den ikke. Blant de som hadde fått opplæring, så vi en gjennomsnittlig salgsøkning på 26 % for maskinene med selvdosering.»
«Vi er selvfølgelig interessert i å selge mer av egne produkter, og det å utstyre ansatte ved utsalgssteder med riktig kunnskap om produktet. Dette har vist seg å gi en betydelig økning i salget.»
«Vi anser dette også som fordelaktig for forhandleren, ettersom det hjelper dem med å tilby noe nettbaserte forhandlere ikke er i stand til. Kunnskapsrike og vennlige ansatte som kan snakke med kunden ansikt til ansikt og svare på vanskelige spørsmål, verdsettes fremdeles, og gjør det mer sannsynlig at kunder kjøper noe, særlig når det kommer til dyrere varer som elektronikk/hvitevarer.»
«Denne piloten ble lansert i de skandinaviske markedene, men har nå blitt rullet ut i USA og Baltikum. Vi håper å lansere den i Storbritannia snart.»
«Folk ønsker å få innhold levert på en praktisk og tilgjengelig måte, og Attensi-opplæringsappen har hjulpet oss med å oppnå det.»
Attensi, som bruker en kombinasjon av spill- og kodingseksperter, sammen med kompetanse innen atferdspsykologi, sier at metodene hjelper læringen å feste seg, slik at kritisk produktkunnskap blir enkelt å huske og videreformidle til kunder.
«Vi har jobbet med Bosch-Siemens siden 2018. Det vellykkede pilotprosjektet banet vei for å utvide prosjektet, og vi er alltid på utkikk etter nye og interessante måter å utvikle opplæringen vi tilbyr på», tilføyer Ellen Vrålstad.
«Vi er nå i ferd med å introdusere et konkurranseelement, som gir ansatte en resultattavle med de høyeste poengsummene, slik at de kan konkurrere med kollegene sine. Folk får skikkelig konkurranseinstinkt, og glemmer nesten at de lærer i forsøket på å nå toppen av resultattavlen. Det er som arkadespillenes storhetstid på 1980-tallet, bortsett fra at folk faktisk lærer mens de spiller!»
Tilbakemeldinger fra de ansatte har også vært positive. De har ønsket den fleksible tilnærmingen til opplæring velkommen. Dette betyr at de kan gjennomføre den når det passer dem, og alle de ansatte er enige om at opplæringen har gjort dem bedre på å foreslå produkter for kunder.
Attensi har levert spillbasert simulasjonsopplæring i mer enn 150 land og på mer en 50 språk. Kundelisten vår omfatter Circle K, Bosch Siemens Home Appliances, Accenture, Hiscox, Equiniti og flere andre.
Mediakontakt:
Anthony Wong
Anthony.wong@attensi.com
Du finner et bilde tilknyttet denne kunngjøringen på https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/37e5f5df-771b-4584-9d7d-81f1c9d6a3fa
Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Om GlobeNewswire by notified
GlobeNewswire by notified is one of the world's largest newswire distribution networks, specializing in the delivery of corporate press releases financial disclosures and multimedia content to the media, investment community, individual investors and the general public.
Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified
Iveco Group signs a 150 million euro term loan facility with Cassa Depositi e Prestiti to support investments in research, development and innovation11.6.2024 12:00:00 CEST | Press release
Turin, 11th June 2024. Iveco Group N.V. (EXM: IVG), a global automotive leader active in the Commercial & Specialty Vehicles, Powertrain and related Financial Services arenas, has successfully signed a term loan facility of 150 million euros with Cassa Depositi e Prestiti (CDP), for the creation of new projects in Italy dedicated to research, development and innovation. In detail, through the resources made available by CDP, Iveco Group will develop innovative technologies and architectures in the field of electric propulsion and further develop solutions for autonomous driving, digitalisation and vehicle connectivity aimed at increasing efficiency, safety, driving comfort and productivity. The financed investments, which will have a 5-year amortising profile, will be made by Iveco Group in Italy by the end of 2025. Iveco Group N.V. (EXM: IVG) is the home of unique people and brands that power your business and mission to advance a more sustainable society. The eight brands are each a
DSV, 1115 - SHARE BUYBACK IN DSV A/S11.6.2024 11:22:17 CEST | Press release
Company Announcement No. 1115 On 24 April 2024, we initiated a share buyback programme, as described in Company Announcement No. 1104. According to the programme, the company will in the period from 24 April 2024 until 23 July 2024 purchase own shares up to a maximum value of DKK 1,000 million, and no more than 1,700,000 shares, corresponding to 0.79% of the share capital at commencement of the programme. The programme has been implemented in accordance with Regulation No. 596/2014 of the European Parliament and Council of 16 April 2014 (“MAR”) (save for the rules on share buyback programmes set out in MAR article 5) and the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052, also referred to as the Safe Harbour rules. Trading dayNumber of shares bought backAverage transaction priceAmount DKKAccumulated trading for days 1-25478,1001,023.01489,100,86026:3 June 20247,0001,050.597,354,13027:4 June 20245,0001,055.705,278,50028:6 June20243,0001,096.273,288,81029:7 June 20244,0001,106.174,424,68
Landsbankinn hf.: Offering of covered bonds11.6.2024 11:16:36 CEST | Press release
Landsbankinn will offer covered bonds for sale via auction held on Thursday 13 June at 15:00. An inflation-linked series, LBANK CBI 30, will be offered for sale. In connection with the auction, a covered bond exchange offering will take place, where holders of the inflation-linked series LBANK CBI 24 can sell the covered bonds in the series against covered bonds bought in the above-mentioned auction. The clean price of the bonds is predefined at 99,594. Expected settlement date is 20 June 2024. Covered bonds issued by Landsbankinn are rated A+ with stable outlook by S&P Global Ratings. Landsbankinn Capital Markets will manage the auction. For further information, please call +354 410 7330 or email verdbrefamidlun@landsbankinn.is.
Relay42 unlocks customer intelligence with a new insights and reporting module, powered by Amazon QuickSight11.6.2024 11:00:00 CEST | Press release
AMSTERDAM, June 11, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Relay42, a leading European Customer Data Platform (CDP), is leveraging Amazon QuickSight to power its new real-time customer intelligence, reporting, and dashboard module. Harnessing the breadth and quality of customer data, the new Insights module empowers marketing teams to dive deep into customer behaviors and gain invaluable insights into the performance of their marketing programs across all online, offline, paid, and owned marketing channels. Preview of the Relay42 Insights module, in pre-beta version Key capabilities of the Relay42 Insights module include: Deep insights into customer behaviors: With the Relay42 Insights module, marketers can ask unlimited questions about their data and gain a deeper understanding of how to serve their customers more effectively. Simplicity with AI-powered querying: Marketers can use artificial intelligence to query their data using natural language search, reducing the reliance on data scientists. Us
Metasphere Labs Announces X Spaces Event on the Topic of Green Bitcoin Mining and Sound Money for Sustainability11.6.2024 10:30:00 CEST | Press release
VANCOUVER, British Columbia, June 11, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Metasphere Labs Inc. (formerly Looking Glass Labs Ltd., "Metasphere Labs" or the "Company") (Cboe Canada: LABZ) (OTC: LABZF) (FRA: H1N) is thrilled to announce an engaging Twitter Spaces event on Green Bitcoin mining, energy markets, and sustainability on July 3, 2024 at 2 p.m. ET. Follow us on X at MetasphereLabs for updates and to join the event. What We'll Discuss Bitcoin Mining Basics: Understand the fundamentals of Bitcoin mining.Energy Market Dynamics: Explore how Bitcoin mining interacts with energy markets.Sustainable Innovations: Learn about our efforts to promote sustainability in Bitcoin mining.Sound Money: Discover how tamper-proof currency can enhance stability.Efficient Payment Rails: See how fast, neutral payment systems support humanitarian projects.Carbon Footprint: Compare Bitcoin's environmental impact with traditional banking. "We're excited to host this event and dive into the critical topics of Bitcoin