Arc Aroma Pure AB: 190902 Industriellutvärdering med wineCEPT®

Pressmeddelande 2019-09-02

D en 12-13 september genomför Arc Aroma Pure AB (ArcAroma) en första industriellutvärdering med wineCEPT®. Industriellutvärdering görs i samarbete med distributören Clemente hos en välkänd vinproducent i södra Italien som producerar cirka fyra miljoner flaskor vin per år. Målet är att utvärderingen i den skarpa produktionslinjen ska påvisa såväl förbättrad kvalité, effektivare produktion, ökad yield som hållbarhet på druvmusten.

- Utvecklingen av wineCEPT® har varit en kostnadseffektiv process, eftersom all produktutveckling som vi gör bygger på vår skalbara teknikplattform CEPT®. Vi ser stora fördelar för såväl vintillverkare som konsumenter med wineCEPT® om vi kan öka kvalité, effektivare produktion och samtidigt radikalt minska eller helt eliminera tillsatser. Jag ser fram emot den industriella utvärderingen som är initierad av Clemente och vinproducenten, säger Johan Möllerström, VD för ArcAroma.

Genom en ökad utlakning av de fenoliska materialen som finns i druvans själkar, skal och kärnor kan en oxidation av druvmusten förhindras. Idag används tillsatsen sulfit för att förhindra just detta. Målsättningen med wineCEPT® är att behovet av sulfit ska minska eller elimineras helt. En annan positiv effekt av den ökade fenolextraktionen är att tillverkaren ges möjligheten att avlägsna druvskal och kärnor från druvmusten tidigare, vilket kan öka produktionskapaciteten.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Möllerström, CEO
(+46) 768 – 86 81 78
johan.mollerstrom@arcaroma.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Arc Aroma Pure AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 september 2019 kl. 08.30.

Om Arc Aroma Pure AB (publ)
Arc Aroma Pure har utvecklat ett sätt att kontrollera elektriska pulser som ger ett högt energiutbyte. Genom CEPT® plattformen, som är en generator, används tekniken inom biogas, avloppsrening och extraktion. Plattformen använder kortvariga högspänningspulser som spränger cellmembranet och dödar oönskade mikroorganismer. Effektivisering av biogasproduktion och införande av nya råvaror som inte kan användas idag är i fokus. Vatten, ballastvatten och flytande livsmedel är exempel på andra CEPT® -applikationer. Företaget grundades 2008, har sitt säte i Lund med kontor i Shanghai och har fått olika utmärkelser och stöd från bland annat Vinnova och Energimyndigheten. Arc Aroma Pures aktier är noterade på NASDAQ First North Premier Growth Market. Erik Penser Bank är Certified Adviser och nås på 08-463 80 00. www.arcaroma.com

Nexstim Plc: Invitation to the Extraordinary General Meeting of Shareholders15.10.2019 17:50:00 CESTPress release

Nexstim Plc: Invitation to the Extraordinary General Meeting of Shareholders Company announcement, inside information, Helsinki 15 October 2019 at 6.50 PM (EEST) Nexstim Plc (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) ("Nexstim" or "Company") – the company developing and marketing a unique brain stimulation technology for personalized treatment of major depressive disorder (MDD), invites the shareholders to attend the Extraordinary General Meeting of Shareholders of the Company on 11 November 2019 commencing at 10.00 (EEST) at the auditorium of Hotel Haven, Unioninkatu 17 Helsinki, Finland. The reception of persons who have registered for the meeting will commence at 9.30. A. Matters on the agenda of the Extraordinary General Meeting of Shareholders At the Extraordinary General Meeting of Shareholders, the following matters will be considered: 1 OPENING OF THE MEETING 2 CALLING THE MEETING TO ORDER 3 ELECTION OF PERSONS TO SCRUTINIZE THE MINUTES AND TO SUPERVISE THE COUNTING OF VOTES 4 RECORDING THE LEGALI

Nexstim Abp: Kallelse till extra bolagsstämma15.10.2019 17:50:00 CESTPressemelding

Nexstim Abp: Kallelse till extra bolagsstämma Pressmeddelande, insiderinformation, Helsingfors 15 oktober 2019, kl. 18.50 (EEST) Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”Bolaget”), ett företag som utvecklar och marknadsför en unik hjärnstimuleringsteknologi för personlig behandling av egentlig depression (eng. Major Depression Disorder), kallar härmed aktieägarna till extra bolagsstämma 11 november 2019, kl. 10.00 (EEST) i auditoriet på Hotel Haven, Unionsgatan 17 i Helsingfors, Finland. Mottagandet av personer som har registrerat sig för bolagsstämman inleds kl. 9.30. A. Ärenden på extrastämmans dagordning Vid extrastämman ska följande ärenden behandlas: 1 STÄMMANS ÖPPNANDE 2 STÄMMANS KONSTITUERING 3 VAL AV PROTOKOLLJUSTERARE OCH RÖSTRÄKNARE 4 FASTSTÄLLELSE AV ATT STÄMMAN BLIVIT BEHÖRIGEN SAMMANKALLAD 5 FASTSTÄLLANDE AV NÄRVAROLISTA OCH RÖSTLÄNGD 6 STYRELSEKOMMITTÉER OCH INRÄTTANDET AV VALBEREDNINGEN FÖR AKTIEÄGARNA Bolaget har haft två styrelsekommittéer: styrelsens revis

DNO ASA: Mandatory Notification of Trade15.10.2019 17:43:00 CESTPress release

Oslo, 15 October 2019 - DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator, has today purchased 1,100,000 own shares at an average price of NOK 12.6653 per share. Following this transaction, DNO holds 75,500,000 own shares. -- For further information, please contact: Media: media@dno.no Investors: investor.relations@dno.no -- DNO ASA is a Norwegian oil and gas operator focused on the Middle East and the North Sea. Founded in 1971 and listed on the Oslo Stock Exchange, the Company holds stakes in onshore and offshore licenses at various stages of exploration, development and production in the Kurdistan region of Iraq, Norway, the United Kingdom, Netherlands, Ireland and Yemen. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Ress Life Investments A/S publishes Net Asset Value (NAV) per share.15.10.2019 17:20:00 CESTPress release

Ress Life Investments Holbergsgade 14, 2 tv DK-1057 Copenhagen K Denmark CVR nr. 33593163 www.resslifeinvestments.com To: Nasdaq Copenhagen Date: 15 October 2019 Corporate Announcement 34/2019 Ress Life Investments A/S publishes Net Asset Value (NAV) per share. Ress Life Investments A/S publishes the Net Asset Value (NAV) per share as of 30 September 2019. NAV per share in USD: 1918.35 NAV per share in EUR: 1761.73 The performance during September 2019 was 0.97% in USD. The performance during the month was positively affected by one policy paying out and mark-to-market adjustments. The year-to-date net performance as of 30 September 2019 is 5.76% in USD. Assets under management (AUM) as of 30 September 2019 was 155.1 million US dollars. Questions related to this announcement can be made to the company's AIF-manager, Resscapital AB. Contact person: Gustaf Hagerud gustaf.hagerud@resscapital.com Tel + 46 8 545 282 27 Note: The terms for subscription of shares, minimum subscription amount

GOGL – Repurchase of shares15.10.2019 16:44:00 CESTPress release

Golden Ocean Group Limited (“Golden Ocean” or the “Company”) announces that the Company has, on October 15, 2019 purchased 50,000 of the Company's own common stocks. The shares have been bought on the Oslo Stock Exchange at an average price of NOK 53.96 per share. After this transaction Golden Ocean holds a total of 1,250,000 own shares. The transaction is part of the share buyback program announced on December 20, 2018. Hamilton, Bermuda October 15, 2019 This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Scanship Holding ASA : Scanship acquires ETIA - Transaction has been completed15.10.2019 16:16:00 CESTPress release

Reference is made to the notice to the stock exchange dated 28.08.19 regarding the acquisition of ETIA Ecotechnologies ("ETIA" or the "Company"). The transaction has now been completed. Scanship has as part of the closing issued 3 888 041 new shares in SSHIP to the sellers of ETIA. The new share capital of SSHIP is after the share issue NOK 10 006 356.60, and total number outstanding shares are 100 063 566. SSHIP has also issued convertible loans for EUR 4 179 000 in total, in respect of a 9 months' seller credit. The conversion may be elected by the sellers, and the conversion price will be NOK 19.33 per share. For further queries, please contact: Henrik Badin - CEO Scanship Holding ASA Tel: +47 90 78 98 25 Email: henrik.badin@scanship.no ABOUT SCANSHIP HOLDING ASA Scanship delivers world leading solutions for cleaner oceans in the Cruise and Aquaculture industries. Scanship provides advanced technologies for processing waste and purifying wastewater. Owners operating Scanship systems