Arbeidsmandsforbundet varsler nye uttak i vekterstreiken

Norsk Arbeidsmandsforbund varsler i dag opptrapping av vekterstreiken og tar ut ytterligere 85 vektere i streik fra fredag 27. november kl. 24.00. Totalt er da 2373 vektere i streik.

Uttaket er i all hovedsak en forsterkning av uttakene ved heliporter, samt ytterligere uttak ved selskapenes egne sentraler.

Vedlagt bilde er til fritt bruk. Fotograf er Simen Strømme.

Norsk Arbeidsmandsforbund (NAF) ble stiftet i 1895 av anleggsarbeidere. I dag organiserer forbundet rundt 36.000 medlemmer. Forbundet organiserer også øvrige grupper som ikke kommer under bestemte fag- eller industriforbunds virkeområder. Herunder ungdommer som er under utdanning rettet mot forbundets virkeområder. Forbundet er tilknyttet Landsorganisasjonen i Norge (LO), som har over 900.000 medlemmer. Forbundets fremste formål er å organisere arbeidstakere og opprette tariffavtaler for å sikre medlemmene gode lønns- og arbeidsvilkår.