Årets MGP-deltakere er klare: Subwoolfer - Give That Wolf A Banana

I dag annonseres årets MGP-deltakere, og blant artistene som er forhåndskvalifisert til finalen er Subwoolfer med låten “Give That Wolf A Banana”.

Subwoolfer er galaksens største band, og består av brødrene Keith og Jim. Duoen har vært aktiv i ca. 4,5 milliarder år, og har vært bosatt på månen det siste århundret. Der har de brukt tiden på å slappe av, pleie fansen og skrevet ny musikk. Nå har de kommet til jorden for å delta i det viktigste og mest prestisjefylte musikalske arrangementet i jordens historie; Melodi Grand Prix 2022.

Hør låten HER.

Se musikkvideoen HER.

Subwoolfer opptrer i delfinale 3, som går av stabelen på NRK1 lørdag 29. januar kl. 19.50.

Etter jordisk tidsregning, landet det jordboere på månen i 1969. En mann med navn Neil ble fort hyllet som mannen med de sterkeste armene, og han fortalte de historier fra jordkloden. De ble fort bestevenner og Neil lovte brødrene å komme tilbake og fortelle dem hvordan de kunne bli det største bandet på hans planet også, og de måtte skrive den på hans morsmål, nemlig engelsk. Keith og Jim har siden den tid jobbet og perfeksjonert sin kunst som er manifestert i det utrolige mesterverket «Give That Wolf A Banana»

Denne sangen går helt til topps i MGP ifølge Subwoolfer“Dette er en sang med en dyp og meningsfylt tekst, basert på ekte hendelser fra jorden. Den betyr veldig mye for oss, pluss at den har navnene våre i seg! Vi syntes så synd på alle menneskene som ikke tør å la sine bestemødre være alene i skogen, og da kom vi på en genial ide. Hvorfor kan man ikke bare gi bananer til ulvene - så kan man redde livet til en bestemor eller to!?”

Ulvene på jorden har supersonisk hørsel og har lenge forsøkt å synge med, de har hylt mot månen! Med astronomisk bass og himmelske melodier har Subwoolfer laget en sang som fenger både mennesker og dyr.

Neil vendte dessverre aldri tilbake, men Keith og Jim fikk tak i DJ Astronaut, en romfarer med tvilsomme rakkettferdigheter. Armert med den beste sangen i universet har de nå lagt ut på reisen rundt på jorda for å ta plassen som jordens største artist.

Dette er et lite steg for Subwoolfer, men et stort steg for menneskeheten!

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men18.8.2022 09:56:56 CEST | Pressemelding

2022 har vært litt av et år for Ramón, og på fredag slipper han siste singel fra sitt kommende debutalbum. «jeg elsker deg, men» er en mektig låt om kjærlighet, og er enda en smakebit på hva som kommer senere i høst. «Jeg er alltid ærlig og personlig i låtene mine, og skriver kun om ting jeg selv har opplevd og følelser jeg selv har kjent på. Denne låten føles litt ekstra ærlig og direkte, jeg bretter ut følelsene mine og synger det jeg skulle ønske jeg kunne sagt i denne situasjonen. Kjærlighet er vanskelig, ekstra vondt og vanskelig er det når det går opp for en at dette ikke er ment til å vare», sier Ramón. Årets første singel «ok jeg lover» er et levende bevis på hvor oppsiktsvekkende langt Ramón allerede har kommet, og hvor iherdig fansen hans er. Låten satt norsk streaming-rekord første dagen, og streamet til platina på under én måned. Etter det har milepælene kommet på løpende bånd; «17-mai» satt nordisk TikTok-rekord i antall creations og ble soundtracket til nasjonaldagen vår,

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste