Åpner TV 2 Play før Farmen-finalen

TV 2 gir nå seerne mulighet til å få èn måned gratis bruk av TV 2 Play etter at alle TV-kundene til Telenor i går mistet TV 2 sine kanaler. Det betyr at ingen trenger å gå glipp av kveldens siste Skavlan-show eller søndagens store Farmen-finale.

- Vi har forsøkt å komme til enighet om en ny avtale med Telenor, men dessverre har vi ikke lyktes. Det er ingen utvikling siden Telenor-kundene mistet tilgangen til TV 2-kanalene i går. Om og når vi blir enige vet vi ikke, men vi kan ikke utelukke at dette blir langvarig. Derfor starter vi i dag en kampanje som gjør at alle som ikke har tilgang til TV 2 sitt innhold nå har mulighet til dette, sier organisasjons – og kommunikasjonsdirektør Sarah C. J. Willand i TV 2.

Gratis-kampanjen inkluderer de to produktene «Film & Serier» og «Sport, Film & Serier». Dette inkluderer det aller meste av TV 2 sitt innhold, inkludert direktekanalene som TV 2 Nyhetskanalen. I tillegg får man da også tilgang til alle TV 2-play-eksklusive serier som blant annet inkluderer spenningsseriene FBI, Blood and Treasure og The Rookie.

- I kveld er også en helt spesiell TV-kveld. 25 år med TV-historie avsluttes når det aller siste “Skavlan” sendes på TV 2 og TV 2 Play. Dette ønsker vi selvsagt at flest mulig skal få med seg I tillegg til “Norges nye megahit” og Farmen-finalen i morgen, sier Sarah C. J. Willand.

Den sporten som sendes på TV 2 Sport 1 og 2 samt hovedkanalen er også inkludert. Deriblant to Champions League-kamper, en Premier League-kamp og èn LaLiga-kamp per runde. I tillegg til alt av vintersport. Kampanjen gir 30 dager gratis tilgang og den vil løpe til 10. januar. Sport Premium-kanalene og kjøp-og leiefilm er ikke en del av kampanjen.

- Vi vet at seerne verdsetter vårt innhold, og særlig det norske innholdet. Vi går også en jul i møte med den nye juleserien “Julestjerna» og tradisjonsrike programmer som «Truls à la Hellstrøm: Julespesial», “Flåklypa grand prix” og ikke minst “God jul Norge”. Det er beklagelig at seerne nå blir rammet som uskyldig tredjepart og derfor ønsker vi å gi de som ønsker det gratis tilgang til vårt innhold den kommende måneden forklarer Willand.

Jan-Petter DahlPressesjef

For spørsmål om TV 2s innhold, TV 2 Play, seer- og strømmetall, og sportsrettigheter.
Kontaktperson for TV 2s leder- og redaktørgruppe.

Tel:+47 928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Tor-Martin TorbergsenKommunikasjonssjef

For spørsmål om mediehuset TV 2, våre datterselskaper, allmennkringkasting, intern kommunikasjon og myndighetskontakt.
Kontaktperson for TV 2s leder- og redaktørgruppe.

Tel:+47 454 69 806tor-martin.torbergsen@tv2.no