Astrid S slipper sin nye singel «Pretty» i et ikonisk samarbeid med Dagny!

Astrid S, Dagny. Foto: Fred Jonny

Det blir garantert høy stjernefaktor når popdronningene Astrid S & Dagny slår seg sammen.

I dag slipper Astrid S singelen «Pretty» – et ikonisk og enestående samarbeid med Dagny. «Pretty» er en sjelden perle av en låt og et etterlengtet samarbeid mellom to av Norges største popstjerner, som lover popmagi av ypperste klasse.

Hør låten HER!

Om samarbeidet sier Astrid S:
«Det har vært veldig stas å få jobbe med Dagny, spesielt siden jeg er stor fan av henne som artist og låtskriver. Vi har hatt det veldig gøy i studio med å lage denne låten, derfor er jeg så glad for at vi kan gi den ut sammen!» Astrid S

Dagny har også bare lovord å komme med:
«Det har vært en skikkelig gøy prosess synes jeg. Alt fra da vi var i studio, tok bilder, laget video og bare hang sammen har vært veldig fint. Jeg synes vi har en god tone. Det har også vært lærerikt, Astrid er en veldig god låtskriver, så det har vært spennende å få oppleve å skrive med henne.» – Dagny

«Pretty» er skrevet av Astrid S og Dagny med stjernetrioen i Rat City; Cato Sundberg, Kent Sundberg og Lasse Michelsen. Låten er produsert av Rat City.

Astrid Smeplass er for tiden høyaktuell med det man trygt kan kalle kinosuksessen «Tre nøtter til Askepott» og singelen «Når Snøen Smelter» (fra Tre nøtter til Askepott). Den storslåtte og moderne eventyrfilmen, som er basert på klassikeren fra 1973, hadde Norgespremiere 12. november og har ukentlig toppet salgslistene siden premiere.

Mer om Astrid S:
Astrid S er først og fremst Norges mest strømmede kvinnelige artist, men har en lang liste med meritter. Med over 3 milliarder strømninger av hit-singler som «Hurt So Good», «Think Before I Talk» og «Emotion», 6 EP’er, utsolgte verdensturneer, og vinner av «Årets Spellemann» i 2018, har Astrid S uten tvil holdt seg travel. Hun har viktigst av alt peilet ut sin egen kurs, skrevet og produsert egne låter, regissert egne musikkvideoer, og har tatt i bruk den tiden hun trengte til å ferdigstille det viktige førstealbumet «Leave It Beautiful» som ble sluppet i oktober 2020.
I tillegg til å klima-kompensere turneene sine, har artist Astrid S startet et eget selskap sammen med bærekraft-motehuset eco.logic. Selskapet, kalt By Astrid AS har som hensikt å produsere mer miljøvennlig merchandise og andre produkter og konsepter til Astrid sitt univers. Ved å iverksette tiltak for å måle, redusere og kompensere kolleksjonens fotavtrykk av by Astrid blitt anerkjent som en offisiell partner av FNs klimaprogram Climate Neutral Now.

Mer om Dagny:
Få artister treffer publikum like umiddelbart som Dagny, både når det kommer til hennes energiske sceneopptredener og fengslende poplåter. Sangfuglen fra nord sendte sjokkbølger gjennom bransje og publikum da hun slapp «Backbeat» høsten 2015, og siden den gang har hun bygget seg opp til å bli en av landets mest spennende liveartister, låtskrivere og popsnekrere, med en katalog som har over 750 millioner strømninger. Listen over meritter er omfattende, men trones av det todelte debutalbumet «Strangers / Lovers» (2020) som tok for seg de rike og sprikende følelsene knyttet til å gå inn i, og ut av, et forhold. Superhiten «Somebody» har i dag sanket inn over 55 millioner strømninger og toppet den norske radiolisten i hele 18 uker. Den var også topp 5 på Spotify og vant «Årets låt» på P3 Gull.

Astrid S. Foto: Fred Jonny
Dagny. Foto: Fred Jonny

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste

Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!5.8.2022 10:54:03 CEST | Pressemelding

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House” fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach House” sementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold. Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år. Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lig