Arcoma får första order på nya produkten OMNERA 500A.

2021-06-10

PRESSRELEASE

Arcoma får första order på nya produkten OMNERA 500A.

Canon Medical Systems USA lägger första ordern på nya produkten OMNERA 500A.

OMNERA 500A är ett nytt röntgensystem utvecklat med fokus på effektiva arbetsflöden, säkerhet och enkelt handhavande. Systemets ergonomiska design förenklar och optimerar snabb positionering och är noggrant framtagen för att underlätta desinficering. OMNERA 500A är utrustad med den senaste skärmtekniken och ett nytt användargränssnitt vilket skapar enkelhet och effektivitet för användaren. Ett nytt väggstativ med motoriserad vinkling vilket förenklar positionering och ett uppdaterat röntgenbord som förbättrar patient- och användarupplevelse.

Ordern är lagd av Canon Medical systems USA som är Arcomas partner i USA och kommer levereras i Juni 2021.

"Det är glädjande att få igång försäljningen av vår nya produkt OMNERA 500A på den amerikanska marknaden. USA är en stor, viktig och central marknad i vår fortsatta tillväxt. Vi ser nu fram emot att växa affären tillsammans med vår partner Canon Medical Systems USA”, säger Sanna Rydberg, VD på Arcoma AB.

Om Canon Medical Systems USA

Canon Medical Systems USA, Inc., med huvudkontor i Tustin, Kalifornien, marknadsför, säljer, distribuerar och servar radiologi och kardiovaskulära system, inklusive CT, MR, ultraljud, röntgenutrustning och interventionell röntgenutrustning. För mer information, besök Canon Medical Systems webbplats på https://us.medical.canon.

Om Canon Medical Systems Corporation

Canon Medical erbjuder ett komplett utbud av diagnostiska medicinska bildlösningar inklusive CT, röntgen, ultraljud och MR, samt en komplett uppsättning IT-lösningar inom hälso- och sjukvård över hela världen. I linje med vår fortsatta Made for Life-filosofi är patienterna kärnan i allt vi gör. Vårt uppdrag är att förse läkare med lösningar som stöder deras ansträngningar för att bidra till hälsa och välbefinnande för patienter över hela världen. Vårt mål är att leverera optimala hälsomöjligheter för patienter genom kompromisslös prestanda, komfort och säkerhetsfunktioner.
Mer information finns på Canon Medicals webbplats: https://global.medical.canon.

OMNERA är ett registrerat varumärke som tillhör CANON MEDICAL SYSTEMS USA, INC. Made for Life är ett varumärke som tillhör Canon Medical Systems Corporation. CXDI är registrerade varumärken som tillhör Canon i USA och kan också vara registrerade varumärken eller varumärken i andra länder.

Om Arcoma

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på Nasdaq First North Growth Market.

Certified Adviser är Erik Penser Bank (tel: 08-4638300, e-mail: certifiedadviser@penser.se)

För mer information om bolaget besök www.arcoma.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arcomas VD Sanna Rydberg, Telefon: +46 706 069548, E-mail: sanna.rydberg@arcoma.se
Informationen lämnades, genom VD:s försorg, för offentliggörande den 10 juni 2021 kl. 10.00

För mer IR-relaterad information och möjlighet till prenumeration av pressreleaser, vänligen besök vår ir-sida: www.arcoma.se/about-us/investors/

Supersapiens Powered by Abbott’s Libre Sense Glucose Sport Biosensor Announces Garmin Integration22.6.2021 16:30:00 CEST | Press release

New Connect IQ app gives athletes timely glucose levels on their bike computer and wrist, allowing for real-time adjustments to sustain peak performance Atlanta, GA, USA, June 22, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Supersapiens, powered by Abbott’s Libre Sense Glucose Sport Biosensor, is announcing its initial integration of the Supersapiens Connect IQ app with Garmin®. The Supersapiens training ecosystem empowers athletes to optimize fueling, maximize training, and increase performance gains. The integration will provide select users with a compatible Garmin smartwatch or Edge® cycling computer with real-time glucose visibility allowing them to go faster longer. The Supersapiens app can be downloaded now from the Connect IQ™ store. A partnership with global healthcare leader Abbott makes Supersapiens the only energy management ecosystem that directly integrates with a Bluetooth-enabled sports continuous glucose monitor (CGM) — the Abbott Libre Sense Glucose Sport Biosensor. Supersapiens offers

Painter 2022: Must-Have Upgrade for Professional Artists Delivers a Faster, More Powerful Digital Painting Experience22.6.2021 15:01:00 CEST | Press release

Offering unprecedented performance, a streamlined workflow, and improved layer productivity, Painter 2022 makes it easier than ever for artists to create exceptional work OTTAWA, June 22, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Painter 2022 responds to users’ top requests and delivers a must-have upgrade by expanding creative possibilities. Designed for Windows 10 and macOS, this powerful and creative digital painting software adds enhancements that focus on accelerating workflows, boosting brush performance, and improving layer productivity to offer a game-changing digital art studio for today’s professional and aspiring artists. “We know the critical role Painter plays in professional artists’ workflows and are honored to be part of the creative process of bringing some of pop culture's most iconic movies, characters and games to life,” said Chris Pierce, Director of Product for Photo and Digital Arts at Corel. “With this version we focused on our customers’ top requests and whether it’s improvemen

IMCD N.V. shareholders adopt all resolutions at AGM22.6.2021 13:55:00 CEST | Press release

ROTTERDAM, The Netherlands (22 June 2021) – IMCD N.V. (hereafter “IMCD” or the “Company”) announces that all resolutions proposed to the shareholders at the Company’s Annual General Meeting (“AGM”) held today were adopted. This includes the adoption of the financial statements for the year 2020 and approval of the dividend proposal of EUR 1.02 per share in cash. The dividend calendar is as follows: Thursday 24 June 2021 - Ex-dividend date Friday 25 June 2021 - Record date Monday 28 June 2021 - Payment date Further resolutions included the reappointment of Deloitte Accountants B.V. as external auditor for the year 2021. The 2020 Remuneration Report received a positive advisory vote with over 94% of voted casted in favor of the report. Details of the Annual General Meeting, including the voting results, are available at IMCD’s corporate website. Attached, please find the press release in pdf format. Attachment PR_IMCD 2021 AGM resolutions