Annika Sælid lader opp til ungdoms-OL med gull i Kroatia

17-åringen fra Sentrum Kampsport i Sarpsborg har funnet formen og presterte til gull under Croatia Open lørdag. Dette lover godt for deltakelsen i ungdoms-OL som starter neste uke.

Annika Sælid sammen med landslagstrener i karate Wayne Otto som skal til ungdoms-OL.

Det deltok hele 41 utøvere i Sælids klasse, kvinner junior +59 kilo. Den tøffe jenta fra Sarpsborg imponerte og kjempet seg helt frem til finalen som hun vant klart 3-0 over Lea Vukoja fra Kroatia. Kroaten vant i sommer Youth League og er blant  de beste i verden.

- Dette er en sterk prestasjon og et bevis på at Annika har funnet OL-formen slik at vi kan glede oss til Ungdoms-OL, sier sportssjef i Kampsportforbundet, Dag Jacobsen.

Ungdoms-OL, eller Youth Olympic Games, starter 6. oktober og samler utøvere fra 179 nasjoner.

Wushu: To norske medaljer på første dag i online-EM25.5.2020 13:47:08 CESTPressemelding

Som en følge av korona-epidemien ble årets EM i wushu, som var planlagt arrangert i Moskva, avlyst. Det europeiske wushu-forbundet ønsket allikevel å gi utøvere av kinesisk kampsport over hele Europa et konkurransetilbud, og i dag ble derfor online-EM i wushu innledet. Totalt deltar seks norske utøvere i mesterskapet. Allerede på mesterskapets første dag markerte den norske troppen seg, med sølv til Sophia Abramowski (12) og bronse til Jonas Thorsen Loe (17).

TAEKWONDO MØNSTER: NYTT GULL TIL NINA BANSAL11.5.2020 12:17:10 CESTPressemelding

Forrige uke arrangerte World Taekwondo Europe (WTE) sin første online-konkurranse i taekwondo mønster. Fem norske utøvere deltok, og landslagstrener og utøver Nina Bansal tok gull i sterk konkurranse mot utøvere fra hele verden. Online-konkurranser har blitt etablert av flere aktører nå i korona-perioden, og stevnene viser stor interesse for å konkurrere hos utøvere verden over. I stevnet avholdt av det europeiske taekwondoforbundet forrige uke deltok hele 1200 utøvere fra 75 nasjoner.