NorgesGruppen

Åpner landets første «Veggie de Luca»

Del

Som første kjede i Norge åpner Deli de Luca et rendyrket vegan- og vegetarkonsept. Butikken åpner i dag, onsdag, på Grünerløkka i Oslo.

Den nye vegan/vegetar-butikken vil tilby et annerledes produktutvalg. Det vil være fersksmurt mat i fokus, hvor det tilbys smaker fra hele verden med blant annet falaffelvaffel, libabrød og nysmurte surdeigsbaguetter med potetflak.

 - Vi tilbereder produktene på vårt eget kjøkken, så produktene skal være så ferske som mulig. Butikken vil levere til alle dagens måltider, og vi tilbyr også produkter som kundene kan ta med hjem og varme selv. Ambisjonen er å sette et ordentlig fotavtrykk på Grünerløkka med «Veggie de Luca» sier Tormod Lier i Deli de Luca.

 På sikt vil det bli vurdert å åpne flere «Veggie de Luca»-butikker. Trenden og etterspørselen i markedet er tydelig:  kundene ønsker butikker med godt utvalg og sunnere alternativer innenfor vegetar/vegan-segmentet. 

 Den første Deli de Luca-butikken ble åpnet i 2003 i samme lokaler som vi nå åpner «Veggie de Luca», Thorvald Meyersgate 34. Deli de Luca er etablert på 70 Esso-stasjoner. 

Foruten Deli de Luca langs vei, er det 30 Deli de Luca-butikker i byer.

 

 Kontaktperson: Tormod Lier, 416 19 199

Bilder

Om NorgesGruppen

NorgesGruppen
NorgesGruppen
Karenslyst Allé 12-14
0213 OSLO

(+47) 24 11 31 00http://www.norgesgruppen.no

Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.

NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.

Varene folk vil ha
NorgesGruppen fyller 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.

Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.

Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.

Følg saker fra NorgesGruppen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra NorgesGruppen

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom