Astrid Smeplass lanserer eget motemerke!

Astrid Smeplass går inn i rollen som grunnlegger og kreativ leder og lanserer et nytt klesmerke, Swim Club. Astrid som kreativ leder ønsker å tilby moteriktige produkter laget av reststoff, eller av materialer som enten er resirkulert, økologiske, og/eller nedbrytbare.

Den første kolleksjonen som slippes består av badetøy og et lite knippe nøkkelplagg. Swim Club hyller kropp, sommer og spontanitet, og kolleksjonen lanseres på et knippe high-end-butikker i Norge som YME Universe, MONIKER, DALE Trend, Vrimmel og Bogart. I tillegg blir den å finne på egen nettbutikk: www.swimclub.no

Astrid har grunnlagt Swim Club sammen med produksjon og designbyrået «Eco Concepts» som også er medeier i merker som ENVELOPE1976 og nieu. Med ulike prosjekter og varemerker i stallen, har gjengen bak Eco Concepts et felles mål om en mer transparent og bærekraftig bransje.

Sammen med sine partnere har Astrid jobbet med konseptet i over et år, men som Astrid selv beskriver det; dette har vært et konsept som har eksistert i hodet mitt i mange år.

- Swim Club er en naturlig forlengelse av mitt kreative univers, og jeg gleder meg stort over å kunne realisere denne drømmen. Personlig er dette noe jeg har hatt lyst til å gjøre i mange år, og jeg gleder meg til å vise hva jeg har designet, sier Astrid.

- Vi er så utrolig glade over å få skape Swim Club sammen med Astrid. Hun er en fantastisk designer som bobler over av kreative ideer og visjoner. Stilretningen hennes er tydelig, og vi synes Swim Club kjennes som et friskt pust i moteindustrien, sier Pia Nordskaug, daglig leder i Eco Concepts.

- Det har vært viktig for oss å være bevisst klimakrisen vi står i hvor moteindustrien er en versting. Siden det ikke er miljøvennlig å produsere plagg selv om vi bruker materialer som er ansett å være mer bærekraftige har vi i tillegg valgt å klima-kompensere hele kolleksjonen via chooose, sier Astrid.

Kolleksjonen vil lanseres torsdag 12.mai.

Lenker til kampanjebilder nedenfor. Oppdatert med bilder med alle modellene tirsdag 10. mai.

Fotocred: Alvin Santos

For andre spørsmål: pia@ecoconcepts.no , 46170870

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Rambow slipper en sommer banger med Monir Baws – Ooh Wee26.5.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding

På fredag er Rambow tilbake med en skikkelig sommer banger. Med seg på den nye singelen, “Ooh Wee” har han med seg den unge og aspirerende rapperen, Monir Baws, som også er fetteren til Rambow. Tittelen til “Ooh Wee” er inspirert av den legendariske låta til Mark Ronson med Nate Dogg, Ghostface Killah, Trife og Saigon. Rambow aka Simon Negash ble i 2018 kjent som skuespiller med hovedrollen i NRK-serien “Rektors kontor.” I 2020 ga han ut sin første singel “Bentley.” Han har både som skuespiller og artist skapt en solid fanbase allerede i en alder av 17 år. I januar i 2021 ble han kåret til månedens “Urørt” på NRK P3 etter kun fire utgitte singler. I september 2021 ble Rambow kåret som vinner av NRK P3 «Årets Urørt!» og fremførte singelen “Take 2” på årets P3 gull. I slutten av 2021 ga han ut singelen “Furuset”. Tidligere i år ga han ut årets første singel,“Ekte”, som er produsert av ORIO og Håwk. Nå følger han opp med feel good låta “Ooh Wee”, sammen med fetteren sin Monir Baws. Låta e

Ny musikk fra Cherie, Veronica Maggio, Mabel, Slæm Dønk og Conan Gray!20.5.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Veronica Maggios album Och som vanlighy händer det något hemskt er komplett! Cherie Mwangi slipper singelen “Buss It Down” Popstjernen Mabel samarbeider med XXL Freshman-rapperen 24kGoldn på låten "Overthinking". Sangen som er produsert av norske Stargate, viser et ærlig bilde av en klubb-kultur i møte med sosial angst. Med denne låten får lytteren et innblikk i den mørkere siden av Mabels kommende album. "I hope that anyone that may resonate with this song knows that after the darkness comes the light”, sier Mabel selv om låten. Aitch gir ut "1989", som er den andre singelen fra hans kommende album, Close to Home. På tre korte år har Aitch gått fra å være en undergrunnsartist til å bli en liste-toppende, platina-selgende og prisvinnende stjerne. Sangen bygger på det uimotståelige refrenget fra The Stone Roses sin låt "Fools Gold", utgitt i 1989. M Huncho har sluppet det etterlengtede albumet Chasing Euphoria med gjester som Giggs, Potter Payper og Yung Bleu. 9. juni spiller M Huncho i