Åpen time for pressen 20. august

Norges idrettsforbund inviterer pressen til Åpen time fredag 20. august fra kl. 10.00–11.00 på Teams.

Idrettspresident Berit Kjøll. Foto: Pernille Ingebrigtsen

Pressen inviteres til Åpen time førstkommende fredag fra kl. 10.00–11.00, etter idrettsstyremøte nr. 2 i denne tingperioden. Møtet gjennomføres på Teams.

Agenda:

• Nasjonal prioriteringsliste anlegg

• Nominering av Terje Roel - Den europeiske paralympiske komité

• Prosess nytt nasjonalt toppidrettssenter

• Sondering OL/Paralympics

• Hjertestarter – en statusoppdatering fra prosjektet

• Norsk idrett etter pandemien.

• Honorarer

• Status etisk og trygg idrett

Bli med i Teams-møtet her.

Velkommen!

Idrettspresident Berit Kjøll. Foto: Pernille Ingebrigtsen

Påminnelse: Pressebrief om forslag til regelverk for bruk av simulert høyde og ny internasjonal strategi for norsk idrett15.9.2021 08:45:03 CEST | Presseinvitasjon

Norges idrettsforbund inviterer pressen til en kort orientering om to aktuelle saker som skal behandles på det ekstraordinære idrettstinget 16.-17. oktober: Norsk idretts internasjonale strategi for å fremme idrettens verdier og samfunnsrolle. Sak to: Retningslinjer for bruk av simulert høyde som skal sikre en trygg og forsvarlig bruk.

Ny idrettsstrategi og et krafttak for aktivitet, mangfold og inkludering3.9.2021 13:38:13 CEST | Pressemelding

I dag la regjeringen frem idrettsstrategien «Sterkere tilbake – en mer inkluderende idrett». For å følge opp strategien bevilger myndighetene ytterligere betydelige tilskudd gjennom spillemidlene. I tillegg vil det etableres en ny søknadsbasert ordning for barn og unge. Tilskuddene skal bidra til å dempe de negative konsekvensene av koronapandemien, samt styrke aktivitetsskapende tiltak og tiltak for inkludering og mangfold i norsk idrett.