Astrid S slipper sin nye singel «Come First»

Foto: Janne Rugland

Astrid S følger opp sin vellykkede festivalturné med en ny singel, hvor hun setter sine egne behov aller først.

Låten «Come First» ble livedebutert på Astrids festivalturné i hele landet i sommer, hvor Astrid ga publikum en eksklusiv lytt på den uutgitte låten. Etter pågang fra fans på sosiale medier, annonserer Astrid S nå at den etterlengtede låten slippes 23. september.

Låten blir tilgjengelig HER.

Om låten sier Astrid:

«Come First er en låt som handler om å sette sine behov først, i livet og i senga. Jeg har lenge vært en people pleaser, men prøver å bli bedre på å gjøre det som føles best for meg. Jeg er så glad for at denne låten endelig blir gitt ut. Hvis livet mitt hadde vært en chick flick film fra 2006 hadde dette vært soundtracket.» – Astrid S

Fra 23. september setter Astrid kursen mot hele 16 ulike byer i Norge for sin høstturné.

Mer om Astrid S:
Astrid S har en lang liste med meritter. Med over fire milliarder strømninger av hit-singler som «Hurt So Good», «Think Before I Talk» og «Emotion», seks EP’er, utsolgte verdensturneer, og vinner av «Årets Spellemann» i 2018, har Astrid S uten tvil holdt seg travel. Hun har viktigst av alt peilet ut sin egen kurs, skrevet og produsert egne låter, regissert egne musikkvideoer, og har tatt i bruk den tiden hun trengte til å ferdigstille det viktige førstealbumet «Leave It Beautiful» som ble sluppet i oktober 2020.

I november 2021 gjorde Astrid sin skuespillerdebut med hovedrollen som Askepott i den norske storsatsingen «Tre nøtter til Askepott». Astrids debut ble hyllet av norske filmanmeldere, og nyinnspillingen var den mest sette norske kinofilmen i 2021 med over en halv million seere her til lands. Sammen med filmen slapp Astrid S «Når Snøen Smelter (fra Tre nøtter til Askepott)», hennes første originallåt på morsmålet. På nyåret ble det annonsert at låten seiret helt til topps påNorges offisielle hitliste VG-lista.
Det ble høy stjernefaktor da singelen «Pretty» i desember 2021 ble sluppet i et ikonisk samarbeid med stjernekollega Dagny. Låten var et etterlengtet samarbeid mellom to av Norges største popdronninger, og ble akkompagnert av enestående bilder tatt av den anerkjente fotografen Fred Jonny.

Astrid sin gnistrende tilstedeværelse har samlet millioner av fans på sine sosiale plattformer, hvor hun deler hverdag, jobb og interagerer med fans over hele verden. Hun har bemerket seg ved alt fra morsomme TikToks, til akustiske videoer og tolkninger av egne og andres låter på YouTube.
I tillegg til å klima-kompensere turnéene sine, har artist Astrid S startet et eget selskap sammen med bærekraft-motehuset eco.logic. Selskapet, kalt By Astrid AS, har som hensikt å produsere mer miljøvennlig merchandise og andre produkter og konsepter til Astrid sitt univers. Ved å iverksette tiltak for å måle, redusere og kompensere kolleksjonens fotavtrykk av by Astrid blitt anerkjent som en offisiell partner av FNs klimaprogram Climate Neutral Now.
I mai 2022 gikk Astrid inn i rollen som grunnlegger og kreativ leder av sitt eget klesmerke, Swim Club. Astrid har grunnlagt Swim Club sammen med produksjons- og designbyrået «Eco Concepts» som også er medeier i merker som ENVELOPE1976 og nieu.

Det siste året har Astrid brukt på å skrive ny musikk som vil slippes som perler på en snor fremover.

Foto: Janne Rugland

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Sam Smith, Stormzy, Shania Twain, Guns N' Roses og Zoe Wees!23.9.2022 10:46:05 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper sin nye singel «Come First» Første låt fra Rubens kommende album er her! Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy Marstein debuterer som soloartist – Medici Marstein SG Lewis slipper sitt andre album AudioLust & HigherLove, i januar. En av låtene som er med på albumet er den nye singelen “Vibe Like This”, hvor han har fått med seg Ty Dolla $ign og den fremadstormende LA-artisten Lucky Daye. SG har virkelig befestet sin posisjon som en av de mest ettertraktede produsentene om dagen og har samarbeider med Elton John, Clairo, Khalid, Dave og Dua Lipa – for å nevne noen. Den legendariske fem-ganger GRAMMY-vinnende og bestselgende kvinnelige countryartisten, Shania Twain har avduket sin første nye singel siden 2017, kalt "Waking Up Dreaming". Dokumentaren “Not Just A Girl” som omfatter Shanias lange banebrytende karriere hadde premiere på Netflix tidligere i år. Sjekk ut traileren her. Guns N’ Roses annonserer den ultimate samlingen for bandets 1991 multiplatina-utgiv

Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy22.9.2022 15:50:38 CEST | Pressemelding

Jon Ranes, også kjent som Loverboy, artistdebuterte i 2017 med rapgruppen og fenomenet UNDERGRUNN. Siden den gang har de spilt festivaler og scener rundt i hele Norge, deriblant Øyafestivalen, Slottsfjell og Sentrum Scene. Parallelt med musikervirksomheten har Ranes også en lovende skuespillerkarriere, og er blant annet å se i «Ut og stjæle hester», den kommende NRK serien «Flus» og «Pørni». Nå er 20 åringen fra Lille Tøyen klar med debutalbumet «Loverboy». 20 år gamle Jon Ranes fra Lille Tøyen i Oslo slipper sitt første soloprosjekt, under sitt ekte navn. Albumet har fått tittelen «Loverboy», som er aliaset hans fra rapgruppen UNDERGRUNN. Albumet inneholder 7 spor. Med «Loverboy» henter Jon Ranes inspirasjon fra skadinavisk visepop. Visjonen er å “skape et organisk univers med pop elementer”, som han forteller selv. Jon Ranes debuterte som soloartist under årets by:Larm festival. Jon Ranes om album: - “Jeg begynte å leke med tekst og produksjon til mitt eget prosjekt for ca to år side