ArcAroma AB: 201016 ArcAromas VD förvärvar aktier av PL Holding

Pressmeddelande 2020-10-16

Johan Möllerström, VD i ArcAroma, förvärvar via bolag 1 700 000 aktier i ArcAroma av PL Holding AB vilket motsvarar 13,7 procent. Grundaren Pär Henriksson är huvudägare i PL Holding och innehar totalt efter transaktionen, privat och via PL Holding, 621 400 aktier vilket motsvarar 5,0 procent och gör honom till näst största ägare.

”ArcAroma är välfinansierat och står inför sitt stora genombrott. Jag känner att läget är rätt, jag vill vara en tydlig ägare. Jag är övertygad om ArcAromas potential och ser en snabb utveckling framför mej såväl försäljningsmässigt som applikationsmässigt och även på ett organisatoriskt plan. Jag är glad att jag har löst finansieringen och fått förtroendet att förvärva fler aktier än vad optionsavtalet medgav för fyra år sedan när jag köpte mina första aktier av Pär Henriksson. Pär Henriksson är en fantastisk entreprenör, det är en stor uppgift att fylla Pärs skor”, säger Johan Möllerström, CEO ArcAroma.

”Jag grundade ArcAroma 2008 när min affärsplan fick pris i Venture Cup. Affärsidén är baserad på min forskning och utveckling, inom främst cancerterapi och pastörisering, som jag arbetat med sedan slutet av 1980-talet. I affärsplanen låg fokus på bolagsbyggande och att hitta nyckelpersoner rätt med kunskap och driv. Att undvika grundarfällan var centralt från dag ett. När målen i planen succesivt har nåtts har jag släppt fram mer kompetenta personer som tagit över olika roller i bolaget. Nu har bolaget handplockade medarbetare, en ytterst kompetent och lämplig ledning samt en styrelse med stor kunskap och tyngd.

När ArcAroma för några år sedan stod utan VD föreslog jag Johan Möllerström. Jag är mycket glad att han accepterade uppdraget. Johan har en övertygelse, ambitioner och visioner för ArcAroma. Jag är övertygad att han kommer att fortsätta leda bolaget i rätt riktning. Bolagets aktiekurs är pressad, inte bara av Corona utan också för att marknaden kanske inte fullt ut förstår CEPT plattformens fulla potential. Fokus har hamnat på oliver som är en intressant applikation, men ArcAroma står på många ben med flera riktigt stora globala affärssegment och applikationer i pipeline. Vi har en spännande tid framför oss, jag kommer att fortsätta stötta Johan och ArcAroma på alla sätt jag kan”, säger Pär Henriksson, Grundare och uppfinnare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Möllerström, CEO
(+46) 768 – 86 81 78
Johan.mollerstrom@arcaroma.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ArcAroma AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 oktober 2020 kl. 08.30 CEST.

Om ArcAroma AB (publ)
ArcAroma har utvecklat en patenterad teknologi som kontrollerar och applicerar elektriska pulser för att optimera olika biologiska processer. CEPT®-plattformen, som är en högspänningsgenerator kombinerad med en behandlingskammare, använder tekniken inom FoodTech för ökad extraktion ur råvaran, förlängd hållbarhet och ökad kvalitet hos slutprodukten. Inom CleanTech används CEPT®-plattformen för avloppsslambehandling och biogasproduktion. Plattformen använder kortsiktiga högspänningspulser (PEF) som krossar cellmembranet och eliminerar oönskade mikroorganismer.
Vår vision är att bidra till en hållbar värld genom att erbjuda effektiv grön spetsteknologi som är enkel att använda inom områdena FoodTech och CleanTech.
ArcAromas aktier är noterade på NASDAQ First North Premier Growth Market. Erik Penser Bank är certifierad rådgivare och finns på 08-463 80 00 eller certifiedadviser@penser.se. www.arcaroma.com.

EPH European Property Holdings Limited (EPH) - Third Quarter 2020 Financial Update25.11.2020 19:00:00 CETPress release

25 November 2020, Road Town, Tortola, BVI BUSINESS HIGHLIGHTS In Q3 2020 the Company continued to expand its activity to Europe and diversify its portfolio to ensure long-term capital preservation. Following this strategy, in July 2020, the Company acquired 100% of interest in the entity holding a hotel property in Salzgasse 4 in Dresden, Germany. The property is located in the historic centre of Dresden, very close to the main city attractions and Dresden Airport. It comprises an area of 15,550 sqm. with a total of 180 rooms, 46 underground parking spaces, a spa, restaurant, 261 sqm. of retail space and meeting rooms for up to 230 people. The property and is occupied by 4-star Hotel Innside Dresden of Melia Hotels & Resorts Group. The current lease runs till December 2029. The Company’s rental properties continue generating sufficient cash to cover the Company’s operating expenses, service the debt and partially finance its new acquisitions.The Company successfully continued sales of

REPURCHASE OF SHARES25.11.2020 18:15:00 CETPress release

REPURCHASE OF SHARES Amsterdam, the Netherlands - Flow Traders N.V. (“Flow Traders”) (Euronext: FLOW) has repurchased 53,298 of its own shares in the period from 19 November 2020 up to and including 25 November 2020 at an average price of €26.43. As announced on 11 November 2020, these repurchases are being made in order to satisfy the requirements of various employee incentive plans. The consideration of this purchase was €1.4 million. The total number of shares purchased under this programme to date is 186,430 shares at an average price of €26.66 for a total consideration of €5.0 million. 1,417,599 shares were held in treasury as at 25 November 2020. Contact Details Flow Traders N.V. Jonathan Berger / Investor Relations Officer Phone: +31 20 7996799 Email: investor.relations@flowtraders.com About Flow Traders Flow Traders is a leading global financial technology-enabled liquidity provider in financial products, historically specialized in Exchange Traded Products (ETPs), now expandin

SEK TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT FOR ONWARD LENDING25.11.2020 16:20:00 CETPress release

Bid date, 2020-11-27Bid Submission Date2020-11-27Bid times10.30-11.00 (CET/CEST) on the Bid dateOffered Amount50 billion SEKMaximum Permitted Bid Volume12.5 billion SEK from an individual bidderSettlement Date2020-12-01Minimum Permitted Bid Volume10 million SEK per bidFinal Repayment Date2024-12-02Maximum Allocation25 per cent of Offered AmountAllocation TimeNo later than 11.30 (CET/CEST) on the Bid dateRepayment Date2021-12-01Option Repayment Date 12022-12-01Option Repayment Date 22023-12-01Interest rateThe Riksbank´s applicable repo rateAdditional interest rate0.10 per centConfirmation of bids to e-maileol@riksbank.se Stockholm, 2020-11-25 This is a translation of the special terms and conditions published on riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail.

Maha Energy AB (publ) (“Maha” or the “Company”) announce Total Depth (TD) reached on Tie South (7-TIE-2D-BA) and logging results.25.11.2020 16:00:00 CETPress release

The Company is pleased to provide the following Operational Update from its operations in Brazil. Tie-2 (Tie Field) The Tie-2 development well (7-TIE-2D-BA) reached a Total Depth of 2,195 m. on November 21. Both productive target formations were intersected. Electric logging has been completed and the well is now being prepared for production. Electric logging and drilling results confirmed the productive Agua Grande (AG) and Sergi formations are likely to be oil bearing. Indications are that both productive formations are above the Oil Water Contact and Tie-2 marks a new structural high in the Tie field with the top of its AG reservoir being 2 metres higher than the TIE-1 well (Attic well). The AG yielded 23 m. gross reservoir sand with an interpreted net productive thickness of 13 m. The Sergi yielded 17 m. gross reservoir sand with a net productive thickness of 7 m. Operations are now underway to complete the AG and Sergi formations and place 7-TIE-2D-BA on production. The informati

Klövern divests 12 properties in Malmö, Lund, Norrköping and Västerås for SEK 610 million25.11.2020 15:00:00 CETPress release

Klövern has signed contracts with Mileway to divest 12 properties for a total underlying property value of SEK 610 million. The properties, which are located in Malmö, Lund, Norrköping and Västerås, have a lettable area of approximately 120,700 sq.m. and primarily consist of warehouse/logistics premises. The rental value amounts to SEK 61 million and the economic occupancy rate amounts to 82 per cent. ”This divestment is yet another step in the streamlining of Klövern as we free up capital for other investments in our more prioritized segments”, says Peeter Kinnunen, Head of Transactions at Klövern. Transfer of possession is planned to be on 15 January 2021. The divestment encompasses the following properties: Malmö: Kullen 1, Fältsippan 8, Krukskärvan 9, Stiglädret 10 and Ventilen 4 Lund: Annedal 9, Kvartsen 6 and Trumlan 1 Norrköping: Malmen 5, Silvret 2 and Slakthuset 14 Västerås: Friledningen 18 Klövern AB (publ) For additional information, please contact: Rutger Arnhult, CEO, +46