ArcAroma AB: 210113 ArcAroma publicerar aktieägarbrev om juiceCEPT

ArcAroma publicerar aktieägarbrev om juiceCEPT

ArcAroma publicerar härmed aktieägarbrev nummer 11 som handlar om juiceCEPT® Plus för förlängd hållbarhet.

Sammanfattning av aktieägarbrevet:

• juiceCEPT Plus är en revolution för superjuicer och en global marknad på flera tusen ODIN, motsvarande över 10 miljarder kronor.
  • Samarbete med stor kinesisk förpackningstillverkare ZhongYa Group kan öppna dörren till kinesisk marknad för superjuicer.
  • juiceCEPT Plus för premiumproducenter kan förbättra vinst med 15 procentenheter.
  • juiceCEPT Plus kan ersätta HPP-behandling (High Pressure Processing), vilket kan ge en årlig marknad över en miljard kronor år 2025.

Ladda ner hela aktieägarbrevet nedan.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Möllerström, CEO

(+46) 768 – 86 81 78

Johan.mollerstrom@arcaroma.com

Om ArcAroma AB (publ)
ArcAroma har utvecklat en patenterad teknologi som kontrollerar och applicerar elektriska pulser för att optimera olika biologiska processer. CEPT®-plattformen, som är en högspänningsgenerator kombinerad med en behandlingskammare, använder tekniken inom FoodTech för ökad extraktion ur råvaran, förlängd hållbarhet och ökad kvalitet hos slutprodukten. Inom CleanTech används CEPT®-plattformen för avloppsslambehandling och biogasproduktion. Plattformen använder kortsiktiga högspänningspulser (PEF) som krossar cellmembranet och eliminerar oönskade mikroorganismer.
Vår vision är att bidra till en hållbar värld genom att erbjuda effektiv grön spetsteknologi som är enkel att använda inom områdena FoodTech och CleanTech.
ArcAromas aktier är noterade på NASDAQ First North Premier Growth Market. Erik Penser Bank är certifierad rådgivare och finns på 08-463 80 00 eller certifiedadviser@penser.se. www.arcaroma.com

Equinor ASA: Early Warning Press Release20.1.2021 12:49:07 CETPress release

Stavanger, Rogaland, Norway, January 20, 2021 – Equinor ASA ("Equinor") (OSE: EQNR, NYSE: EQNR) announces that on January 19, 2021 it disposed of its beneficial ownership of an aggregate of 100,000,000 common shares ("Common Shares") of Athabasca Oil Corporation ("Athabasca"), at a price of C$0.18 per Common Shares, for aggregate gross proceeds of C$18,000,000 (the "Transaction"), through the facilities of the Toronto Stock Exchange on a block trade basis. Immediately prior to the Transaction, Equinor beneficially owned and controlled a total of 100,000,000 Common Shares of Athabasca, representing approximately 18.8% of the issued and outstanding Common Shares of Athabasca. Immediately following the Transaction, Equinor no longer has beneficial ownership and control over any of the issued and outstanding Common Shares of Athabasca. As a result of the Transaction, Equinor's beneficial ownership of Common Shares of Athabasca has decreased to less than 10% of the issued and outstanding Co

RESULT RIKSBANK PURCHASES OF CORPORATE BONDS20.1.2021 11:30:00 CETPress release