Årets tildeling fra Elvia-fondet klart

27 lag og foreninger i Elvias nettområde kunne nylig slippe jubelen løs etter tildeling av til sammen 1 million kroner.

Elvia leverer strøm til Oslo, Innlandet og Viken, men vår samfunnsrolle handler om mer enn å sørge for at du kan slå på kaffetrakteren om morgenen.Vi er glade for å kunne støtte prosjekter som bidrar til noe bra for klima, lokalmiljøet, og prosjekter som favner folk som ofte kan falle utenfor de store organiserte idrettene, sier direktør Trond Skjellerud i Elvia.

Elvia ønsker å spille på lag med organisasjoner med prosjekter som spesielt gir nye muligheter til barn og unge samt miljø. Prosjektene spenner fra idrett, sanitetsforening, frivillighetssentral, bibliotek, musikk, speidergruppe til velforening

Det kan i Elvias forsyningsområde i Oslo, Viken og Innlandet søkes om midler inntil 50 000 kroner, og prosjekter med fokus på barn, unge og/eller miljø vil bli prioritert.

Elvia-fondet støtter ikke generell drift, livssyns- og politiske organisasjoner eller påbegynte/gjennomførte prosjekter. Oppgaver som er det offentliges ansvar, kommersielle formål med vinning for enkeltpersoner, og sponsing av enkeltpersoner faller også utenfor tildelingskriteriene.

I år var det 138 søkere. Neste år er det ny mulighet, med søknadsfrist 1. mai.

Her er de som får støtte i år:

Spydeberg frivillighetssentral

Nes Friteater