Apollo Sports storsatser på yoga

Yoga har lenge vært en av de mest populære treningsformene på Apollos Sports-hoteller. For å imøtekomme den store interessen lanserer reisearrangøren nå fire nye yogareiser.

Interessen rundt treningsreiser har økt markant i kjølvannet av pandemien, og hos Apollo er salget allerede opp hele 40 prosent sammenliknet med totalsalget for 2019. For å imøtekomme den store interessen utvider nå reisearrangøren Nordens allerede bredeste treningskalender med enda flere treningsreiser og events – og lanserer blant annet en storsatsing på yogareiser.

- På våre Playitas-hotell deltar gjestene våre på over 30.000 timer med bookede sportsaktiviteter og timer i sommer, og yoga har lenge utmerket seg som en soleklar favoritt. Nå tar vi derfor steget videre og lanserer rekordmange rendyrkede yogareiser og retreats, der vi inviterer indiske yogaguruer, en indisk kokk samt en munk fra Tibet for å kvalitetssikre innholdet på retreaten, sier Daniel Giray, Sportssjef i Apollo.

Apollo har over 40 yogauker tilpasset ulike nivåer. Nå lanserer reisearrangøren ytterligere fire rendyrkede yogareiser, hvor av noen er i kombinasjon med enten meditasjon eller surfing. Første går allerede i august til øya Limnos i Hellas. Da inviterer Apollo for første gang til en rendyrket nordisk yoga retreat, ledet av den anerkjente indiske yogaguruen Riyas Babu, Norges ultimate yogadronning Vibeke Klemmetsen og svenske Carolina Söderberg. I vinter deltar også en indisk kokk og tibetansk munk retreatene, for å heve kvaliteten ytterligere.

Dette er yogareisene:

Nordic yoga & meditation retreat på Limnos

Velkommen til Apollos første nordiske yoga & meditation retreat. Det blir en uke med fokus på både yoga og meditasjon i tillegg til spennende workshops om hinduisme, yogafilosofi, mantrasang og pranayama. Uken ledes av den anerkjente yogaguruen Riyas Babu (India), Vibeke Klemmetsen (Norge) og Carolina Söderberg (Sverige). Retreaten holdes på Porto Myrina – powered by Playitas på Limnos i Hellas.

Dato: 27. August – 3. September 2023

Surf & Yoga Week

I samarbeid med yoga- og surfedronningen Sofie Simonsson fra Sverige og den indiske yogaguruen Riyas Babu fra Satwik School of Yoga i Kerala, vil uken ha fokus på yoga og surfing for nybegynnere. Med strand og bølger rundt hjørnet og en beroligende atmosfære med fine steder for yoga, er La Pared det ultimate stedet å oppleve det beste fra to verdener!

Dato: 5. – 12. januar 2024

Meditation and Breathwork retreat på Fuerteventura

Dette er den ultimate uken for deg som ønsker å lære deg å praktisere meditasjon og pusteteknikk av de beste innen feltet. Her har nemlig Apollo hentet inn fire anerkjente instruktører fra India, som sammen sørger for en innsiktsfull uke med både Pranayama (pust) meditasjon og Hatha Yoga på programmet. Retreaten passer for alle som ønsker å lære mer om yoga og meditasjon i fantastiske omgivelser på Sports-hotellet La Pared – powered by Playitas på Fuerteventura, i tillegg til deg som har et ønske om å etablere egen praksis.

Dato: 12.-19. Januar 2024

Yoga & Meditation Retreat med Satwik School of Yoga på Fuerteventura

I samarbeid med Satwik School of Yoga tilbyr Apollo en ukes yoga- og meditasjonsretreat på La Pared - powered by Playitas. Treningen holdes av erfarne indiske yogalærere, deriblant yogaguruen Riyas Baby, og er utviklet til å hjelpe deltakerne med å integrere kunnskapen om yoga i det daglige livet. Det praktiseres både tradisjonell Hatha yoga og Ashtanga Yoga, pusteteknikk, Asana (fysisk praksis), samt meditasjon – og I tillegg ser man nærmere på de filosofiske aspekter av yoga.

Dato: 19. Januar - 26. Januar 2024, samt 26. Januar - 2. februar 2024