Ändring av antalet aktier och röster i Saniona AB (publ)

30 september 2020

Under september månad har det registrerade antalet aktier och röster i Saniona AB (publ) (”Saniona”) ökat till följd av utnyttjandet av teckningsoptioner av serie TO 2. Per den 30 september 2020 uppgår antalet registrerade aktier och röster i Saniona till 62 372 831.

För mer information, vänligen kontakta
Trista Morrison, Chief Communications Officer. Telefon + 1 (858) 229 1738. Epost: trista.morrison@saniona.com

Denna information är sådan information som Saniona AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande via kontaktpersonen som anges ovan, klockan 16:00 CET den 30 september 2020.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag som fokuserar på forskning, utveckling och kommersialisering av behandlingar mot sällsynta sjukdomar i centrala nervsystemet. Bolaget har fyra program i klinisk utveckling.  Saniona har för avsikt att utveckla och kommersialisera behandlingar av sällsynta indikationer såsom hypotalamisk fetma och Prader-Willis syndrom på egen hand. Forskningen är inriktad på jonkanaler och bolaget har en bred portfölj av projekt i tidig fas. Saniona har samarbeten med Boehringer Ingelheim GmbH, Productos Medix, S.A de S.V och Cadent Therapeutics. Saniona har sin bas i Köpenhamn, och i Boston, USA. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX:  SANION). Läs mer på www.saniona.com.

Key dates for the Yara International ASA 2019 dividend23.10.2020 17:33:48 CESTPress release

Oslo, 23 October 2020: Reference is made to Yara’s stock exchange release dated 23 October 2020 regarding the Extraordinary General Meeting and additional dividend of NOK 18 per share. The following key dates will apply for the additional dividend: Ex dividend NOK 18.00 as of: 18 November 2020 Record date: 19 November 2020 Dividend payment date: 27 November 2020 ADR dividend payment date: 4 December 2020 Contact Thor Giæver, Investor Relations Cellular: (+47) 480 75 356 E-mail: thor.giaver@yara.com About Yara Yara grows knowledge to responsibly feed the world and protect the planet. Supporting our vision of a world without hunger, we pursue a strategy of sustainable value growth, promoting climate-friendly and high-yielding crop nutrition solutions for the world’s farming community and food industry. Yara’s ambition is to be the Crop Nutrition Company for the Future. We are committed to creating value for our customers, shareholders and society at large, as we work to develop a more su

Nøkkeldatoer for Yara International ASA tilleggsutbytte23.10.2020 17:33:48 CESTPressemelding

Oslo, 23. oktober 2020: Det vises til børsmelding 23. oktober 2020 om ekstraordinær generalforsamling og tilleggsutbytte på 18 kroner per aksje. Følgende nøkkeldatoer gjelder for tilleggsutbyttet: Aksjen handles eks. utbytte NOK 18,- fra: 18. november 2020 Eierregisterdato: 19. november 2020 Utbetalingsdato: 27. november 2020 Utbetalingsdato ADR: 4. desember 2020 Kontakt Thor Giæver, investorkontakt Mobil: (+47) 480 75 356 E-post: thor.giaver@yara.com Om Yara Yara bringer kunnskap om hvordan verdens befolkning kan mettes og kloden beskyttes. Bak vår visjon om en verden uten sult ligger en strategi som fremmer klimavennlige og ressurseffektive løsninger for landbruk og matvareindustri over hele verden. Vår ambisjon er å være fremtidens leverandør av plantenæring. Vi har forpliktet oss til å skape verdi for kunder, aksjonærer, og samfunnet rundt oss i arbeidet med å skape en mer bærekraftig matverdikjede. For å nå dette målet, har vi satt oss i førersetet for utviklingen av digitale verk