Anne Marte og Marcel fra Larvik og Sandefjord vant Solo-Idol
Vinnerne av Solo-Idol ble kåret under selveste Idol-finalen på TV2 fredag kveld. Anne Marte Kuijpers Jørgensen fra Larvik og Marcel Dinardi fra Sandefjord vant med sin tolkning av Solo-låten «I Go Solo» som gikk rett hjem hos Solos fagjury.
Blir med i ny Soloreklame
Begge går på musikk og dans på Thor Heyerdahl videregående skole i Larvik. Som vinnere får Anne Marte og Marcel et artisthonorar på 50 000 kroner, og låten skal være med i den nye Solo-reklamen i hele 2021.
Konkurransen ble lansert av Solo og Idol i januar. Ungdom fra 16 år ble invitert til å lage sin egen tolkning av Solo-låten «I Go Solo». Forslagene kunne de laste opp på nettsidene til Solo-Idol slik at alle kunne oppleve den store bredden blant deltakerne.
Mange kreative søknader
– Gjennom konkurransen var vi på jakt etter en ny tolkning av Solo-sangen, og vi fikk inn utrolig mange kreative søknader med både musikk og video. Til slutt var det Anne Marte og Marcel som virkelig skilte seg ut med sin veldig catchy pop-tolkning av «I Go Solo», sier Maria Heimisdottir Brennodden, som er ansvarlig for Solo-Idol hos Ringnes.
Vinnerbidraget ble valgt ut fra høy kvalitet i gjennomføringen og fordi juryen mener sangen vil passe veldig godt i reklamen til Solo.
Imponert over innsatsen
I alt kom det inn rundt hundre ulike versjoner av den nye Solo-låten. Anne Marte og Marcel var blant tre finalister da fristen for å sende inn søknad løp ut sent i april, og fikk oppleve å bli utropt som vinnere fra scenen i Idol-finalen på Telenor Arena fredag kveld.
– Vi som har jobbet med Solo-Idol har blitt glad for og rørt av den innsatsen deltakerne har lagt i bidragene. Vi var sikre på at unge musikktalenter i Norge ville kunne lage en ny versjon av Solo-sangen som vi kan benytte i reklamen for Solo neste år, men at det skulle komme nesten 100 så gode tolkninger er helt overveldende, sier Heimsdottir Brennodden.
Nøkkelord
Kontakter
Maria Heimisdottir BrennoddenAnsvarlig for Solo hos Ringnes AS
Tel:97768042maria.heimisdottir.brennodden@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom