Asplan Viak får ny leder for infrastruktur i Region Sør

Asplan Viak er et av Norges ledende rådgivningsselskaper innen plan-, arkitektur- og ingeniørfag. Innenfor infrastruktur leverer selskapet tjenester som svarer på alle utfordringer innen samferdselssektoren, og har et av landets fremste fagmiljø innen vann og miljø.
Jon Øystein Dalsmo er ny leder for infrastruktur i Region Sør i Asplan Viak. Foto: Mona Hauglid

Jon Øystein Dalsmo er ansatt som ny regionleder for infrastruktur i Region Sør. Han startet i stillingen den 16. januar.

– Slik jeg kjenner Asplan Viak er det en verdibasert virksomhet med spisskompetanse innenfor flere områder. Sammen med dyktige kollegaer gleder jeg meg til å ta del i Asplan Viak sin videre utvikling av samfunnet, sier Jon Øystein Dalsmo.

Dalsmo kommer fra stillingen som enhetsleder for Kommunalteknikk og geodata i Arendal kommune, og har tidligere erfaring fra privat næringsliv.

– Jeg er opptatt av tverrfaglig samarbeid og økt digitaliseringsgrad for å imøtekomme kundenes behov og samtidig ta ut gevinster for Asplan Viak, sier Dalsmo.

Per Christian Randgaard, divisjonsdirektør for infrastruktur i Asplan Viak, er glad for å ha fått Dalsmo med på laget.

– Jeg er veldig trygg på at vi har fått med oss den beste kandidaten. Jeg ser fram til å få god nytte av hans erfaring fra både offentlig og privat sektor, blant annet med samferdsel og vann og miljø, sier Randgaard.

Asplan Viak er et av Norges ledende rådgivningsselskaper innen plan, arkitektur- og ingeniørfag. Vi er alltid helhetlige i vår tilnærming, og forretningsmodellen vår baserer seg på vår kompetanse innen alle faser av et prosjekt. Vi mener de mest nyskapende og bærekraftige løsningene oppstår gjennom tverrfaglighet, og ikke ved å jobbe med hvert enkelt fag isolert. Alt vi leverer skal være fremsynt, varig og helhetlig. Asplan Viaks kompetanse finner du fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. Våre medarbeidere er til stede over hele landet, fordelt på 32 kontorer.