Apollo satser på byhoteller

Som en del av satsingen på mer autentiske ferieopplevelser, lanserer Apollo nå en ny hotellkategori: City. Fellesnevneren for de utvalgte hotellene er beliggenheten i hjertet av reisemålets lokale sentrum – og hverdagslivet.

Apollos lokale tilhørighet har vært grunnstenen i reisearrangørens DNA siden dag én. Satsingen på unike og autentiske ferieopplevelser kommer tydelig frem i utvalget av både reisemål og hoteller, og den nye hotellkategorien City blir ingen unntak.Til tross for hva navnet skulle indikere er de utvalgte hotellene ikke internasjonale hoteller i storbyer, men unike hoteller i sentrumskjernen av populære feriedestinasjoner.

- Det er i hovedsak to ting som er viktig for nordmenn ved valg av reisemål: nærheten til strand, og nærheten til sentrum. På våre City-hoteller får du begge deler. Her bor du i hjertet av den lokale bykjernen, med det autentiske hverdagslivet, duftene og smakene rett utenfor døren, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.

Setter nye reisemål på kartet

Foreløpig tilbyr reisearrangøren 1City-hoteller fordelt på flere ulike reisemål. Mange av dem er allerede godt kjente, som Rhodos by, Korfu by og Rethymnon på Kreta. Men den nye hotellkategorien er også med å sette nye reisemål på kartetderiblant Epirus-regionens hovedstad Ioannina og nabobyen Preveza

På sikt er målet å tilby kategorihotellene på alle charterreisemål som innehar et litt større lokalt sentrum, og på noen utvalgte større strandbyer – som eksempelvis Malaga i Spania.

- Alle hotellene har sitt unike preg, men kan både være lekre, moderne designhoteller og godt bevarte skatter som virkelig bærer historie i veggene. Dioni Boutique Hotel i Preveza nyter du eksempelvis frokosten på en lekker takterasse før du låner en sykkel og begir deg ut på oppdagelsesferd i byen, mens du på Palazzino di Corina er omringet av venetiansk stil, midt i hjertet av gamlebyen i Rethymnon, forteller Rivera.

Dette er kriteriene for Apollos nye City-hoteller:

• Minimum 3+
  • Høy kundetilfredshet
  • Sentral beliggenhet
  • Nærhet til strand, eller eget basseng
  • Høy komfort og gode romfasiliteter
  • God service og herlig atmosfære
  • Lounge eller lobbybar.