Apollo fortsetter satsingen på Kreta fra Kristiansand

6 av 10 charterreiser fra Norge i sommer vil gå til Hellas – og Kreta ser nok en gang ut til å bli sommerens mest populære reisemål!

Med et fullåpent Europa igjen ligger 2023 an til å bli det beste reiseåret på lenge. Beregninger gjort av reisearrangøren viser at 6 av 10 charterreiser fra Norge i sommer vil gå til Hellas – og Kreta ser nok en gang ut til å bli sommerens mest populære reisemål.

- Kreta er og forblir storfavoritten fra hele landet, og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor. Her finnes virkelig noe for enhver smak, uavhengig av om man reiser med eller uten barn, vil fylle kofferten med aktiviteter og opplevelser eller bare koble fullstendig av i vakre omgivelser, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.

10 byer – over 100 hotell!

Fra Kjevik flyr Apollo direkte til øyas populære vestkyst hver lørdag fra 29. april til 7. august. Totalt vil man kunne reise til mer enn 10 ulike feriebyer – deriblant populære Chania, allsidige Rethymnonkysten, barnevennlige Platanias, Agia Marina og Agii Apostoli og tilbakelente Kolymbari.

Øyas enorme mangfold vises også i reisearrangørens hotellprogram. Blant de over 100 ulike hotellene man kan velge imellom finner man nemlig flere av Apollos mest populære konsepthoteller; for både familier, par og treningsentusiaster.

Pakkereiser med rutefly til Spania

I tillegg til den tradisjonelle charterreisen til Kreta lanserer Apollo pakkereiser med rutefly fra Kristiansand til Mallorca og Costa del Sol i Spania fra 1. mars til 30. november. Selve flyreisen innebærer en mellomlanding i Oslo, men til gjengjeld blir det avreiser hver eneste dag i uken gjennom hele sesongen – og man kan velge mellom flere ulike reiselengder!

- Disse pakkereisene blir stadig mer populære fordi det åpner for en helt unik fleksibilitet – samtidig som man selvfølgelig er beskyttet av pakkereiseloven, da man bestiller hele reisen samlet gjennom oss, forklarer Rivera.