Årets MGP-deltakere er klare: Elsie Bay - Death Of Us

I dag annonseres årets MGP-deltakere, og blant artistene som er forhåndskvalifisert til finalen er Elsie Bay med låten “Death Of Us”. Sannsynligheten for at du har hørt stemmen til 25 år gamle Elsa Søllesvik før er stor, allerede som 17-åring fikk hun sitt gjennombrudd med pop-suksessen Elsa & Emilie. For låtskriveren fra Haugesund var dette starten på en reise som skulle lede til blant annet By:Larm, P3-listing, Lindmo & VG-lista. Nå står Melodi Grand Prix 2022 for tur, hvor Elsa lanserer sitt soloprosjekt Elsie Bay.

“Det å lansere soloprosjektet mitt gjennom MGP er veldig spennende. Det er noe helt nytt for meg, som aldri har vært med på noe lignende før. En blanding av gøy, nytt, stort og litt skummelt. Dette er også første gang jeg gir ut noe alene, og det er en stund siden jeg ga ut noe sist, så jeg gleder meg veldig!- Elsie Bay

Hør låten HER.

Elsie Bay opptrer i delfinale 1, som går av stabelen på NRK1 lørdag 15. januar kl. 19.50.

Som artist skriver Elsa alle låtene sine selv, og på «fritiden» gjør hun låter for andre artister både lokalt og internasjonalt, alt dette ved siden av bachelorstudiet i rettsvitenskap. Elsa ble i 2014 nominert til Spellemannsprisen med albumet «Endless Optimism», som har gitt lyd til TV-serien SKAM, og som sammen med albumet «Kill Your Darlings» har strømmet rundt 35 millioner ganger på Spotify. Nå tar Elsa det første skrittet på veien mot nye mål med lanseringen av soloprosjektet sitt: Elsie Bay. Hun forteller at historien bak artistnavnet er at Elsie var et av navnene foreldrene hadde i tankene da hun ble født, før de landet på Elsa. Hun har også skrevet låten «Witch Woods» som gikk til finalen i MGP i 2021 og «Hammer of Thor» som kan sees på TV i årets Grand Prix.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men18.8.2022 09:56:56 CEST | Pressemelding

2022 har vært litt av et år for Ramón, og på fredag slipper han siste singel fra sitt kommende debutalbum. «jeg elsker deg, men» er en mektig låt om kjærlighet, og er enda en smakebit på hva som kommer senere i høst. «Jeg er alltid ærlig og personlig i låtene mine, og skriver kun om ting jeg selv har opplevd og følelser jeg selv har kjent på. Denne låten føles litt ekstra ærlig og direkte, jeg bretter ut følelsene mine og synger det jeg skulle ønske jeg kunne sagt i denne situasjonen. Kjærlighet er vanskelig, ekstra vondt og vanskelig er det når det går opp for en at dette ikke er ment til å vare», sier Ramón. Årets første singel «ok jeg lover» er et levende bevis på hvor oppsiktsvekkende langt Ramón allerede har kommet, og hvor iherdig fansen hans er. Låten satt norsk streaming-rekord første dagen, og streamet til platina på under én måned. Etter det har milepælene kommet på løpende bånd; «17-mai» satt nordisk TikTok-rekord i antall creations og ble soundtracket til nasjonaldagen vår,

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste