Arctic Race of Norway

Arctic Race of Norway presenterer etappene for 2020

Tirsdag 12. november kl 11.40 avslører Arctic Race of Norway neste års trasé med etapper. Presentasjonen skjer under konferansen Agenda Nord-Norge, som i år finner sted i Narvik, i REC-hallen.

Arctic Race of Norway 2019 gikk av stabelen i Lofoten, Vesterålen og Ofoten. Tirsdag 12. november avsløres neste års etapper. Foto: ARN/Rune Dahl

Statsminister Erna Solberg, fylkesordføreren i Troms og Finnmark, Ivar B. Prestbakmo, sykkelpresident Jan-Oddvar Sørnes, idrettspresident Berit Kjøll og Arctic Race-ambassadør Thor Hushovd vil alle være til stede, sammen med daglig leder i Arctic Race of Norway, Knut-Eirik Dybdal.

Etter presentasjonen vil det være mulighet for intervjuer med deltakerne og representanter for neste års vertskommuner.

Arctic Race of Norway er valgt ut av det internasjonale sykkelforbundet (UCI) til å bli en del av UCI ProSeries i 2020. ProSeries er en ny divisjon under World Tour. Den erstatter kategorien som Arctic Race of Norway har vært en del av de siste årene.

Knut-Eirik Dybdal, mobil 920 56 326
Roger Solheim, mobil 992 26 638

Om Arctic Race of Norway

Arctic Race of Norway
Strandgata 9
9405 Harstad

Arctic Race of Norway er et profesjonelt etapperitt på landeveisykkel. Rittet arrangeres hvert år i ulike deler av Nord-Norge. Ideen om Arctic Race of Norway – et internasjonalt sykkelritt som finner sted i de tre nordligste fylkene av Norge – ble unnfanget på øya Andørja i Ibestad kommune, øya som hvert år avholder det lokale arrangementet Tour de Andørja. Den første utgaven av Arctic Race of Norway kom i august 2013.

Arctic Race of Norway er valgt ut av det internasjonale sykkelforbundet (UCI) til å bli en del av UCI ProSeries i 2020. ProSeries er en ny divisjon under World Tour. Den erstatter kategorien som Arctic Race of Norway har vært en del av de siste årene.

Følg saker fra Arctic Race of Norway

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Arctic Race of Norway på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Arctic Race of Norway