Apollo åpner sitt andre Mondo Boutique – det autentiske designhotellet

I sommer åpner Apollo dørene til sitt andre Mondo Boutique-hotell: Porto Plomari på øya Lesvos i Hellas. Hotellet retter seg mot bevisste livsnytere som ønsker seg noe mer enn lekkert interiør. Her står helheten i fokus; estetikk og design, gastronomi og trening - alt innsvøpt i nærheten til det lokale.

Det nye hotellet ligger i et kulturbeskyttet område rett ved Egerhavet i utkanten av byen Plomari, og var tidligere en gammel olivenfabrikk som nå er blitt restaurert. Her pågikk det i flere hundre år en tradisjonsrik produksjon av både såpe og olivenolje, og hotellet er naturligvis derfor preget av en rik, lokal historie og høy estetikk.

- Hele sjelen, historien og suksessen til Apollo er basert på lokal nærhet; kunnskapen om våre reisemål, deres historie, kultur og tradisjoner i tillegg til vårt tette forhold til våre lokale samarbeidspartnere. Alt dette er en del av vårt DNA, som vi elsker og er stolte av. Det er også dette vi la til grunn da vi utviklet hotellkonseptet Mondo Boutique – og det gjenspeiles i hver minste detalj på Porto Plomari. Her skal gjestene både kunne se, føle, lukte og smake hvor i verden de befinner seg, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonsansvarlig i Apollo.

Et hotell for voksne livsnytere

Hotellet tilstreber å være en rolig oase rettet mot voksne gjester. Her venter et velutstyrt spa og treningsstudio, et bredt utvalg av gruppetrening, yoga, turmuligheter og løpe- og sykkelturer innen rekkevidde. I tillegg har hotellet også en helt ny padlebane – og er derfor det ideelle valget for alle som ønsker kombinasjonen av en aktiv og avslappende ferie.

Også hotellets beliggenhet ved sjøen er uslåelig – det er umulig å komme nærmere stranden. Samtidig venter en autentisk gresk atmosfære rundt hjørnet i landsbyen Agios Isidoros, og havnelandsbyen Plomari er kun en spasertur unna.

Smaken av Hellas

God mat er et av nordmenns viktigste kriterier for valg av hotell, derfor er det også hjertet av Mondo Boutique-konseptet. På menyen står lokale råvarer og tradisjonelle matretter, servert med en moderne vri. Gjennom et tett samarbeid med etablerte og lokale kokker, som representerer gresk matkultur og gastronomi på en fremstående måte, har hotellet derfor også fått sitt helt eget og unike matkonsept: Mondo Meze - som selvfølgelig alltid er en del av tilbudet, til lunsj, aperitiff eller middag.

- Vi vet hvor viktig god mat er for gjestene våre, og her vil du bli introdusert for noe av det beste landet har å tilby. I Hellas har vi valgt å samarbeide med kokken Mirsini Lampraki, som både er anerkjent og hyppig innen gresk TV, en populær kokebokforfatter og en trendsetter innen gresk moderne gastronomi. Vi gleder oss til å introdusere gjestene våre for helt nye sider ved det greske kjøkkenet, forteller Rivera.

Bli bedre kjent med Apollo Mondo Boutique her.