Asplan Viak lanserer helt ny kommunikasjonstjeneste

Asplan Viak oppretter et nytt tjenesteområde innen kommunikasjon og skal bistå kunder strategisk og operativt i hele verdikjeden.
Asplan Viak jobber med mange prosjekter over hele landet. Tromsøbadet er ett av dem. Foto: Marius Fiskum

Asplan Viak er et av Norges ledende rådgivningsselskaper innen plan-, arkitektur-, og ingeniørfag med 1 200 ansatte fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. Asplan Viak mener de mest nyskapende og bærekraftige løsningene oppstår gjennom tverrfaglighet og ikke ved å jobbe med hvert enkelt fag isolert. Yusuf Nebi Bastas, leder for kommunikasjon og samfunnskontakt, leder den nye kommunikasjonssatsingen til Asplan Viak.

– Kontinuerlig kommunikasjon med god samfunns- og interessentforståelse blir stadig viktigere i prosjekter og i bransjen, vi er nå godt rigget for å hjelpe kunder også på dette området, sier Bastas.

Asplan Viak sine kommunikasjonsrådgivere har bred erfaring fra bransjen, offentlig og privat sektor, interessepolitikk og organisasjonsliv. I tillegg blir det etablerte byrået Corporate Communicatons (CC) en verdifull samarbeidspartner.

-Våre rådgivere kan faget og kjenner bransjen, og forsterket med CC er vi i stand til å tilby spisskompetanse i en bredde av kommunikasjonstjenester, sier Bastas.

Asplan Viak er et av Norges ledende rådgivningsselskaper innen plan, arkitektur- og ingeniørfag. Vi er alltid helhetlige i vår tilnærming og forretningsmodellen vår baserer seg på vår kompetanse innen alle faser av et prosjekt. Vi mener de mest nyskapende og bærekraftige løsningene oppstår gjennom tverrfaglighet og ikke ved å jobbe med hvert enkelt fag isolert. Alt vi leverer skal være fremsynt, varig og helhetlig. Asplan Viaks kompetanse finner du fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. Våre medarbeidere er tilstede over hele landet, fordelt på 32 kontorer.