Coop Norge

Arne Hjeltnes fronter ny og unik lokalmatguide for Coop

Del

Arne Hjeltnes har hendene på styret når Coop sender Norge på sykkeltur i jakten på lokale matopplevelser i verdensklasse. Konseptet «Verdt å tråkke til» ble nylig lansert på Matkanalen.

- Dette er rett og slett en guide til lokalmat du ikke har sett før. Dette er til ære for lokale leverandører og lokale smaker i hele Norge – og håper og tror dette er til gjensidig glede for forbruker, leverandør, matmangfold og folkehelse, sier markedssjef i Coop Per Olav Andersen.

Arne Hjeltnes skal være dagligvareaktørens nysgjerrige øyne, historieforteller og intervjuer i jakt på det lokale gullet som skal være «Verdt å tråkke til».

- Dette er selvsagt helt etter mitt mathjerte. Her får vi synliggjort stier, ruter og veier i vårt langstrakte land til skjulte lokalmatperler. Det er så mye bra mat og råvarer av høy kvalitet vi ikke vet om der ute. Og tenk deg å komme syklende inn på et litt bortgjemt gårdstun til en gastronomisk opplevelse i verdensklasse, smiler Hjeltnes.

- Dette er helt i tråd med Coops med sterke tilstedeværelse og identitet i hele Norge – også i kriker og kroker man kanskje ikke visste om matmagien. Vi har mange butikker i nærheten av lokalmatprodusentene som bidrar til å spre budskapet om kortreist mat av god kvalitet gjennom salg av lokalmat i våre butikker. Det er viktig for oss, sier markedssjef Per Olav Andersen.

Konseptet ble lansert 3. september på Matkanalen. I første omgang får seerne servert 30 korte episoder fra Rogaland, Møre og Romsdal og Trøndelag. Men Coop, Hjeltnes og hans team av kokker ruller innom resten av landet i løpet 2022. Allerede til høsten lokasjoner lenger nord for tur.

- Dette er et konsept vi både gleder oss til å vise fram – og gleder oss til at skal gi kvalitetsbevisste forbrukere mange flotte og annerledes matopplevelser i årene framover. At sykkelguiden legger til rette for aktivitet og rå naturopplevelser i tillegg, mener vi gjør totalen helt unik og akkurat så mangfoldig vi ønsker den skal være, sier markedssjef i Coop Mega Tina Weiby.

Kokkene som foreløpig har tråkket til i prosjektet er mangeårig Hjeltnes-makker Arne Brimi, kokkelandslagets verdensmester Andreas Myhrvold og stjerneskuddet Live Edvardsen som har erfaring fra Trondheim-restauranten Credo.

- Det at både råvarer og de som foredler dem er i verdensklasse, bidrar selvsagt til å gjøre dette verdt å tråkke til. Vi har et fantastisk matland – og det er utrolig givende å få vist det fram på denne måten, fastslår Arne Hjeltnes.

Alt om og fra Coops nye lokalmatguide ligger på egen landingsside på https://lokalmat.coop.noIntervjuer, bilder, videoer og utfyllende info blir tilgjengeliggjort der fortløpende.

Reklamebyrået We Are Live står bak kampanjen.

Kontakter

Bilder

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,9 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom