Åpen time for pressen 16. oktober

Det inviteres til Åpen time etter idrettsstyremøte fredag, 16. oktober fra kl. 0930-1030. Pressebrief vil bli gjennomført digitalt på Teams.

Berit Kjøll. Foto: Geir Owe Fredheim

Agenda:

• Spillemiddelsøknad 2021
• Nytt antidopingregelverk
• Kvinneløftet
• Etikkarbeidet
• E-sport
• Oppfølging av vedtak fra idrettstinget
• Rule 50
• Rasisme

Velkommen!

Teamslenke:
Bli med i Microsoft Teams-møte

Berit Kjøll. Foto: Geir Owe Fredheim

Regjeringen ber kommuner med høyt smittepress vurdere nye innstramminger for idretten5.11.2020 13:27:57 CETPressemelding

Regjeringen anbefaler at kommuner med høyt smittepress vurderer innskjerpede tiltak de neste 2-4 ukene som også kan berøre idretten negativt. Tiltakene inkluderer full nedstengning av treningssentre, svømmehaller og idrettshaller, forbud mot kamper, cuper og stevner for barn og unge i nærkontaktidretter samt kontakttrening for voksne i breddeidretten. Det anbefales også å innføre to meters avstand ved innendørs fysisk aktivitet.