Arc Aroma Pure AB: 190902 Industriellutvärdering med wineCEPT®

Pressmeddelande 2019-09-02

D en 12-13 september genomför Arc Aroma Pure AB (ArcAroma) en första industriellutvärdering med wineCEPT®. Industriellutvärdering görs i samarbete med distributören Clemente hos en välkänd vinproducent i södra Italien som producerar cirka fyra miljoner flaskor vin per år. Målet är att utvärderingen i den skarpa produktionslinjen ska påvisa såväl förbättrad kvalité, effektivare produktion, ökad yield som hållbarhet på druvmusten.

- Utvecklingen av wineCEPT® har varit en kostnadseffektiv process, eftersom all produktutveckling som vi gör bygger på vår skalbara teknikplattform CEPT®. Vi ser stora fördelar för såväl vintillverkare som konsumenter med wineCEPT® om vi kan öka kvalité, effektivare produktion och samtidigt radikalt minska eller helt eliminera tillsatser. Jag ser fram emot den industriella utvärderingen som är initierad av Clemente och vinproducenten, säger Johan Möllerström, VD för ArcAroma.

Genom en ökad utlakning av de fenoliska materialen som finns i druvans själkar, skal och kärnor kan en oxidation av druvmusten förhindras. Idag används tillsatsen sulfit för att förhindra just detta. Målsättningen med wineCEPT® är att behovet av sulfit ska minska eller elimineras helt. En annan positiv effekt av den ökade fenolextraktionen är att tillverkaren ges möjligheten att avlägsna druvskal och kärnor från druvmusten tidigare, vilket kan öka produktionskapaciteten.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Möllerström, CEO
(+46) 768 – 86 81 78
johan.mollerstrom@arcaroma.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Arc Aroma Pure AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 september 2019 kl. 08.30.

Om Arc Aroma Pure AB (publ)
Arc Aroma Pure har utvecklat ett sätt att kontrollera elektriska pulser som ger ett högt energiutbyte. Genom CEPT® plattformen, som är en generator, används tekniken inom biogas, avloppsrening och extraktion. Plattformen använder kortvariga högspänningspulser som spränger cellmembranet och dödar oönskade mikroorganismer. Effektivisering av biogasproduktion och införande av nya råvaror som inte kan användas idag är i fokus. Vatten, ballastvatten och flytande livsmedel är exempel på andra CEPT® -applikationer. Företaget grundades 2008, har sitt säte i Lund med kontor i Shanghai och har fått olika utmärkelser och stöd från bland annat Vinnova och Energimyndigheten. Arc Aroma Pures aktier är noterade på NASDAQ First North Premier Growth Market. Erik Penser Bank är Certified Adviser och nås på 08-463 80 00. www.arcaroma.com

NEW ANALYSES OF PHASE 2 EQUATOR CLINICAL PROGRAM SUPPORT DURABLE EFFICACY OF FILGOTINIB IN PSORIATIC ARTHRITIS5.6.2020 22:01:00 CESTPress release

-- Data Were Presented at the European League Against Rheumatism, EULAR, European E-Congress of Rheumatology 2020 -- Foster City, Calif., & Mechelen, Belgium, 5 June 2020, 22.01 CET – Gilead Sciences, Inc. (Nasdaq: GILD) and Galapagos NV (Euronext & Nasdaq: GLPG) today announced new analyses from two clinical trials evaluating filgotinib, an investigational, oral, selective JAK1 inhibitor, in adults with psoriatic arthritis (PsA). The data from the double-blind, placebo-controlled, Phase 2 EQUATOR study and the EQUATOR-2 open-label extension study demonstrate filgotinib’s durable efficacy and consistent safety profile in people with active PsA, and showed rapid and sustained reductions in inflammatory biomarkers in patients with moderate to severe PsA. The new analyses were presented at the European League Against Rheumatism, EULAR, European E-Congress of Rheumatology 2020. “Despite existing treatments, people living with psoriatic arthritis can face challenging long-term symptoms incl

Agility receives order from new major global logistics customer for CNG trucks5.6.2020 20:19:33 CESTPress release

Agility Fuel Solutions, a business of Hexagon Composites, has signed a master services agreement with a global logistics customer to deliver compressed natural gas (CNG) fuel systems for medium and heavy-duty trucks. The initial order represents an estimated total value of USD 2.2 million (approx. NOK 20.5 million) with additional orders expected to follow. As a low carbon fuel, CNG can result in reductions of greenhouse gas (GHG) emissions compared to diesel of over 20% when using conventional natural gas, or 90% or more when using renewable natural gas (RNG) produced from landfills, dairy farms and other bio sources. “It makes environmental and economic sense to deploy CNG trucks right now, and the low cost and maturity of the technology make it possible to do so at scale,” says Seung Baik, President, Agility Fuel Solutions. Deliveries of the first order of CNG fuel systems are scheduled to start in the second quarter of 2020. For more information: David Bandele, CFO, Hexagon Composi

Hexagon Composites ASA: Mandatory Notification of Trade5.6.2020 17:11:41 CESTPress release

Dan Krick, SVP Organizational Development has sold 24,896 shares in Hexagon Composites ASA at a price of NOK 36,42 per share. The sale is primarily to finance tax obligations from his exercise of options earlier in the year. After the transaction Dan Krick holds zero shares in Hexagon Composites ASA. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act. For more information: David Bandele, CFO, Hexagon Composites ASA Telephone: +47 920 91 483 | david.bandele@hexagongroup.com About Hexagon Composites Hexagon delivers safe and innovative solutions for a cleaner energy future. Our solutions enable storage, transportation and conversion to clean energy in a wide range of mobility, industrial and consumer applications.

CONDITIONS FOR RIKSBANK BID PROCEDURES SEK GOVERNMENT BONDS5.6.2020 15:05:00 CESTPress release

Sveriges Riksbank Bid procedure details Government Bonds, 2020-06-12 Maturity dateLoanISIN codeCouponVolume, SEK million2026-11-121059 SE00071259271.00 %1,000 +/- 2502031-05-12 1062 SE00139353190.125 %1,000 +/- 250 Settlement date 2020-06-16 Bids have to be entered by 10.00 on JUN 12, 2020 Highest permitted bid volume: 1 000 SEK million in issue SGB 1059 and 1 000 SEK million in issue SGB 1062 Lowest permitted bid volume: 50 SEK million Bids only through counterparties approved by the Riksbank RESULT OF AUCTION WILL BE PUBLISHED NO LATER THAN 10.10 (CEST) ON JUN 12, 2020. For more information, please contact: Trading desk at the Riksbank + 46 8 696 6970 General and special terms and conditions can be retrieved athttp://www.riksbank.se

Correction: Correction: Correction: AB Klaipedos nafta financial information reporting dates in 20205.6.2020 15:05:00 CESTPress release

Correction: AB Klaipedos nafta social responsibility report for the year 2019 will be released on 9 June 2020. AB Klaipedos nafta (further – KN) informs that it plans to release financial information in 2020 according to the following schedule: DateReporting informationWithin first 5 working days of every month of 2020KN preliminary revenues* for the previous month31 January 2020Interim financial information for the year 20196 April 2020Audited financial statements for the year 201929 April 2020Interim financial information for the 1st quarter of 20209 June 2020Social responsibility report for the year 201931 July 2020Interim financial information for the 6 month of 202030 October 2020Interim financial information for the 3 quarters of 2020 On 28 April 2020, the Company plans to convene an Ordinary General Meeting of Shareholders. * It should be noted that from 2020 the company will be adjusting course of releasing monthly financial information. As range of the services provided to the