Åpnet nytt varehus i Haugesund

I dag åpnet Ordføreren i Haugesund Byggmax sitt nye flaggskip, i Svehaugstemmen 2, det gamle Ford-bygget som tidligere huset vaksinesenteret.

”Vi ønsker satsingen til Byggmax i Haugesund velkommen. Nytt varehus betyr langsiktige og faste arbeidsplasser. Gode arbeidsplasser gjør Byggmax til ikke bare et varehus, men til en samfunnsaktør. De jobber på lag med NAV og kommunen og bygger samfunnet med mer enn planker og skruer. Derfor er det en glede å åpne det nye varehuset her i Svehaugstemmen 2, sa Arne-Christian Mohn, ordfører i Haugesund.” Ordføreren tok sagen i egne hender og saget planken som markerer åpningen av det nye varehuset.

”Vi har fått et topp moderne, enkelt og oversiktelig varehus med alt hva en hjemmefikser kan ønske seg, til markedets lavest pris. Haugesunds mange hjemmefikser har den siste tiden måttet reise helt til Karmøy etter billige byggevarer, men nå er vi endelig på plass i nye lokaler,” forklarte Marius Midtbø daglig leder av det nye varehuset, som er spesielt fornøyd med å få opp Byggmax sitt aller nyeste varehus-konsept.

Varehuset har stor drive-in til både en 1200 kvadratmeter kaldhall og et uteområde på godt over fem mål. Totalt rommer varehuset nesten 10.000 kvadratmeter.

«Det er en veldig romslig drive-in hvor kunden raskt og enkelt kan lempe inn billige byggevarer. Siden Byggmax åpnet i Haugesund i 2010 har vi utviklet oss en hel del. Spesielt har varesortimentet blitt større, og større sortiment krever mere plass. Likevel er det nok fremdeles trelast vi er aller best på,» sa Midtbø som har jobbet i Byggmax i over 4 år.

For hjemmefiksere

Byggmax er en av de få kjedene som satser på hjemmefikseren. Nesten alle de andre store byggevarekjedene retter seg mest mot håndtverkere og proff-markedet, med egne rabattavtaler og dyre medlemskap. Byggmax går derimot bevisst for privatmarketdet.

”Det er helt uforståelig for oss at en hjemmefikser må betale 100 kroner for en hammer, mens en proff håndtverker slipper unna med 50. Tenk deg det, du står i kassa, og han foran deg betaler femti kroner mens du må punge ut med hundre? Jeg kan ikke begripe hvordan de forklarer dette til kundene sine. Hos oss får alle laveste prisen,” sier Midtbø.

Byggmax har lenge jobbet for mer hjemmefiksing i Norge. Byggevarekjeden utvikler gjør-det-selv videoer, og har en egen gruppe på facebook med over 3000 hjemmefiksere, som deler tips og råd seg i imellom.