Apollo endelig tilbake fra Alta!

Etter to år med pandemi er Apollo endelig tilbake igjen med direkterute fra Alta til Kreta – som eneste turoperatør i landet!

Med et fullåpent Europa igjen ligger 2023 an til å bli det beste reiseåret på lenge. For å imøtekomme den store etterspørselen relanserer Apollo den populære direkteruten fra Alta til Kreta igjen – med sesong allerede fra 4. mai!

- Det har alltid vært viktig for Apollo å ha et godt og bredt tilbud fra hele Norge, men under pandemien måtte vi dessverre nedjustere noe. Nå har vi derimot endelig en restriksjonsfri sommer i vente, og da er det klart vi måtte få Kreta på plass fra Alta igjen, sier Beatriz Rivera, kommunikasjonssjef i Apollo.

Sommerens mest populære øy

Beregninger gjort av reisearrangøren viser at 6 av 10 charterreiser fra Norge i sommer vil gå til Hellas – og Kreta ser ut til å bli sommerens mest populære reisemål. Det overrasker ikke reisearrangøren.

- Det beste med Kreta er alle de store kontrastene. Her finnes virkelig noe for enhver smak, uavhengig av om man reiser med eller uten barn, vil fylle kofferten med aktiviteter og opplevelser eller bare koble fullstendig av i vakre omgivelser. Det er ikke uten grunn at denne øya troner topplisten fra hele landet år etter år, smiler Rivera.

Fra Alta flyr man til Heraklion og Kretas herlige østkyst – som byr på flotte feriebyer som Rethymnon – kjent for sin milelange sandstrand og pittoreske gamleby, og Plakias – en uberørt perle hvor Apollo blant annet har åpnet sitt nyeste Mondo Family-hotell.

Oppdag Mallorca!

I tillegg til den tradisjonelle charterreisen til Kreta lanserer Apollo pakkereiser med rutefly fra Alta til Mallorca. Selve flyreisen innebærer en mellomlanding i Oslo, men til gjengjeld blir det avreiser hver eneste dag i uken fra 1. mars til 30. november – og man kan velge å være borte alt fra en langhelg til en hel måned.

- Disse pakkereisene blir stadig mer populære fordi det åpner for en helt unik fleksibilitet – samtidig som man selvfølgelig er beskyttet av pakkereiseloven, da man bestiller hele reisen samlet gjennom oss, forklarer Rivera.