Åsmund Reistad & Vegar Vårdal ute med singelen "Ære"

Vegar Vårdal og Åsmund Reistad har samarbeidet i 20 år, og har gjennom en rekke prosjekter satt et tydelig preg på norsk folkemusikk. Her forener de krefter i gnistrende samspill hvor hver tone betyr noe, og hver frase slynges ut med mening!

Vegar Vårdal og Åsmund Reistad. Foto: Thor Sture Hauknes

Åsmund Reistad & Vegar Vårdal: "Ære" - release 25/06

Åsmund Reistad & Vegar Vårdal er en duo som består av to garvede og meget særpregede musikere. Reistad og Vårdal har samarbeidet i 20 år, og har gjennom en rekke prosjekter satt et tydelig preg på norsk folkemusikk. I tillegg har de, på hver sin kant, solid erfaring fra samarbeid med blant andre Misha Alperin, Chateau Neuf Spelemannslag, Rusk og Aasmund Nordstoga. I Breibeint forener de krefter i gnistrende samspill hvor hver tone betyr noe, og hver frase slynges ut med mening!

Hør singelen «Ære» her: https://orcd.co/aere

I første omgang kommer nå den nydelige singelen «Ære» fra albumet «Breibeint» (utgis 13.august). «Ære» er ei låt som ble til da Vegar var på kunstneropphold på Gjendesheim og fikk høre at stortingspolitiker og hans gode venn Ivar Oddnes hadde gått bort så altfor tidlig. Ved pianoet i peisestua lagde Vegar denne marsjen til ære for mannen som så alle han møtte, og som var en politiker vi alle kunne se opp til.

Vegar Vårdal: fiolin, bratsj og hardingfele

Åsmund Reistad: gitar, kontrabass og mandola

Komponert av Vegar Vårdal

Vegar Vårdal og Åsmund Reistad. Foto: Thor Sture Hauknes
Åsmund Reistad og Vegar Vårdal. Foto: Thor Sture Hauknes
Cover Åsmund Reistad og Vegar Vårdal - "^Ære"

Frode Alnæs med vakker popmusikk om byen sin!23.7.2021 10:04:36 CEST | Pressemelding

I dag er Frode Alnæs ute med sin nye singel «Byen min». Låten er hentet fra hans kommende, norske soloalbum «Beste tia mi», som slippes vinteren 2022. En herlig innbundet folkelig melodi, med en hyllest til alle de flotte bygde- og bysentrene rundt om i landet - og de som bor der. Lytt til låta HER - «Uansett hva som skjer med byen du er født og oppvokst i, og selv om du for lengst har flyttet derfra, vil du elske den på godt og vondt. Dette handler om en person som har vært borte en stund, og som kommer tilbake og ser at mye er forandret. At det er mye forfall, og viktige landemerker og hus er plutselig borte og revet, og ofte erstattet av nye ting. Sentrum er utarmet, butikker legges ned og viktige sentrumsfunksjoner legges til nærmeste kjøpesenter. Men - folket er det samme! Det er det som gjør at man elsker byen sin.» - Frode Alnæs Frode Alnæs, som alltid har vært glad i folkelig og vakker popmusikk gir oss nå en smakebit på albumet som kommer. Denne låten er også slik – vakker pop

Flukten - "Velkommen håp" - singel ute i dag!18.6.2021 10:33:52 CEST | Pressemelding

Flukten skapte stor ståhei koronahøsten 2021, etter at dei hadde sin debutkonsert på Nasjonal Jazzscene. Blant anna skreiv kritikarane: «er det noen banddebuter som virkelig har satt merker i sjel og hjerte er det denne.» Bandet, beståande av dei profilerte musikarane Hanna Paulsberg, Hans Hulbækmo, Marius Klovning og Bárður Reinert Poulsen, kjem endeleg med første smakebit frå albumet som kjem i september 2021.