Atle Pettersen slipper julesang med Linnea Dale

Den folkekjære artisten Atle Pettersen slipper 23.oktober julesangen «Bare noen dager til» - en duett sammen med artisten Linnea Dale. Julesangen er skrevet av låtskriver og poet Trygve Skaug.

- Jeg tok kontakt med Trygve for å høre om han var interessert i å skrive et bidrag til skiva, noen han takket ja til. Vi drodlet litt rundt hva sangen kunne handle om og landet på at det var fint å si noe om savnet etter venner og familie når jula nærmer seg. Førjulstiden er jo ofte en stressende tid for mange, meg selv inkludert. Det er mye jobb, og man ser veldig frem til å komme seg «hjem til jul» for å være med de menneskene man bryr seg om, sier Atle Pettersen.

Ofte når man er i slike prosesser så går man jo gjerne noen runder frem og tilbake med endringer av tekst og melodi før man sitter på resultatet, men jeg falt pladask for den første skissen Trygve sendte, og tenkte at - dette er låta som skal fronte juleplata, sier Pettersen.

HØR "BARE NOEN FÅ DAGER TIL" HER

Sangen «Bare noen dager til» er en duett sammen med artisten Linnea Dale, kjent fra Donkeyboy og Hver gang vi møtes.

- Jeg hadde også en visjon om at jeg ville at dette skulle være en duett. Jeg har vært fan av Linnea lenge og elsker stemmen hennes. Så jeg tok kontakt og spurte om hun ville være med. Hun digget låta og har tilført den akkurat den varmen og nærheten en sånn julelåt trenger, sier Pettersen.

Photo: Kristoffer Myhre

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding