Årets villeste sommerjobb? I sommer kan du og en venn reise Norge rundt som jakt- og fiskefluencere

Norges Jeger- og Fiskerforbund (NJFF) er på jakt etter to engasjerte, unge jeger- og fiskerspirer som vil reise Norge på kryss og på tvers i hele sommer. Hovedoppgaven er å spre jakt- og fiskeglede til alle.
Foto: Hanne Simonsen

-Jobben går helt enkelt ut på å teste så mye av aktivitetene i foreningene våre som mulig. Målet er å ha det så gøy som mulig og være med på så mye som mulig i løpet av sommeren. Alle opplevelser skal deles til glede og inspirasjon for andre gjennom våre sosiale medier og nettsider, sier Håvard Skjerstad Andersen i NJFF.

Stillingen ble utlyst før helgen og har allerede fått massiv interesse på FINN og i sosiale medier.

Siden arbeidssted er hele Norge, spiller det ingen rolle hvor du bor til daglig. Jobben innebærer en solid road trip med en bil full av friluftsutstyr. Medbragt hund på jobb er bare en fordel. NJFF oppfordrer sterkt venner eller kjærester til å søke, siden de heldige utvalgte skal bo tett på hverandre og må trives godt på tur sammen.

-Vi tar ikke mot søknader på A4-ark, men vil at dere lager en film om hvorfor dere vil ha denne jobben. Filmsøknaden bør være kreativ og fortelle hvem dere er, hvorfor dere er de beste jakt- og fiskefluencerne og hvordan dere vil bidra til å inspirere andre med deres historier i sosiale medier, avslutter Andersen.

Norges Jeger- og Fiskerforbund markerer sitt 150-årsjubileum gjennom hele 2021, og ønsker å feire dette ved at enda flere får gode opplevelser i vår fantastiske natur. Et viktig mål for NJFF er å tilby og vise et moderne innhold som også treffer kommende generasjoner. Å la unge jegere og fiskere vise det frem på sin måte er riktig og viktig for å nå dette målet.

Søknad sendes via finn.no: finnkode=206893988

Foto: Hanne Simonsen