Apollos blåturer: Utsolgt!
For knapp en uke siden tok Apollo kommunikasjonskonseptet sitt Go. Live a little! et steg videre og lanserte sin egen twist på blåturer til “Destinasjon ukjent.” I praksis innebar det at kunden bestiller en pakkereise, uten å vite hvor i verden man ender opp.
Reisene ble for første gang lansert i Sverige og Danmark før pandemien, til stor suksess. Spenningen var derfor stor da konseptet for første gang skulle testes ut i Norge. Er vi nordmenn like vågale og eventyrlystne som våre skandinaviske naboer?
- Det er vi, absolutt! Engasjementet og etterspørselen har gått over all forventing. Første bestilling kom allerede noen få minutter etter slipp, og etter to korte dager var alle reisene revet vekk. Vi fylte på med nye reiser før helgen, men også disse forsvant fort, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.
Kvalitetsbevisste eventyrere
Både i media og internt hos Apollo spekulertes det i hvilke typer mennesker som ville tørre å bestille reisearrangørens nye blåturer. Siden avreisedatoene ble satt utenom en fellesferie var barnefamiliene enkle å utelukke – men hva med resten? Er det de unge som er mest vågale, eller de eldre?
- De voksne er definitivt også de mest vågale! 80 prosent av de som bestilte en reise til "Destinasjon ukjent" var mellom 50 og 79 år - og mest populære var reisene blant aldersgruppen 60 til 69. Disse sto for godt over 30 prosent av salget alene, sier Rivera.
Nordmenns eventyrlyst kommer dog med forbehold, for selvom vi tør å bevege oss ut i det ukjente, er komfort fortsatt viktig. Apollos blåturer var nemlig delt inn i to ulike kategorier: Standard og Plus. For noen hundrelapper ekstra sikret sistnevnte deg et hotell med minimum fire soler - og hele 88 prosent gikk for denne.
Nøkkelord
Kontakter
Beatriz RiveraKommunikasjonssjef
Tel:+47 22 33 45 00beatriz.rivera@apollo.noBilder
Om Apollo
Apollo er en av Nordens ledende reisearrangører med en million reisende i året. Vi arrangerer tradisjonelle pakkereiser, treningsreiser, cruise, storbyferier og fleksible pakkereiser der du selv velger reisemål, reiselengde og hotell.
Sammen med spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DERTOUR Group. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.
Følg pressemeldinger fra Apollo
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Apollo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Apollo
Apollo lanserer nye reiser til «Destinasjon Ukjent»17.4.2024 14:00:00 CEST | Pressemelding
Da reisearrangøren lanserte sine første blåturer i fjor, ble de revet vekk i rekordfart. Nå slipper Apollo helt nye reiser til «Destinasjon ukjent» - og flere kategorier!
Skuffende påskevær ga salgsrekord på reiser3.4.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Regnbyger og grå himmel resulterte i at rekordmange brukte helligdagene på å sikre seg solgaranti i sommer. Reisearrangøren Apollo melder om en salgsøkning på 25 prosent sammenliknet med påskeuken i fjor.
DERTOUR Foundation fyller 10 år!21.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Organisasjonen feirer et tiår med global innvirkning og innflytelsesrike samarbeid.
DERTOUR Group: Positivt utsyn for 20246.3.2024 12:08:15 CET | Pressemelding
Europas nest største reiseselskap, som Apollo er en stolt del av, driver vekststrategi mot internasjonalisering og flere individuelle reisealternativer.
Nyhet! Apollo gjenopptar reiser til Hurghada5.3.2024 13:39:39 CET | Pressemelding
Neste vinter kan nordmenn endelig oppleve Egypts mest populære reisemål og Afrikas største treningshotell igjen!
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom