Astrid S slipper sin nye singel «Come First»

Foto: Janne Rugland

Astrid S følger opp sin vellykkede festivalturné med en ny singel, hvor hun setter sine egne behov aller først.

Låten «Come First» ble livedebutert på Astrids festivalturné i hele landet i sommer, hvor Astrid ga publikum en eksklusiv lytt på den uutgitte låten. Etter pågang fra fans på sosiale medier, annonserer Astrid S nå at den etterlengtede låten slippes 23. september.

Låten blir tilgjengelig HER.

Om låten sier Astrid:

«Come First er en låt som handler om å sette sine behov først, i livet og i senga. Jeg har lenge vært en people pleaser, men prøver å bli bedre på å gjøre det som føles best for meg. Jeg er så glad for at denne låten endelig blir gitt ut. Hvis livet mitt hadde vært en chick flick film fra 2006 hadde dette vært soundtracket.» – Astrid S

Fra 23. september setter Astrid kursen mot hele 16 ulike byer i Norge for sin høstturné.

Mer om Astrid S:
Astrid S har en lang liste med meritter. Med over fire milliarder strømninger av hit-singler som «Hurt So Good», «Think Before I Talk» og «Emotion», seks EP’er, utsolgte verdensturneer, og vinner av «Årets Spellemann» i 2018, har Astrid S uten tvil holdt seg travel. Hun har viktigst av alt peilet ut sin egen kurs, skrevet og produsert egne låter, regissert egne musikkvideoer, og har tatt i bruk den tiden hun trengte til å ferdigstille det viktige førstealbumet «Leave It Beautiful» som ble sluppet i oktober 2020.

I november 2021 gjorde Astrid sin skuespillerdebut med hovedrollen som Askepott i den norske storsatsingen «Tre nøtter til Askepott». Astrids debut ble hyllet av norske filmanmeldere, og nyinnspillingen var den mest sette norske kinofilmen i 2021 med over en halv million seere her til lands. Sammen med filmen slapp Astrid S «Når Snøen Smelter (fra Tre nøtter til Askepott)», hennes første originallåt på morsmålet. På nyåret ble det annonsert at låten seiret helt til topps påNorges offisielle hitliste VG-lista.
Det ble høy stjernefaktor da singelen «Pretty» i desember 2021 ble sluppet i et ikonisk samarbeid med stjernekollega Dagny. Låten var et etterlengtet samarbeid mellom to av Norges største popdronninger, og ble akkompagnert av enestående bilder tatt av den anerkjente fotografen Fred Jonny.

Astrid sin gnistrende tilstedeværelse har samlet millioner av fans på sine sosiale plattformer, hvor hun deler hverdag, jobb og interagerer med fans over hele verden. Hun har bemerket seg ved alt fra morsomme TikToks, til akustiske videoer og tolkninger av egne og andres låter på YouTube.
I tillegg til å klima-kompensere turnéene sine, har artist Astrid S startet et eget selskap sammen med bærekraft-motehuset eco.logic. Selskapet, kalt By Astrid AS, har som hensikt å produsere mer miljøvennlig merchandise og andre produkter og konsepter til Astrid sitt univers. Ved å iverksette tiltak for å måle, redusere og kompensere kolleksjonens fotavtrykk av by Astrid blitt anerkjent som en offisiell partner av FNs klimaprogram Climate Neutral Now.
I mai 2022 gikk Astrid inn i rollen som grunnlegger og kreativ leder av sitt eget klesmerke, Swim Club. Astrid har grunnlagt Swim Club sammen med produksjons- og designbyrået «Eco Concepts» som også er medeier i merker som ENVELOPE1976 og nieu.

Det siste året har Astrid brukt på å skrive ny musikk som vil slippes som perler på en snor fremover.

Foto: Janne Rugland

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Jada, Sammy Hagar, Bree Runway, Kid Cudi og Shawn Mendes!30.9.2022 13:43:04 CEST | Pressemelding

Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT SALTI finner endelig sin plass i verden på singelen “DFWM” Hearts On The Run varmer opp til første albumslipp! Danske Jada har tatt hjemlandet med storm de siste årene og med sine ærlige, autentiske og oppløftende låter har hun blitt en stor rollemodell og inspirasjon for mange. Nylig slapp hun sitt nye kritikerroste album Elements – og er nå klar med en ny versjon av “Saturn Return”, hvor hun har fått med seg superstjernen MØ. Popsensasjonen er for tiden ute på sin første europeiske turné og 11. november entrer hun scenen på Royal Arena for å gjøre sitt hittil første store headliner-show. Sammy Hagar er sammen med bandet The Circle ute med albumet Crazy Times. The Circle består av tidligere bandkompis i Van Halen bassist Michael Anthony, trommis Jason Bonham og Vic Johnson på gitar. Innspillingen av albumet fant sted i Nashvilles historiske RCA Studio A med produsent Dave Cobbat. Det nye albumet inneholder ti låter, ni origina

Hearts On The Run varmer opp til første albumslipp!29.9.2022 11:02:08 CEST | Pressemelding

12. august markerte begynnelsen for dette megaprosjektet, hvor den anonyme produsenten Hearts On The Run gir ut én ny låt hver uke i et helt år. Dette skal resultere i totalt 52 sanger og 4 album! Den mystiske figuren har et eneste mål om å skape musikk og innhold som samler folk verden rundt. Den gåtefulle produsenter varmer nå opp til første albumslipp med utgivelsen av “We’re The Ones With The Broken Hearts”. Det første av fire album slippes 28. oktober og inneholder alle tidligere utgitte spor. Hearts On The Run eksperimenterer med forskjellige typer dansemusikk, og kombinerer både elektroniske og organiske elementer, noe som gir fansen et bredt spekter av musikk for enhver stemning og anledning. Artisten bak prosjektet har med sin ekte identitet allerede blitt streamet over 500 millioner ganger, og markerer med dette starten på et nytt, ambisiøst og uhemmet prosjekt med full kreativ frihet.

Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT29.9.2022 09:30:00 CEST | Pressemelding

Fredag 30. september slipper Ramón sitt etterlengtede debutalbum SÅ KLART DET GJØR VONDT. Sammen med albumet slippes en kortfilm med samme navn, som har premiere med to utsolgte visninger på Vega Scene 29. september. Kortfilmen slippes også på TikTok samme dag. Etter det som har vært et rekordår for Ramón, har folk ventet i spenning på albumet. De nære og ærlige tekstene er hjertet i Ramón sitt univers, skrevet og produsert med sin faste makker Andreas Bache-Wiig. Om prosessen sier han selv: “Da jeg gikk inn i denne prosessen var tanken at dette albumet skulle handle om forskjellige faser av kjærlighetssorg, men det har endt opp med å bli en skildring av alt som har skjedd i mitt liv de siste årene. Ting ble helt snudd på hodet etter “ok jeg lover”, og flere av låtene er en direkte konsekvens av at livet mitt tok en helomvending.” “Jeg føler jeg har jobbet med dette albumet i flere år allerede. Tidligere har jeg jobbet veldig prosjektbasert med EP’ene jeg har sluppet, mens nå har jeg h

SALTI finner endelig sin plass i verden på singelen “DFWM”29.9.2022 09:21:15 CEST | Pressemelding

SALTI kjemper sine indre demoner og får endelig en følelse av tilhørighet på singelen “DFWM”. Låten slippes 30. September, og er å finne på den kommende EP’en Demons. Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 27 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&Bs sjelfullhet, poppens struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving. Tidligere i år slapp SALTI singlene “Love Poor” og “Talk About Me & U”, som markerte startskuddet for hans andre EP, Demons. Kort tid etter fulgte han opp med utgivelsen av “Switch Up”. Med EP’en inviterer SALTI lyttere til skildringer fra hans turbulente liv, og det personlige oppgjøret med hans indre demoner. Med Demons håper han å kunne gi andre som har, eller befinner seg i lignende situasjoner, tilhørighet og styrke. Nå er han klar med fjerde og nest siste singel, “DFWM”, f