Anne Weider Aasen blir sjef for TV 2s nye politiske avdeling – samfunnsavdelingen

– Vi ønsket en leder med brennende hjerte for journalistikk, som er inderlig opptatt av samfunnsoppdraget vårt, sier nyhetsredaktør Karianne Solbrække.

TV 2s nyopprettede politiske avdeling får navnet «samfunnsavdelingen» og vil være i gang fra midten av oktober. Den nye politiske avdelingen skal sørge for at TV 2 er best på løpende nyhetsdekning innen den politiske journalistikken.

– Vi skal fortelle sterke historier, jobbe frem blanke nyheter, og løfte den undersøkende journalistikken. Vi skal være oppdatert på prosess og hva som foregår i maktens korridorer, men det viktigste for TV 2 er at våre lesere og seere opplever at vi lager journalistikk som er relevant for folks hverdag, sier Karianne Solbrække.

– Det finnes ingen andre jeg heller ønsket meg enn Anne Weider Aasen, og jeg er fryktelig fornøyd med at hun takket ja til jobben. Anne har en fjellstø kompetanse innen politikk og samfunn. Hun er i særklasse engasjert og opptatt av presseetikk, og er dyktig både digitalt og med TV. I tillegg er hun en knakende bra dame med ambisjoner på TV 2s vegne, et fint menneske og har god humor. Dette gleder jeg meg til, fortsetter nyhetsredaktøren.

Anne Weider Aasen har jobbet i TV 2 siden 1997, blant annet som politisk reporter, i forskjellige prosjekt- og lederjobber, blant annet med flere valg, i de siste årene som reportasjesjef i TV 2 Nyhetene. Hun er også nestleder i Pressens faglige utvalg.

– Jeg er veldig glad for å få muligheten til å lede en av landets mest spennende avdelinger. Jeg ser fram til å samarbeide med svært erfarne journalister med solid fagkunnskap innen både politikk og økonomi, sier hun.

I tillegg til Weider Aasen vil avdelingen bestå av omkring ti personer.

– Jeg brenner for politikk og samfunnsspørsmål, og gleder meg til å få nyheter fra dette feltet ut på alle TV 2s plattformer. Jeg ønsker å være med på å ta samfunnsoppdraget vårt inn i en ny digital medievirkelighet, og nå ut til flere, sier Weider Aasen.

Sissel Kruse LarsenAnsvarlig kommunikasjon og myndighetskontakt

Kontaktperson for henvendelser fra media om Mediehuset TV 2, datterselskaper, TV 2s leder- og redaktørgruppe, m.m.

Tel:400 75 001sisselkruse.larsen@tv2.no

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2