Arif og Stig Brenner slipper EP-en "BluesBrutterne"!

BBB er tilbake! Etter å ha figurert sammen på TV-skjermen på «Hver Gang Vi Møtes» fikk brutterne Arif og Stig Brenner lyst til å dra i studio og ha det litt gøy sammen igjen. Resultatet av overskuddsprosjektet ble en samling låter, der «Gutter Snakker Aldri Sammen» var første låt ut.

«Midt i pandemien og mellom egne prosjekter kom denne EP-en til liv. Vi hadde ikke laget musikk sammen på en stund, men har det siste året møttes med andre dyktige musikere, og dette er resultatet.» - forteller BluesBrutterne

Sammen med produsentene Ole Torjus Hofvind, Benjie, Marcel Basima, Filip Kollsete og Kastel gir Arif og Stig Brenner oss låter som tar opp flere temaer mange kan kjenne seg igjen i.

«Jugekors» - handler om når noen lyver så lenge at de tror på det selv. Alle ser fingrene i kryss selv om de er bak ryggen, mens «737» - tar opp viktigheten av å ta vare på minnene, og nyte nuet. «Grensen» går inn på - det å være ukomfortabel og ensom, men ikke ville si noe, før EP-en avsluttes med «Paris» - en historie fra byen med tårnet, og sene netter der nede.

«BluesBrutterne» er ute 22. april.

_________________________________________________________________________

Arif og Stig Brenner går langt tilbake og har siden starten av karrieren, jobbet tett sammen og gitt ut hitlåter som «Bulmers» og «BBB», i tillegg til det Spellemann-nominerte prosjektet MARS med Karpe. Som duo har de turnert, fylt de største festivalscenene i landet og solgt ut Oslo Spektrum.

Ærlig og personlig fra Turab19.5.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

«Jeg lot hun dra» er blant Turabs mest ærlige og personlige låter, og markerer på mange måter en ny start med flere spennende prosjekter for 24-åringen. Låten tar opp både viktige og fundamentale verdiprinsipper, der den skildrer en persons tydelige frustrasjon og anger for å måtte gi slipp på noen man elsker. Allikevel er det nødvendig for hans sjelero og frihet. Jenta tror ikke på Gud, gutten gjør - og grunnet denne fundamentale forskjellen ville forholdet aldri fungert uansett hvor mye man ville, og/eller elsket hverandre.