Apollo fortsetter å satse stort: Åpner i Nederland

Reisearrangøren har sterk tro på årene som kommer. I tillegg til en utvidet satsing på nye reiseformer, reisemål og treningsreiser åpner nå Apollo også sitt første kontor utenfor Norden.

I en tid hvor spekulasjonene rundt reiselivets fremtid er mange grunnet tre tøffe år preget av pandemi og usikkerhet, viser Apollo mer muskler enn noensinne. Bare det siste året har reisearrangøren lansert nyhet på nyhet og flere storsatsinger innenfor både sport og nye reisemål.

Som en del av DER Touristik og med eierselskapet REWE i ryggen tar Apollo nå et markant steg videre og etablerer seg for første gang utenfor Norden – nærmere bestemt i Nederland.

- Apollos fokus har hele tiden vært på fremtiden og hvordan vi kan fortsette å utvikle oss og vokse som selskap. Å etablere oss i et nytt land er noe vi lenge har ønsket. At valget falt på Nederland var helt naturlig, da vi allerede har flere søsterselskaper der samtidig som nederlenderne er veldig like oss skandinaver når det kommer til reisepreferanser, sier Leif Vase Larsen, Apollos konsernsjef og nylig utnevnt CEO International i DER Touristik.

Den moderne pakkereisen

Samtidig som Apollo vokser geografisk, fortsetter reisearrangøren parallelt å utvide satsingen på treningsreiser, kombinasjonsreiser og mer fleksible pakkereiser. Med sistnevnte gis kunden større frihet til å skreddersy sin ultimate reise, gjennom å kombinere rutefly som tilbyr ulike reiselengder med Apollos egne samarbeidshotell.

- Behovet for fleksibilitet, frihet og trygghet har aldri har vært større og som reisearrangør er det vårt ansvar å tilpasse oss. Derfor satser vi stort på utvikling – ikke bare gjennom nye reisemål og hotell, men også gjennom nye reiseformer, forklarer Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.

I vinter lanserer Apollo blant annet kontrastfylte kombinasjonsmuligheter i Emiratene, samt mange nye reisemål – deriblant Maldivene, Mauritius, Seychellene, Vietnam og Oman. Snart ferdigstilles også hele sommerprogrammet for 2023 – og også her lover kommunikasjonssjefen flere spennende nyheter.

- Vårt mål er å få nordmenn til å leve litt mer på reisefot – oppdage nye steder og interesser, prøve nye ting og unne seg det lille ekstra. Det skal tilbudet vårt gjenspeile. 2023 blir et fantastisk reiseår, fastslår hun.