Ant Financial Group & Klarna announce investment to fuel global cooperation
This investment in Klarna by Ant Financial, the payment affiliate of Alibaba Group, supports the further development of their strategic cooperation, bringing more of Klarna’s innovative solutions to consumers and merchants within the broader Alibaba ecosystem. It will deepen ongoing collaborations between Klarna and Alipay, which currently enables shoppers at AliExpress, the global retail online marketplace of Alibaba Group, to use Klarna’s popular ‘Pay later’ solution across multiple markets.
Sebastian Siemiątkowski, CEO at Klarna, says: “For too long consumers have had to endure non-intuitive, boring and overly complex services when shopping both online and offline. At the heart of this cooperation between Klarna and Alipay is a shared ambition of innovating truly superior shopping experiences and creating destinations of inspiration for consumers across the world. Alipay, and the wider Alibaba Group, have truly set the global pace on retail innovation and the app economy. We are delighted in this confidence shown in Klarna in defining the future of payments and shopping and are very much looking forward to working together further in the future.”
Klarna is now powering over 200,000 retailers and e-commerce platforms globally including AliExpress, H&M, ASOS, Expedia Group, IKEA, Farfetch, Adidas, Spotify, Samsung and Nike. In 2019, Klarna added over 75,000 new merchants and as a strategic growth partner and is driving millions of referrals and traffic each month from owned channels to these retailers, as consumers are actively seeking where they can shop with Klarna. Equally, Klarna now has an 85 million strong consumer base who choose to shop with Klarna as loyalty and preference grows across touchpoints - online and instore. The recently launched shopping experience in the Klarna app allows US consumers to shop with Klarna anywhere online. The number of app downloads has increased by 33x since May, and new features gain instant traction - over two million items were added to consumer wishlists in the first months. Klarna now has more than 200,000 more monthly app downloads than the nearest US competitor. During 2020, the company will continue to gain strong momentum on current markets as well as enter new markets, with an already strong start to the year with the recent successful launch of the Klarna app in Australia.
Numis acted as exclusive financial adviser to Klarna.
Kontakter
For additional information, please contact: Press@klarna.com
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
Klarna og CarTrawler-avtale tar rentefrie fakturakjøp til bilutleiemarkedet13.12.2023 09:01:19 CET | Pressemelding
Nå kan reisende betale for bilutleie med Klarna når de bestiller dette hos mer enn 70 flyselskap og 250 reisenettsteder globalt. Dette er et marked som historisk sett har vært dominert av kredittkortbransjen.
Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder30.11.2023 08:02:03 CET | Pressemelding
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Prisanalyse av Black Week: 1 av 5 produkter på tilbud23.11.2023 12:00:51 CET | Pressemelding
Bare i løpet av de første tre dagene av årets Black Week var 21,9 prosent av de 19 000 mest populære produktene på salg.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom