Asplan Viak og Ingeniører Uten Grenser inngår samarbeid

Sammen skal de to organisasjonene arbeide for å nå FNs bærekraftsmål.
Vibeke Saarem, næringslivsansvarlig i Ingeniører Uten Grenser og Øyvind Mork, administrerende direktør i Asplan Viak. Foto: Asplan Viak

Asplan Viak har inngått samarbeidsavtale med Ingeniører Uten Grenser (IUG).

- Ingeniører Uten Grenser har som mål å avhjelpe nød i verden gjennom planlegging og ingeniørarbeid. Det treffer oss i Asplan Viak midt i vår kjernekompetanse og være kjerneverdier, sier Øyvind Mork, administrerende direktør i Asplan Viak.

Stolte samarbeidpartnere

- Vi i IUG er stolte over å ha fått Asplan Viak som samarbeidspartner, sier næringslivsansvarlig i IUG, Vibeke Saarem.

- Sammen skal vi jobbe for å nå FNs bærekraftsmål og fortsette å levere teknisk- og ingeniørmessig kompetanse til bistandsprosjekter.

Samfunnsengasjerte medarbeidere

Gjennom samarbeidsavtalen med IUG vil Asplan Viaks ansatte få mulighet til å delta i viktige, internasjonale bistandsprosjekter.

- Vi har mange medarbeidere med et stort samfunnsengasjement. Jeg er sikker på at mange av disse gleder seg til å kunne bidra med sin kompetanse i de prosjektene som IUG bidrar i rundt omkring i verden, sier Øyvind Mork.

Asplan Viak er et av Norges største rådgivende ingeniør- og arkitektfirmaer. Selskapet har i snart 60 år bistått med tverrfaglig rådgivning og analyser til offentlig og privat virksomhet. Vi har ca. 1000 medarbeidere, fordelt på 31 kontorsteder. Virksomheten er organisert i to divisjoner: Plan og Arkitektur og Bygg og Infrastruktur. Asplan Viak er eiet av Stiftelsen Asplan.