ARBEIDSMANDSFORBUNDET STØTTER IKKE SKATTEFRADRAG FOR RENHOLD

Norsk Arbeidsmandsforbund registrerer at det i Dagens Næringsliv og i en rekke andre medier feilaktig fremkommer at forbundet støtter en innføring av en ordning med skattefradrag for renholdstjenester i private hjem (RUT).

Nestleder og fungerende leder i forbundet, Anita Johansen presiserer at dette ikke medfører riktighet og at dette spørsmålet heller ikke har vært organisatorisk behandlet i forbundets organer.

Utspillet tidligere i uken, som gav indirekte støtte til Virkes utredningsalternativ til regjeringsforhandlingene, er knyttet til behovet for en bredere gjennomgang og kartlegging av situasjonen når det gjelder renhold i private hjem. Vår kamp for en seriøs renholds bransje er rettet mot svart omsetning, arbeidstakers rettigheter og ulovlig organisert virksomhet, og ikke skattelettelser og profitt, sier Johansen.

Nestlederen avviser derfor kontant alle påstander fra bl.a Frp og andre i dagens aviser om at Norsk Arbeidsmandsforbund, støtter eller går inn for en slik ordning. Vi ønsker å ivareta våre medlemmers interesser gjennom en rettferdig fordelingspolitikk som gagner arbeidsfolk. Forbundet tar derfor avstand fra det politiske spillet som nå fremkommer i mediene, fra høyresiden og andre i norsk politikk, om at vi som LO forbund støtter skattelettelser, sier Johansen til slutt.

Anita Paula Johansen, nestleder: Mobil 94186190

Brede Edvardsen, forbundsekretær: Mobil 40011107

Trond Erik Thorvaldsen, kommunikasjonssjef: Mobil 48036788

22 40 10 60http://www.arbeidsmandsforbundet.no

Norsk Arbeidsmandsforbund organiserer renholdere i privat sektor i Norge.