Åpen time for pressen 23. november

Norges idrettsforbund inviterer pressen til Åpen time mandag 23. november kl. 10-11 på Teams.

Idrettspresident Berit Kjøll. Foto: Pernille Ingebrigtsen

Hvordan jobber norsk idrett med seksuell trakassering og overgrep? Hva er status på bærekraftsarbeidet i norsk idrett? Og hvordan skal idretten håndtere koronasituasjonen fremover?

Dette er noen av spørsmålene vi ønsker å besvare i Åpen time etter idrettsstyremøte nr. 15, mandag 23. november kl. 10-11. Pressetreffet gjennomføres digitalt, og det er mulighet for å stille spørsmål til de aktuelle sakene på agendaen.

Agenda:

• Godkjenning av grappling som ny idrett (vedtak)
  • Valg av to personer til styret i ADNO
  • Bærekraft i idretten
  • Idrettstinget 2021
  • O-sak: Koronasituasjonen
  • O-sak: Verdien av frivillighet
  • O-sak: Seksuelle overgrep

For spørsmål, ta kontakt med kommunikasjonssjef Finn Aagaard (mobil: 917 09 391 / e-post: finn.aagaard@idrettsforbundet.no).

Velkommen!

Her finner du lenken til Teams-møtet.

Idrettspresident Berit Kjøll. Foto: Pernille Ingebrigtsen

Regjeringen ber kommuner med høyt smittepress vurdere nye innstramminger for idretten5.11.2020 13:27:57 CETPressemelding

Regjeringen anbefaler at kommuner med høyt smittepress vurderer innskjerpede tiltak de neste 2-4 ukene som også kan berøre idretten negativt. Tiltakene inkluderer full nedstengning av treningssentre, svømmehaller og idrettshaller, forbud mot kamper, cuper og stevner for barn og unge i nærkontaktidretter samt kontakttrening for voksne i breddeidretten. Det anbefales også å innføre to meters avstand ved innendørs fysisk aktivitet.