Åshild Roaldset ny daglig leder i Dyrebeskyttelsen Norge

Åshild Roaldset har blitt ansatt som ny daglig leder i Dyrebeskyttelsen Norge. Hun kommer fra NMBU Veterinærhøgskolen, hvor hun inntil nå har vært klinikksjef for smådyrklinikken og hesteklinikken. Roaldset tiltrer i sin stilling første uken etter påske.
Åshild Roaldset er ny daglig leder i Dyrebeskyttelsen Norge. Foto: Håkon Sparre/NMBU

Dyrebeskyttelsen Norge er den eneste landsdekkende dyrevernorganisasjonen i Norge som yter praktisk hjelp til dyr i nød. I løpet av året hjelper organisasjonen cirka 6000 hjemløse dyr, med omplassering til nye og trygge hjem. Dyrebeskyttelsen Norge arbeider også bredt med dyrevern og informasjonsarbeid tilknyttet dyrevelferd. Organisasjonen har 30 lokalavdelinger, fra Finnmark i nord til Mandal i sør. Dyrebeskyttelsen Norge har eksistert siden 1859 og er en av verdens eldste dyrevernorganisasjoner.

Åshild Roaldset overtar stafettpinnen etter Monica Dahlback, som har vært daglig leder siden 2016. Roaldset vil få ansvar for organisasjonens daglige drift og administrasjon. Åshild Roaldset har inntil tiltredelsen som daglig leder, sittet i sentralstyret til Dyrebeskyttelsen Norge i to år.

- Jeg gleder meg til å jobbe aktivt med dyrevern og Dyrebeskyttelsen Norge har et vanvittig landsdekkende nettverk og jobber med fanesaker som de aller fleste er enige om. Dyrebeskyttelsen Norge sitt arbeid strekker seg tilbake til 1800-tallet og jeg føler meg privilegert som får muligheten til å lede en organisasjon med så lange tradisjoner innenfor dyrevernarbeid, forteller Roaldset.

Åshild Roaldset er utdannet veterinær i tillegg til å ha studert økonomi og ledelse ved Oslo Met (tidligere Høgskolen i Oslo og Akershus). Hun har jobbet som veterinær i blandet praksis og blant annet vært daglig leder ved egen smådyrklinikk og leder for Senter for etter- og videreutdanning ved NMBU Veterinærhøgskolen før hun ble klinikksjef.

Annette Bjørndalen Søreide
Kommunikasjonsrådgiver og pressekontakt

annette@dyrebeskyttelsen.no

Dyrebeskyttelsen Norge er en landsdekkende dyrevernorganisasjon med 30 lokalavdelinger spredt fra nord til sør. Siden 1859 har vi arbeidet for at dyr skal bli behandlet med respekt og medfølelse.

Med flere tusen medlemmer i ryggen taler vi dyrenes sak overfor publikum, myndigheter og media. Vi sprer nye tanker der man ikke lenger ser verdien av et dyrs liv. Vi griper inn der dyr blir utsatt for urett.