Arif slipper EP-en "Å Drukne En Fisk"

For bare to uker siden slapp Arif «(Åh) Tåmy, Tåmy - Rifla x Sheriff», og forrige søndag kom musikkvideoen. I dag følger han opp med fem nye låter og den veldig personlige EP-en «Å Drukne En Fisk». I tillegg er han aktuell med den audiovisuelle podkasten «I sjappa med Arif», og legger ut på Norgesturné i slutten av januar.

1. Smoke
  2. Hellig
  3. Venner & Fiender
  4. (Åh) Tåmy, Tåmy - Rifla x Sheriff
  5. Kan du forstå det
  6. Trenger Freestyle
  7. Igjen

«Som alle andre mennesker verden rundt, så ble jeg påvirket av pandemien, og alle konsekvensene som kom med den. En rar miks av frihet, ensomhet og sosial angst. Når man endelig kunne møtes var det helger fylt med glede og positivitet. Fant ro i et rom med høylytte mennesker og høyere musikk. Dette ble etterfulgt av mørkeblå mandager. En tung følelse hvor alt kjentes ut som et tiltak. Og alle problemer man har løpt fra i flere år blir større og mer intensive.. - forteller Arif.

«Å drukne en fisk» er for meg en metafor for å «drukne» disse tankene. Å gjøre noe som for meg føles umulig å gjøre. Å ta et oppgjør med meg selv og min psykiske helse. Å bedre meg selv, slik at jeg kan være den beste versjonen av meg, for meg, og alle rundt meg. Jeg har ingen mål om x antall streams. Jeg har ingen mål om priser.» - Arif Murakami

EP-en gjestes av Chirag og Siyabång, og er produsert av Askjell, Filip Kollsete, Pluto, Marcel Basima og Benjie. På den visuelle biten, har Arif på dette prosjektet jobbet med den London-baserte kunstneren Groba og det Oslo-baserte designbyrået Bielke&Yang.

«Å Drukne En Fisk» er ute fredag 13.januar.