Arne Hurlens dag i "Hver gang vi møtes"

Halvveis i den ellevte sesongen av TV 2s «Hver gang vi møtes» har vi allerede fått uforglemmelige hyllester av både Maria Mena, Staysman og Hkeem. I morgen er det Arne Hurlens tur!

Hør sangene fra Arne Hurlens dag her!

Postgirobygget med låtskriver og frontfigur Arne Hurlen i spissen, oppsto i studentmiljøet ved NTNU i Trondheim. To selvfinansierte demoplater i 1995 fikk voldsom oppmerksomhet i studentmiljøet, og fant nærmest på egenhånd veien til hele platebransjen i Norge. Året etter, etter ca. seks lokale konserter og nesten like mange øvinger, blir debutplaten «Melis» en av tidenes mestselgende debuter i Norge. Sanger som «Idyll», «En solskinnsdag», «Tidløs», «Sommer på jorda» og «Luftmadrass» har for lengst blitt en del av den norske sommerkulturen, og fenger stadig nye generasjoner. De siste 20 årene har de frekventert landets største festivaler, og slapp sitt tiende album «Lykke til» i juni 2020.

– Jeg har blitt spurt om å delta tidligere, men det har vært problematisk siden jeg turnerer hele sommerhalvåret. I år følte jeg for å prøve noe nytt, og da var «Hver gang vi møtes» et naturlig valg. Jeg forventer at oppholdet blir minneverdig, både for egen del og for de andre deltakerne. Jeg er sikker på at det blir spennende å fremføre andres låter. Men det jeg gleder meg mest til, er å få oppleve dyktige artister og musikere tolke meg, fortalte Arne før innspillingen.

Suksessprogrammet «Hver gang vi møtes» er i 2021 inne i sin ellevte sesong, og dét med en helt spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Hanne Krogh, Maria Mena, Arne Hurlen (Postgirobygget), Trygve Skaug, Stian «Staysman» Thorbjørnsen, Abdulhakim «Hkeem»  Hassane og Agnete Saba (tidligere etternavn Johnsen) som har flyttet inn på Vestre Kjærnes gård i Våler i ti dager.

Dette blir sunget under Arne Hurlens dag:

• Staysman - Tidløs
  • Hanne Krogh - Idyll
  • Hkeem - En solskinnsdag
  • Agnete Saba - Bohemen leve
  • Trygve Skaug - Ensomheten er vakker
  • Maria Mena - Stein på stein

Foto: Vegard Breie / TV 2

Nytt URverk fra Ulf Risnes3.3.2021 11:35:00 CETPressemelding

"The Missing Link", album nummer to i Ulf Risnes sin URverk-samleserie, er ute nå" og inneholder Ulfs låter fra 1977-1978. Lytt til "The Missing Link" her! – 1 juni 1977 kjøpte jeg en Tandberg 9100X båndspiller og to mikrofoner. Jeg visste ikke helt hva det var jeg hadde kjøpt, men jeg hadde forsikret meg at det gikk an å legge lyd på lyd, at jeg kunne for eksempel spille inn meg selv på gitar og sang, og så spille bass, hvis jeg bare hadde en, eller kore oppå det forrige opptaket. Det gikk ikke an å rette på feil heller, så jeg måtte spille hele sangen riktig hver gang. Det klarte jeg ikke. Men så artig! forteller Risnes Vinylserien «URverk» er tolv plater bestående av 155 sanger, timevis med låter skrevet og innspilt av Ulf Risnes i perioden fra 1977 til 1988, da han ble med i Tre Små Kinesere. URverk er en samling av drømmer, drømmen om å bli rockestjerner. Ett og ett album fra URverk-serien vil slippes hver måned i 2021. Albumene kommer alle sammen med tekster og bilder fra periode

Hanne Kroghs dag i «Hver gang vi møtes»26.2.2021 16:17:21 CETPressemelding

Vi nærmer oss avslutningen på årets sesong av TV 2s «Hver gang vi møtes», og i morgen er det endelig Hanne Krogh sin tur til å bli hyllet. Hør sangene fra Hanne Kroghs dag her! – Å være artist kan være et ensomt yrke. Jeg gleder meg til å tilbringe tiden sammen med kollegaer som jeg gjerne vil bli nærmere kjent med, menneskene selv, musikken deres og historien bak sangene de har gitt oss. Hva brakte dem dit? Hva inspirerte dem?, sa Hanne Krogh før innspillingen på Vestre Kjærnes gård. – Og for en gjeng. Jeg tror frokoster, prat på trammen, latter og nær ettertenksomhet kan skape vennskap for resten av livet. «Hver gang vi møtes» er et program som befriende nok berører artisters virkelige liv, nakent og ærlig. Hanne Krogh er en norsk artist, tekstforfatter og historieforteller. Hun trådte inn i det nasjonale rampelyset allerede som 15-åring da hun i sin første tv-opptreden vant Melodi Grand Prix med «Lykken er». Siden da har hun oppnådd suksess på svært ulike arenaer og tilbrakt nesten

Tonen i meg - lyden av Sigrid Moldestad19.2.2021 12:40:05 CETPressemelding

Sigrid Moldestad slipper sitt sjette soloalbum og tar oss med inn i et musikalsk landskap med mørkere understrømmer enn tidligere. Hardingfela er fortsatt sterkt tilstede på flere låter, men dette albumet leker i flere sjangre. Lytt til "Tonen i meg" her! Sigrid Moldestad har funnet frem til selve grunntonen i seg selv på dette albumet. Tonen i meg er både skjør og kraftfull, hudløs og trøstende, melankolsk og oppløftende. Her er kontrastene i livet, utkrystallisert i små fortellinger som i grunn handler om oss alle. Fortid og nåtid går hånd i hånd i mange av låtene. Små glimt av en svunnen tid som setter vår urolige tid i relieff med Moldestad sin stemme i midten som en varm klem, i den kalde tida. Med seg har hun sitt faste band gjennom mange år. En utsøkt gjeng lekende, lyttende og utforskende musikere. – “Tonen i meg” handlar om dei ulike tonane eg, og forhåpentligvis alle har i oss. Det er ulike påminninger; gamle historier og bilder, di eiga einsemd og lengt, gåtene frå fo

Trygve Skaugs dag i "Hver gang vi møtes"19.2.2021 11:54:36 CETPressemelding

I morgen er det Trygve Skaugs store dag i TV 2s «Hver gang vi møtes». Hør sangene fra Trygve Skaugs dag her! Trygve Skaug er en norsk låtskriver, musiker og poet. Han har gitt ut fire soloalbum og seks diktsamlinger og har i tillegg vært låtskriver og vokalist i bandet StMorritz siden oppstarten i 2006. Skaug er en av de mestselgende lyrikerne i Norge. Diktene hans er blant de mest delte på sosiale medier, med over 150.000 følgere. – Jeg gleder meg til kaffekopper, musikkprat og gode timer med den utrolig fine og snodige gjengen som drar ut på gården. Jeg valgte å bli med fordi programmet virkelig har kjærligheten til musikken og hjertene til kunstnerne i fokus, fortalte Trygve før innspillingen satte i gang. – Jeg har gledet meg helt siden jeg fikk spørsmålet. Tenk så heldig jeg er som får sjansen til å bli så godt kjent med kollegaer som jeg ser sånn opp til og setter pris på. Jeg har brukt god tid på å komme under huden på musikken deres, men nå skal jeg endelig få bli kjent med men

Nye lydbøker fra Anne-Cath.Vestly15.2.2021 16:51:28 CETPressemelding

I anledning Anne-Cath.Vestlys 101-årsdag i dag 15.februar, slippes lydbøkene "Guro"(1975) og "Guro og Nøkkerosene"(1976). Nærmere går det neppe å komme et barnesinn. Dette er Anne-Cath.Vestlys forfatterskap på sitt sterkeste, og med en fremføring av forfatteren selv få andre kan gjøre etter henne. Det er Guros verdens som står i sentrum i historiene i disse bøkene som nå endelig blir tilgjengelig digitalt på de ulike strømmetjenestene. Historier som har fascinert både voksne og barn gjennom årene. I alt består bokserien om Guro av sju bøker. Historiene ble først fortsalt i "Barnetimen for de minste" i NRK radio. Stoffet er også filmatisert av NRK med forfatterens ektemann, Johan Vestly, som regissør. Anne-Cath.Vestlys lydbøker er produsert av sønnen, Jo Vestly, som også svarer for musikken i GURO-produksjonene. Lytt her til GURO og GURO OG NØKKEROSENE Om Guro: Handlingen i bøkene starter med Guro og moren Erle som sitter på toget inn mot storbyen. Faren til Guro er nettopp død, og nå m

Nytt album fra Bjørn Berge!12.2.2021 14:30:00 CETPressemelding

Etter 12 studioalbum, to av dem Spellemannsvinnere, slipper Bjørn Berge sitt 13. studio album, "Heavy Gauge" i dag. Hør "Heavy Gauge" her! Albumet består av ni originale låter, seks av de med Bjørn alene med akustisk gitar og tre låter med band. Tekstene er denne gang skrevet av amerikanske Ellis Del Sol. Bjørn har aldri vært redd for å blande forskjellige sjangere på plate, heller ikke denne gangen. Her får vi servert heftig gitarspill, ballader, blues og ‘good time music’! – Jeg bestemte meg tidlig i prosessen at jeg ville lage et album med bare originale låter. På tidligere album har jeg stort sett hatt med en cover eller tre. Jeg fikk hjelp av Ellis del Sol, en amerikaner som er bosatt i Haugesund, til å skrive tekster. Musikalsk så er kanskje dette det mest varierte albumet jeg har lagd så langt. Det spenner fra nesten poppa låter til mer typiske «bluesa» låter. Jeg hadde også lyst til å blande mellom solo- og bandlåter, siden låtene er så forskjellige stilmessig, forteller Bjørn.

Agnete Sabas dag i "Hver gang vi møtes"12.2.2021 13:29:02 CETPressemelding

Agnete Saba hadde aldri tenkt at en deltakelse i TV 2s "Hver gang vi møtes" var noe hun selv skulle få oppleve, men i morgen er det hennes tur til å hylles på Vestre Kjærnes gård. Hør sangene fra Agnete Sabas dag her! – «Hver gang vi møtes» er noe jeg alltid har hatt lyst til å være med på, fordi det virker som en utrolig fin opplevelse som artist. Men jeg har selv aldri tenkt at det er noe jeg selv skulle få oppleve, så at jeg nå skal få være med på dette, og sammen med så dyktige artister er kjempemoro. Det er jo artister med låter jeg har vokst opp med å høre på, danset til på fester og sanger jeg har grått til. Så det blir veldig spennende å bli kjent med menneskene bak låtene, fortalte Agnete før innspillingen. Agnete Saba (tidligere etternavn Johnsen) er en norsk artist, musiker og vokalist. Hun var frontfigur i gruppa The BlackSheeps, som vant MGP Junior i 2008 og de kom på andre plass i MGP 2011. Hun representerte Norge i Eurovision Song Contest 2016. Agnete har vunnet «Skal vi