Astrid S annonserer debutalbum: Leave It Beautiful 16. oktober!

Foto: Janne Rugland

Astrid S annonserer i dag sitt debutalbum Leave It Beautiful til 16. oktober via Universal Music Norge. Samtidig annonseres hennes nye singel ”It’s OK If You Forget Me” til førstkommende fredag 18. september.

Syv år etter at Astrid Smeplass tok de norske TV-seerne med storm, er hun klar med sitt debutalbum.

Med over 1.55 milliarder strømninger av hit-singler som ”Hurts So Good”, “Think Before I Talk” og “Emotion”, 5 EPer, utsolgte verdensturneer, og vinner av “Årets Spellemann” i 2018, har hun, uten tvil, holdt seg travel. Hun har peilet ut sin egen kurs, skrevet og produsert egne låter, regissert egne musikkvideoer, og har tatt i bruk den tiden hun trengte til å ferdigstille det viktige førstealbumet.

Debutalbumet mitt kommer 16. oktober. Å lage dette albumet har vært noe av det vanskeligste men gøyeste jeg har fått muligheten til, og jeg gleder meg sånn til alle skal få høre det!” – Astrid S

Med en mer moden og ærlig stemme, er hennes første fullengdealbum både personlig og nært, samtidig som den byr på dansbare ”feelgood” – poplåter i kjent stil. Mange av låtene kretser rundt følelseslivet etter et samlivsbrudd eller store livsomveltninger.

Jeg er redd for å være bitter. Jeg forsøker å fokusere på det positive og være takknemlig for hva jeg har hatt. Ingenting er bedre enn om det kan inspirere andre til å få et nytt perspektiv og forhåpentligvis føle seg sterkere på den andre siden.” – Astrid S

Leave It Beautiful ble spilt inn mellom Stockholm og Los Angeles i 2019 og 2020, i samarbeid med den svenske stjerneprodusentduoen Jack & Coke (Charli XCX, Tove Lo, Carly Rae Jepsen, Rita Ora). Albumet har med seg produsentbidrag fra Grammy-vinnende Fred Ball og låtskriverbidrag fra blant andre Amy Wadge (Ed Sheeran, Alicia Keys, Alec Benjamin), Eyelar (Demi Lovato, Little Mix, Tinashe, Charlie XCX), Ludvig Söderberg fra The Struts (Tove Lo, P!nk, Zara Larsson, Major Lazer), Caroline Ailin (Dua Lipa, Zedd, Katy Perry, Clean Bandit) og Tia Scola (Saweetie, Nico Santos).

Foto: Janne Rugland

Ny musikk fra Ariana Grande, Ruben, Ezzari, Sandra Lyng og konsert med Billie Eilish!23.10.2020 11:01:08 CESTPressemelding

Sandra Lyng slipper nydelig låt på egen dialekt Ruben slipper singelen "Dear God" fra kommende EP! Atle Pettersen slipper julesang med Linnea Dale Ezzari ute med samfunnskritisk EP - "Elsk/Hat-forhold til Søndre" Superstjernen Ariana Grande er i dag ute med den nye singelen "positions". Med låten slapp Grande en splitter ny musikkvideo, som er regissert av stjerneregissør Dave Meyers som hun tidligere har samarbeidet med på "No Tears Left To Cry" og "God Is A Woman". I Norge har Grande toppet VG-lista med fire av sine fem album, inkludert thank u, next fra 2019 som har blitt streamet over 60 millioner ganger i Norge. I år er det 50 år siden Paul McCartney slapp sitt første selvtitulerte soloalbum og 11. desember slippes det tredje i serien; McCartney III. Om albumet uttaler McCartney: “I was living lockdown life on my farm with my family and I would go to my studio every day. I had to do a little bit of work on some film music and that turned into the opening track and then when it was

Sandra Lyng slipper nydelig låt på egen dialekt23.10.2020 09:54:45 CESTPressemelding