ReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppen

Årsresultat Reitan Convenience

Reitan Convenience leverte en omsetning i 2018 på 16,1 milliarder kroner, et driftsresultat før avskrivinger (EBITDA) på 783 millioner kroner og et driftsresultat på 409 millioner kroner. administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

Administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

- Våre kjøpmenn gjør en fantastisk innsats med å betjene 400 millioner kunder i våre 2 200 butikker. Vi fortsetter arbeidet med å omstille butikkene våre fra tradisjonell kiosk til moderne convenience med et rikholdig utvalg av mat- og drikke, inkludert sunnere alternativer, i alle land. I 2018 åpnet vi 50 nye butikker, spesielt designet for å møte kundenes utfordringer og forventninger, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

Reitan Convenience har en sterk markedsposisjon i syv land, med 125 års erfaring og kjente konsepter som Narvesen, Pressbyrån, 7-Eleven og R-kiosk. Reitan Convenience har planer om videre vekst, og i 2018 kjøpte selskapet kjeden Caffeine, en kaffekjede med 60 utsalgssteder i Litauen, Estland og Latvia. Driften ble overtatt i februar i år.

- Vi er godt posisjonert i alle våre syv markeder og ønsker fortsatt vekst, sier Sangnes.

I 2019 vil selskapet også fortsette å rulle ut den nye energistasjonkjeden YX 7-Eleven.

-  YX vil være selskapets drivstoffpartner på bensinstasjoner i Norge. Vi ser frem til dette samarbeidet og til å utvide stasjonsnettet for kundene, avslutter Sangnes.

Administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Energi, Reitan Eiendom og Reitan Kapital.