Årets første nyheter fra Q: — Forbrukerinnovasjoner som begeistrer
Årets nyheter speiler et utfordrermeieri som er opptatt av å gi forbrukerne akkurat det de etterspør, nemlig flere valgmuligheter i butikkhyllen. Både for de som leter etter plantebaserte alternativer, og for en stor gjeng som ikke får nok av Skyr®-universet.
— Vi har gledet oss til å komme med enda flere forbrukerdrevne innovasjoner fra Q. Sammen med Q-fansen har vi jobbet oss frem til gode smaker som skaper begeistring, sier Q-sjef Bent Myrdahl.
Q® Planti® utfordrer tacofredagen
Q tar neste steg i sin satsing på plantebasert og lanserer Q® Planti® alternativ til rømme. Et produkt som hjelper deg et steg nærmere på veien mot en plantebasert tacofredag.
— Dette er et høydepunkt som forbrukerne har ønsket seg lenge. Endelig kan vi gi de et reelt alternativ til rømme, som er både syrlig og god. Rømmealternativet passer like godt i tacoen som på vafler og i supper, sier produktsjef Anne Faannessen.
Q® Planti® alternativ til rømme er laget på soya, kokos og raps – en kombinasjon, som ifølge Faannessen, gir den rette fylden og konsistensen som lettrømmen har. Du kan bruke den både i kalde og varme retter
I fjor lanserte Q for første gang plantebaserte alternativer til yoghurt. Det har gitt mersmak hos forbrukerne. Nå svarer utfordrermeieriet på den økende etterspørselen og lanserer et alternativ med smak av Bringebær & Lime.
— Vi har fått ekstremt positiv respons på Q® Planti® alternativ til yoghurt siden lansering forrige vinter. Den nye smaksvarianten, Bringebær & Lime, har en perfekt kombinasjon av sødme og syre, og er pakket inn i en fløyelsmyk konsistens.
— Alle som elsker yoghurt, vil også elske denne, forsikrer Faannessen.
Går «bananas» med Skyr®
To ganger i året lanserer Skyr® en limited edition som er satt sammen og stemt frem av forbrukerne. Denne gangen ønsket forbrukerne seg banan – og banan skal de selvsagt få, i en frisk kombinasjon med pasjonsfrukt.
— Det er alltid knyttet store forventninger til hva det neste fra Skyr® blir. Nå går vi «bananas» fordi Skyr® -fansen har bedt oss om å gjøre det, sier Rebeka Johler som er produktsjef for Skyr®.
Skyr®-familien har hatt innhopp og uthopp av en rekke forskjellige smaker siden lanseringen i 2009. Nå var det på tide at Norges, og en av verdens, mest populære frukter får en plass i de velkjente Skyr®-begrene.
— I Norge elsker vi banan og dette er definitivt en nyhet veldig mange har ventet på. Banan fungerer godt sammen med andre smaker og vi er sikre på at kombinasjonen banan & pasjon gir en frisk og fyldig opplevelse som Skyr® -fansen kommer til å like. Sånt blir det fine #skyrøyeblikk av.
Q Yoghurtmousse Lime – årets friskeste smaksopplevelse
Se her alle sitrus-elskere. Nå kommer det endelig en yoghurt som har en ren smak av frisk lime – faktisk den aller første av sitt slag i norske meierihyller.
— Denne bør du prøve. Q Yoghurtmousse med smak av lime er kanskje årets friskeste smaksopplevelse. Produktet frir til alle de som allerede har lagt sin elsk på Q Yoghurtmousse Pasjonsfrukt, og for de som ønsker å prøve produktet for første gang, sier Annette Nordvik som er produktsjef i Q.
I likhet med Q Yoghurtmousse Pasjonsfrukt har Lime-varianten 70 KCAL per beger. Samtidig gir den følelsen av ekstra kos i hverdagen, med sin unike moussekonsistens som smelter på tungen.
Et nytt innovasjonshus reiser seg
Akkurat nå reiser det seg et nytt forbrukerdrevet meieri på Jæren, og Q-Meieriene går fra liten til litt større. I den sammenheng ønsker Q-sjefen enda flere produktforslag fra Q-fansen i sin idébank «Min Q-idé».
— For oss handler det om å utfordre og innovere, sammen med forbrukerne. Vi er prisgitt engasjerte Q-fans som hver eneste dag kommer med forslag til bedre måter å gjøre ting på. Nå teller vi ned dagene til vi får plass til enda flere innovasjoner fra idébanken, avslutter han.
Du finner alle nyhetene i butikk fra medio februar.
Nøkkelord
Bilder
Om Q-Meieriene
Om Q-Meieriene
I Q-Meieriene er forbruker sjefen! Sammen med forbruker skaper vi de beste smaksopplevelsene og de smarteste løsningene. Q-Meieriene eies av Kavlifondet, som deler ut midler til allmennyttige formål innenfor forskning, kultur og humanitært arbeid.
Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene
Norges største påskejakt på kartong er i gang10.3.2024 23:32:55 CET | Pressemelding
– Vi forventer at over 100 000 nordmenn vil engasjere seg i påskejakten i år, sier Pål Rasmussen, melkesjef for Q-Meieriene. Flere tusen har allerede startet.
Mer krønsj gav gevinst18.2.2024 17:08:14 CET | Pressemelding
Mange sverger til yoghurt med müsli for å få en god morgen eller mettende mellommåltid. Regine ville ha mer krønsj i sin. Nå har hun fått det og 10 000 blanke kroner.
Lilla lansering for melkeinnovasjon12.2.2024 20:30:26 CET | Pressemelding
Det lilla lyset som skinte opp Q-Meieriene i Gausdal levnet ingen tvil - nå kommer lilla-melken!
Q-Meieriene blir medlem i Virke11.2.2024 17:52:58 CET | Pressemelding
Q-Meieriene har meldt seg inn i Virke. Målet er å bygge en sterkere allianse for å opprettholde konkurransen i meierisektoren, og å overbevise Stortinget om å endre kurs i melkepolitikken.
Nyheter fra Q-Meieriene og Skyr7.2.2024 17:46:17 CET | Pressemelding
I Q er forbruker sjefen! Vår oppgave i Q-Meieriene er å begeistre forbruker gjennom å bidra til mangfold i meierihyllen. Gjennom åpen dialogen med forbruker får vi god innsikt og kjennskap til hvilke behov og ønsker forbrukerne våre har. Derfor kommer vi nå med flere spennende nyheter fra Q og Skyr.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom