Astrid S klar med ny EP: Trust Issues

Foto: Janne Rugland

Astrid S er i dag klar med utgivelsen av sin nye EP, «Trust Issues», som inkluderer den splitter nye «Doing To Me».

EP´en har fem spor, blant annet tidligere utgitte «Someone New», «Emotion» og «The First One», i tillegg til tittel-sporet «Trust Issues».

Hør EP'en HER!

Om EP'en sier Astrid:

- Denne EP’en er en samling av låter jeg har laget og gitt ut det siste året, med to nye låter. Dette er for alle som venter på at jeg skal gi ut et album - som jeg jobber på nå. For å gi en slags smakebit. Jeg håper dere liker disse låtene!

«Doing To Me» er produsert av TMS og The Monsterz & Strangers (Selena Gomez, Kylie Minogue, Rita Ora) og skrevet sammen med blant annet Wayne Hector (Nicki Minaj, One Direction) og Eyelar (Charli XCX, Tinashe).

Neste måned reiser Astrid S ut på sin utsolgte “Stripped Down Tour” i UK, Europa og USA.

Se tracklist for EP’en nedenfor:

1. Doing To Me
2. Trust Issues
3. Emotion
4. Someone New
5. The First One

Astrid S har akkumulert over en milliard lyttestreams med hitlåter som “Hurts So Good”, “Think Before I Talk”, “Such A Boy” og sist, “The First One”.

Foto: Janne Rugland
Stripped Down Tour
Trust Issues EP

Ny musikk fra CLMD, Pearl Jam, Jessie Reyez, Ylva med flere27.3.2020 11:45:13 CETPressemelding

Gigaton fra Pearl Jam ute i dag CLMD kickstarter 2020 med den nye låten "Be Happy" og musikkvideo! Ylva og Jesper Jenset slipper "Flame" Spellemann-nominerte Larsiveli slipper ny banger Kompisteamet MIO og Nick Strand har nok en gang gjort magi i studio, og er klare med den dansbare låta "With Somebody" - denne gang med Tungevaag og Christy McDonald på laget. Resultatet er en egenartet og leken feelgood-låt som mikser deilige synther og swingete rytmer. 5 Seconds Of Summer er ute med sitt nye album CALM. Albumet inneholder blant annet singlene "Easier", "Teeth", "No Shame" og "Wildflower". 5 Seconds Of Summer slo for alvor igjennom med sitt selvtitulerte debutalbum i 2014. Albumet gikk rett til #1 her hjemme og på Billboards albumliste. Både oppfølgeralbumet Sounds Good Feels Good (2015) og Youngblood (2018) gikk også rett til #1 på Billboard, noe som har gjort 5 Seconds Of Summer til det eneste bandet i Billboards historie som har hatt tre album direkte inne på #1. Red Moon er den nor

Gigaton fra Pearl Jam ute i dag27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Pearl Jam er i dag ute med det nye albumet Gigaton. Albumet, som er det ellevte studioalbumet i rekken og første studioalbum siden Grammy-prisbelønte Lightning Bolt, er produsert av Josh Evans og Pearl Jam. Gigaton har allerede fått flere gode anmeldelser, blant annet fra Rolling Stone, Kerrang og Spin som mener dette er Pearl Jams beste album siden 90-tallet! Coverbildet, "Ice Waterfall", er tatt på Svalbard og viser Nordaustlandets iskappe med store mengder smeltevann. Bildet er tatt av den canadiske fotografen, filmskaperen og marinbiologen Paul Nickens. Om det nye albumet sier gitarist Mike McCready: "Making this record was a long journey. It was emotionally dark and confusing at times, but also an exciting and experimental road map to musical redemption. Collaborating with my bandmates on Gigaton ultimately gave me greater love, awareness and knowledge of the need for human connection in these time".

Ylva og Jesper Jenset slipper "Flame"27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Stjerneskuddet med den kraftfulle stemmen er tilbake. I dag slipper Ylva "Flame" med Jesper Jenset. Sammen har de laget en flammende kjærlighetslåt med sine kraftfulle vokalprestasjoner av internasjonalt kaliber. Hør låten HER! “Jeg ble inspirert til å gjøre denne låta da ei venninne av meg trodde hun hadde gått videre etter et langt forhold og turte å ta steget inn i noe nytt og spennende. Det viste seg at flammen fremdeles var i fortiden.. Flame handler jo om det å være i et nytt forhold uten å ha klart å gi slipp på et gammelt et.”, sier Ylva om låten. Om å samarbeide med Jesper, sier Ylva: “Da Jesper takket ja til å bli med på prosjektet ble jeg utrolig glad. Stemmen hans ble med å løfte låta på en unik og spesiell måte. Det har vært en ære å samarbeide med han!” Jesper sier: “Jeg liker å samarbeide med andre norske artister. Ylva er rå. Kult å være med på prosjektet.” Mer om Ylva: Ylva Olaisen (19) har samarbeidet med en rekke produsenter og låtskrivere de siste årene, og kataloge

Spellemann-nominerte Larsiveli slipper ny banger27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Etter et travelt år, er Spellemann-nominerte Larsiveli klar for å slippe musikk! I dag slipper han den første singelen, «Oisann» fra en kommende EP, hvor han har samarbeidet med produsenten Pluto, som står bak blant annet “Hallo” med Isah og Dutty Dior. På den kommende EPen har Larsiveli gått litt bort fra det seriøse, og er klar for å vise en mer leken og mer eksperimentell side av seg selv. Med på hele prosjektet, samarbeider Larsiveli med produsenten Pluto. “Oisann” er en smak på hva som kommer. - «Oisann er en låt produsert av Pluto. Vi har hatt noen regler i studio og det er å ikke tenke og bare ha det gøy. Det har vært mye fokus på veldig personlige og såre ting i livet mitt den siste tiden så nå føler jeg det er på tide at jeg skal få lov til å ha det gøy, smile og le. Pluto får som vanlig frem det beste i meg så jeg gleder meg til å vise folket resten av låtene vi har gjort sammen» - Larsiveli HØR LARSIVELI - "OISANN" HER I 2018 fikk et større publikum øynene opp for Larsiveli