Asplan Viak overtar Ingeniør Per Rasmussen AS

Asplan Viak har blitt enige med eierne av selskapet Ingeniør Per Rasmussen AS om å overta alle aksjene i selskapet.
Ingeniør Per Rasmussen og Asplan Viaks administrerende direktør, Elisabeth Heggelund Tørstad, enige om oppkjøpsavtale.

Ingeniør Per Rasmussen AS representerer et av de beste fagmiljøene innen elektroteknikk i Norge i dag. Selskapet er involvert i store og viktige løpende prosjekteringsoppdrag med høy profilering og betydelige faglige utfordringer og har over tid utviklet spisskompetanse på nasjonalt nivå.

- Kjøpet styrker Asplan Viak på et viktig fagområde som er sentralt i mange av våre største tverrfaglige prosjekteringsoppdrag. De har dessuten en kultur som vi tror vil passe godt inn i Asplan Viak. Vi er svært glade for å kunne innlemme alle disse dyktige medarbeiderne i Asplan Viak familien, sier Elisabeth Heggelund Tørstad, administrerende direktør i Asplan Viak.

Styrker elektrokompetansen

Ingeniør Per Rasmussen AS har per i dag 24 ansatte som arbeider innenfor elektroteknikk og er lokalisert i Sandvika. Overtagelsen skjer med virkning fra 1. mai 2019. Selskapet vil foreløpig beholde eget navn og inngå som et datterselskap under Asplan Viak.

- Vi på vår side har gjort et bevisst valg ved å overføre eierskapet til Asplan Viak. Vi setter pris på selskapets profil og kultur og tror vi skal trives og være i stand til å gi et godt bidrag til selskapets utvikling. Vi gleder oss til samarbeidet, sier eier og leder av Ingeniør Per Rasmussen AS, Per Harald Rasmussen.