Astrid S annonserer debutalbum: Leave It Beautiful 16. oktober!

Foto: Janne Rugland

Astrid S annonserer i dag sitt debutalbum Leave It Beautiful til 16. oktober via Universal Music Norge. Samtidig annonseres hennes nye singel ”It’s OK If You Forget Me” til førstkommende fredag 18. september.

Syv år etter at Astrid Smeplass tok de norske TV-seerne med storm, er hun klar med sitt debutalbum.

Med over 1.55 milliarder strømninger av hit-singler som ”Hurts So Good”, “Think Before I Talk” og “Emotion”, 5 EPer, utsolgte verdensturneer, og vinner av “Årets Spellemann” i 2018, har hun, uten tvil, holdt seg travel. Hun har peilet ut sin egen kurs, skrevet og produsert egne låter, regissert egne musikkvideoer, og har tatt i bruk den tiden hun trengte til å ferdigstille det viktige førstealbumet.

Debutalbumet mitt kommer 16. oktober. Å lage dette albumet har vært noe av det vanskeligste men gøyeste jeg har fått muligheten til, og jeg gleder meg sånn til alle skal få høre det!” – Astrid S

Med en mer moden og ærlig stemme, er hennes første fullengdealbum både personlig og nært, samtidig som den byr på dansbare ”feelgood” – poplåter i kjent stil. Mange av låtene kretser rundt følelseslivet etter et samlivsbrudd eller store livsomveltninger.

Jeg er redd for å være bitter. Jeg forsøker å fokusere på det positive og være takknemlig for hva jeg har hatt. Ingenting er bedre enn om det kan inspirere andre til å få et nytt perspektiv og forhåpentligvis føle seg sterkere på den andre siden.” – Astrid S

Leave It Beautiful ble spilt inn mellom Stockholm og Los Angeles i 2019 og 2020, i samarbeid med den svenske stjerneprodusentduoen Jack & Coke (Charli XCX, Tove Lo, Carly Rae Jepsen, Rita Ora). Albumet har med seg produsentbidrag fra Grammy-vinnende Fred Ball og låtskriverbidrag fra blant andre Amy Wadge (Ed Sheeran, Alicia Keys, Alec Benjamin), Eyelar (Demi Lovato, Little Mix, Tinashe, Charlie XCX), Ludvig Söderberg fra The Struts (Tove Lo, P!nk, Zara Larsson, Major Lazer), Caroline Ailin (Dua Lipa, Zedd, Katy Perry, Clean Bandit) og Tia Scola (Saweetie, Nico Santos).

Foto: Janne Rugland

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding